Vraag n.a.v. condens-topic bij technisch archief
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Vraag n.a.v. condens-topic bij technisch archief
Ik heb toch veel vocht in de auto, vooral zodra de kachel aangaat. Mijn interieurfilter is kurkdroog. er ligt geen vuil/water in de goot. Nu heb je (RedBill) het in het technisch archief over een lekke warmtewisselaar van de kachel. Waar zit deze en is dit eenvoudig (of lastig) te testen? Alvos bedanktos...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
warmtewisselaar, geen id
- maar blijft je koelwater wel mooi op peil ?
- vloermatten droog ?
- kofferbak droog in alle hoeken / lekkage bij achterlichten
ik heb ook weleens veel condens in de auto, er zit net een nieuw interieur filter in en de kachel lekt niet.
Het zal wel aan het weer liggen denk ik dan. kachel even vol aan en weg is het.
aangezien het bij jou komt als je de kachel aandoet, zou ik je koelwater eens in de gaten houden
- maar blijft je koelwater wel mooi op peil ?
- vloermatten droog ?
- kofferbak droog in alle hoeken / lekkage bij achterlichten
ik heb ook weleens veel condens in de auto, er zit net een nieuw interieur filter in en de kachel lekt niet.
Het zal wel aan het weer liggen denk ik dan. kachel even vol aan en weg is het.
aangezien het bij jou komt als je de kachel aandoet, zou ik je koelwater eens in de gaten houden
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Die warmtewisselaar zit achter je middenconsole in je dashboard. Das een forse klus om bij te komen, want je hele dash moet eruit.
Als je koelvloeistof op peil blijft kan dat het probleem eigenlijk niet zijn.
Andere optie kan ook nog zijn dat er teveel vocht via je deuren binnenkomt omdat de folie verwijderd is, bedacht ik me later.
Als je koelvloeistof op peil blijft kan dat het probleem eigenlijk niet zijn.
Andere optie kan ook nog zijn dat er teveel vocht via je deuren binnenkomt omdat de folie verwijderd is, bedacht ik me later.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Ik merk wel regelmatig een lichte koelvloeistofgeur op in de auto, wanneer ik de kachel aanzet. Ik denk zelf dat de deuren wel goed sluiten, dat wil zeggen dat de rubbers goed aansluiten. Alleen heb ik wel met regel/wassen e.d. dat de randen waar de ramen (voorportieren) tegen het vilt zitten bovenaan de ramen, aan de binnenkant wit uitslaan door vocht > dus vocht achterkomt.
Maar ik heb het dus sterk zodra ik de kachel aanzet, hoe harder ik hem zet, des te sneller de ramen wit uitslaan.
Kan ik die eventuele lekkage aan de warmtewisselaar ergens zien? Bijv. vloeistof onder het dashboard, bij de voeteneinden ofzo?
Maar ik heb het dus sterk zodra ik de kachel aanzet, hoe harder ik hem zet, des te sneller de ramen wit uitslaan.
Kan ik die eventuele lekkage aan de warmtewisselaar ergens zien? Bijv. vloeistof onder het dashboard, bij de voeteneinden ofzo?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Als je wisselaar echt lek is zou er koelvloeistof naar beneden moeten lekken, en inderdaad zou dan aan één van beide zijden de bekleding bij de voeten nat moeten zijn.
De koelvloestof zou er harder uit moeten lopen naarmate de druk in je koelsysteem hoger wordt. (als de motortemperatuur stijgt).
De koelvloestof zou er harder uit moeten lopen naarmate de druk in je koelsysteem hoger wordt. (als de motortemperatuur stijgt).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Dit duidt op een lekke "warmtewisselaar" die gewoon kachelradiateur genoemd wordt. En idd wordt het dan links en/of rechts bij de voeten nat/vochtig. Nattigheid ruikt dan zoet, en als je proeft bitter, en weet je zeker dat het koelvloeistof is. Bovendien wordt je voorruit vaak vettig, van koelvloeistof wat er tegen neerslaat.2.nullutje schreef:Ik merk wel regelmatig een lichte koelvloeistofgeur op in de auto, wanneer ik de kachel aanzet. Ik denk zelf dat de deuren wel goed sluiten, dat wil zeggen dat de rubbers goed aansluiten. Alleen heb ik wel met regel/wassen e.d. dat de randen waar de ramen (voorportieren) tegen het vilt zitten bovenaan de ramen, aan de binnenkant wit uitslaan door vocht > dus vocht achterkomt.
Maar ik heb het dus sterk zodra ik de kachel aanzet, hoe harder ik hem zet, des te sneller de ramen wit uitslaan.
Kan ik die eventuele lekkage aan de warmtewisselaar ergens zien? Bijv. vloeistof onder het dashboard, bij de voeteneinden ofzo?
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Laat mij dan ook weten wat dat kost, want die moet ik ook nog vernieuwen. Is na mijn restauratie nog niet gebeurd.2.nullutje schreef:het is kurkdroog op de bodem bij de voeten (ook onder het verwarmingshuis). binnenkort maar eens naar de opel dealer voor nieuwe raamrubbers (ook die op de binnenkant zitten met dat vilt erop)...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)