Stationair Toerental

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Matt schreef:Bij ons 40 euro :shock:

Zijn toch een stelletje debielen:
http://www.youtube.com/watch?v=iBx6IjYrN1I

WHAHHAHAHAHAHA :lol: :lol: :lol:

he matt, hoeveel heb je gekregen voor dat figureren :lol:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mit »

Army Gsi schreef:@ mit ( ONTTOPIC :P )


heb je open lucht filter erop hangen???? zoja dan kan het daar door komen dat ie s'ochtends niet goed blijft draaien ;) teveel koude lucht, misschien wel beetje Condens in het filter... ( of zeg ik nu iets stoms gewaardeerde old skool agc members :lol: :oops: )

voor de stappenmotor kan je het beste de auto opkrikken bij een C20XE ( of op een brug natuurlijk ) en dan vanaf de onderkant kan je zo bij de LFR. zit onder je inlaatlaatspruitstuk
2 slangentjes eraf:
1tje die naar de SFI loopt
1tje die naar de ....... loopt ( waar die heen loopt weet ik zo even niet )
en je moet 1 stekkertje eraf halen.
Nee, heb netjes een standaard luchtfilter bakkie erin liggen ;)
Maar zodra ik het gas intrap en wegrij is het ook weg.
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

2.nullutje schreef:
Matt schreef:Bij ons 40 euro :shock:

Zijn toch een stelletje debielen:
http://www.youtube.com/watch?v=iBx6IjYrN1I

WHAHHAHAHAHAHA :lol: :lol: :lol:

he matt, hoeveel heb je gekregen voor dat figureren :lol:
Veel te weinig blijkbaar :shock: :lol:
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

JW schreef:Als we het toch over keuren hebben.

Kan jij dit op afspraak doen Marcel? Ik ben zelf namelijk te bang dat ze de auto te hard de brug bijvoorbeeld af rijden en op die manier de hele voorbumper los trekken.

De auto is verlaagd, en sommige mensen weten daar niet mee om te gaan.
Dat kan op afspraak ja.
Probleem is niet de verlaging. Probleem is je lip.
Erafrijden zal niet snel gebeuren, maar een beschadiging erop heb je zo.
Van de remmentestbank en de brug.

Mijn Astra is ook verlaagd en daarmee kom ikook gewoon op de brug. Alleen ik raak hem wel met de bodemplaat. Voorbumper heb ik de rubberen lip, die geeft wel mee. Polyester lip niet helaas. Ik kan mijn best doen om hem niet te beschadigen, maar garanties krijg je niet. Wie mooi wil zijn...... :wink:
We hebben Koni 4 kolommers van 5 jaar oud nu en een rollenremtestbank (waar de auto dus met de wielen iets inzakt).
Dus zie maar wat je doet. We zijn in elk geval de goedkoopste.

tel nr van de zaak: 038-3314555 en mocht je afspraak willen maken even zeggen dat marcel hem dan moet keuren.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

2 plankies onder de 2 oprijplanken van de 4 kolommer doet wonderen als de 2e knik klote is.
Komt helemaal goed.

2 kolommer even 1 man per kant cm optillen zodat de 'schaar' deronderkan per wielkast. Da's offtopic.
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

Laagvlieger schreef:
JW schreef:Als we het toch over keuren hebben.

Kan jij dit op afspraak doen Marcel? Ik ben zelf namelijk te bang dat ze de auto te hard de brug bijvoorbeeld af rijden en op die manier de hele voorbumper los trekken.

De auto is verlaagd, en sommige mensen weten daar niet mee om te gaan.
Dat kan op afspraak ja.
Probleem is niet de verlaging. Probleem is je lip.
Erafrijden zal niet snel gebeuren, maar een beschadiging erop heb je zo.
Van de remmentestbank en de brug.

Mijn Astra is ook verlaagd en daarmee kom ikook gewoon op de brug. Alleen ik raak hem wel met de bodemplaat. Voorbumper heb ik de rubberen lip, die geeft wel mee. Polyester lip niet helaas. Ik kan mijn best doen om hem niet te beschadigen, maar garanties krijg je niet. Wie mooi wil zijn...... :wink:
We hebben Koni 4 kolommers van 5 jaar oud nu en een rollenremtestbank (waar de auto dus met de wielen iets inzakt).
Dus zie maar wat je doet. We zijn in elk geval de goedkoopste.

tel nr van de zaak: 038-3314555 en mocht je afspraak willen maken even zeggen dat marcel hem dan moet keuren.
Prima, ik haal de lip er wel af en moet nog een aantal reparaties uitvoeren.
Ik neem aan dat ik er op kan wachten? Tis een klein uurtje rijden namelijk.
C20XE '94
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

als je dat afspreekt kan dat wel.

@plug: 2 kolommer mag niet voor de apk :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Laagvlieger schreef:als je dat afspreekt kan dat wel.

@plug: 2 kolommer mag niet voor de apk :wink:
Ook niet die hydraulische cilinders die de grond uit komen met steunplaten, zoals ze in Apeldoorn bij de Dealer hebben Laag?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

RedBill schreef:
Laagvlieger schreef:als je dat afspreekt kan dat wel.

@plug: 2 kolommer mag niet voor de apk :wink:
Ook niet die hydraulische cilinders die de grond uit komen met steunplaten, zoals ze in Apeldoorn bij de Dealer hebben Laag?
Nee !

Auto moet op zijn wielen staan
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Alleen 4 kolommers eigenlijk.

Auto moet zoals bart zegt op zijn wielen staan en je moet overal bij kunnen komen. Bij stempel of schaarbruggen is dat niet het geval.

:wink:

En Apeldoorn is idd fout met die bruggen.
Maar ze hebben 1 gewone 4 kolomsbrug. Dus bij een steekproef moet ie daar op.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Kilat
forum-gebruiker
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 sep 2005 16:20
Locatie: Friesland

Bericht door Kilat »

mn astra is gister ook goedgekeurd
ben helemaal blij :D
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

APK kost mij een doos gebak of kratje Grolsch.

Das ook mooi goedkoop.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

GSi Twente schreef:APK kost mij een doos gebak of kratje Grolsch.

Das ook mooi goedkoop.
Ik dacht dat omkoping illegaal was? :lol:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

Ik heb even een lijstje gemaakt met wat er moet gebeuren (lampjes, oliefilter blabla)

En dan bel ik even voor een afspraak
C20XE '94
Gebruikersavatar
Blitzkrieg
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 261
Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Blitzkrieg »

Hmm kadett vandaag afgekeurd :roll:

304 CO waarde te hoog (het is een SEH dus geen lamba en kat) B6 op kenteken bewijs
802 lampje remvloeistof, het rode uitroep teken lampje op de check control brand.. Doorverbinden van sensor op remvloeistof reservoir?
306 accu los :oops:
701 stuurkogel hoes RV, even nieuwe erop

Maar het meest vage vind ik deze 2
602 Schokbreker LV en RV vlgs monteur zit er speling op de "stang" en bus van de schokbreker? (koni geel) Monteur had het over een missend busje aan beide zijde ofzo.

In principe kleine puntjes alleen die laatse zit ik wel mee

Maar heb Gerrit gsi net gesproken over de tel die had hier wel een oplossing voor :D
Geen spoilers maar liters!
Marko
forum-gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2007 17:05

Bericht door Marko »

Blitzkrieg schreef:Hmm kadett vandaag afgekeurd :roll:

304 CO waarde te hoog (het is een SEH dus geen lamba en kat) B6 op kenteken bewijs
802 lampje remvloeistof, het rode uitroep teken lampje op de check control brand.. Doorverbinden van sensor op remvloeistof reservoir?
306 accu los :oops:
701 stuurkogel hoes RV, even nieuwe erop

Maar het meest vage vind ik deze 2
602 Schokbreker LV en RV vlgs monteur zit er speling op de "stang" en bus van de schokbreker? (koni geel) Monteur had het over een missend busje aan beide zijde ofzo.

In principe kleine puntjes alleen die laatse zit ik wel mee

Maar heb Gerrit gsi net gesproken over de tel die had hier wel een oplossing voor :D
Hmm die 802 lampje remvloeistof is volgens mij geen afkeur. Had ik ook met me kadett gsi, en is nooit wat over gezegd. Moeilijke APK keurmeester? Ik heb nog wel een beter adresje voor je, man is niet zo moeilijk..
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Das lampje van de check control voor de remlichten. Is idd geen afkeur.

Makkelijke adresjes doen we niet aan.
APK is een serieus iets.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Marko
forum-gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2007 17:05

Bericht door Marko »

Laagvlieger schreef:Das lampje van de check control voor de remlichten. Is idd geen afkeur.

Makkelijke adresjes doen we niet aan.
APK is een serieus iets.
Zolang je de APK eisen hanteert is er niks aan de hand. Niet zeiken over een check-control lampje bijv.....
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Afbeelding
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mit »

De stappenmotor is zaterdag vervangen.

Op het eerste gezicht leek het erop dat hij nu stationair goed draait, maar helaas wil hij nog af en toe blijven schommelen. Het schommelen is echter wel veeeeeeeeeeeeeeeel minder dat voorheen. Toen schoot hij steeds van de 500 naar de 1100 toeren. Nu is dit misschien tussen de 700 en de 1000. Scheelt enorm qua geluid iig :P

De zoektocht is dus nog niet afgelopen helaas :(
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

ik ga nooit voor apk naar de dealer
altijd hoge kosten

Ik was de laatste keer 33e bij de Opel kwijt.... Goedkoper had ik t nog niet meegemaakt.. :S
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mit »

Hoe kan je het stationair toerental iets omhoogschroeven?
Hij zit nu ongeveer op de 700, maar ik wil deze wat omhoog schroeven naar de 900.

Is dit mogelijk en how to do ?
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

dacht dat je dit met een schroefje kon doen maar het was niet aan te raden zeiden ze
C20XE '94
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mit »

toerental is nu iig te laag naar mijn idee.

rond de 900 klinkt het allemaal goed, maar zodra hij normaal stationair op de 700 staat begint alles te trillen wat los en vast zit. En daarna begint hij ook soms te schommelen.
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

Heb hetzelfde probleem... nog niet achter wat het is... die van mij schommelt ook vaak op en neer...
Gasklephuis en Stappenmotor schoonmaken help ong 1-2 maanden voor mij
C20XE '94
Plaats reactie