\ik had bij de opel de kap voor 14 euro en de rotor een 10je bougie's waren 30 maar wel allemaal olgineel upelgurdi schreef:die kap is 38 euro rotor is 12 euro bougies waren 22 euro van ngkMit schreef:20 tientjes... 200 euro is nog best veel voor het 'gewoon' vervangenTheo Gsi schreef:dat oranje ding ik zou het gewoon vervangen, kost je miss 20 tientjes bij elkaar nieuw
samen is dat 50 euro:P met een beetje korting:P
gurdi word zwaar verdrietig
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
NOOIT meten op de bobine met een multimeter!!!!gurdi schreef:zaten aall nieuwe bougiekabels en nieuwe roto en rotorkap op
heb vandaag bougies en rotor en rotorkap vervangen maar nog geen vonk
ik kan de kabels niet doormeten helaas. moet even een multi meter lenen.
maar er is op de bobine wel een inkomende spanning .(spanningszoeker)
maar nu weet ik niet of deze wel een uitgaande heeft.
bobine is dan wel bijna nooit kapot maar lijkt er toch op.
hoe kan ik de uitgaande stroom meten want dit is hogere spanning dan een multimeter aankan.
de oude rotorkap eerst schoongemaakt en opgeschuurd maar deed ook niks.
Secundaire spanning ongeveer 20.000 volt met aardig wat energie en primair ongeveer 3 a 400 volt!!!!
Alleen meten met een scope!
Daarbij. Een kant van bobine krijgt 12v via ontsteking en de massa krijgt hij via het stuurapparaat en ontstekingseindtrap.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
hha ne wist al dat niet met multimeter moest meten maar de weerstand van de bobine is gewoon goed dus neem aan dat deze het doet ,ook omdat deze eigenlijk nooit kapot gaat.
accu ------goed
rotor------goed
rotorkap--goed
bougies --goed
bobine----goed
bougiekabel_--- hoe moet ik dat doormeten?
nog meer dingen waardoor ik geen vonk heb???????????
ontstekingsmodule? weet niet waar dit zijn en of dit het kan zijn??
en er zit toch maar 1 aansluiting op de bobine? omdat je zegt een kant van de bobine?
accu ------goed
rotor------goed
rotorkap--goed
bougies --goed
bobine----goed
bougiekabel_--- hoe moet ik dat doormeten?
nog meer dingen waardoor ik geen vonk heb???????????
ontstekingsmodule? weet niet waar dit zijn en of dit het kan zijn??
wat wilt u hier mee zeggen?Daarbij. Een kant van bobine krijgt 12v via ontsteking en de massa krijgt hij via het stuurapparaat en ontstekingseindtrap.
en er zit toch maar 1 aansluiting op de bobine? omdat je zegt een kant van de bobine?
astra heeft te lang geduurt
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Jawel. Ontstekingsgerelateerde problemen.Theo Gsi schreef:marchel kun je miss antwoord geven aan mij?
Dus van alles. Ontsteking zit niet bij het diagnosesysteem op.
Meestal schokkerig rijden of slecht starten en vermogensverlies.
Daarbij kan het storingen geven op de lambdasonde en verkeerd mengsel samenstellen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
omdat deze mijn moeders auto wel krijg gestart:PLaagvlieger schreef:Bobine komen 2 draden uit die naar de eindtrap gaan.
Das je voeding van de bobine.
Daarbij kan een bobine ook doorslaan!!!
En dat is niet te meten met een multimeter!
Ennn hoe weet je dat de accu goed is?????
en hoe kom ik er dan achter of de bobine kapot is?
en heeft marcel misschien nog een idee waar het aan kan liggen...
iig al bedankt voor de aandacht..
astra heeft te lang geduurt
kZei het, accu of dynamo, een van de 2, kweetniet hoe jij meet.
Daarom zei ik accu al gemeten ? 12 V zonder draaiende motor, ongeveer 14 met. Dus nu meet je hem keer zonder en met.
En schommelen? Meet je dan aan de dynamo zelf ?
Als ding op startkabels meteen start, en bij jezelf niet ligt het niet snel aan de ontsteking zelf wel....
Daarom zei ik accu al gemeten ? 12 V zonder draaiende motor, ongeveer 14 met. Dus nu meet je hem keer zonder en met.
En schommelen? Meet je dan aan de dynamo zelf ?
Als ding op startkabels meteen start, en bij jezelf niet ligt het niet snel aan de ontsteking zelf wel....
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
tussen de 9 en 14 volt is niet goed! moet gewoon rond de 13,5 / 14 zijn...gurdi schreef:accu hele nacht opgeladen en starte weer meteen.
nu ging ik aan het meten geeft de accu 12,9 volt
en als hij aanstaat dus dynam schommelt tussen 9 en 14 en al ik betje gas blijf geven geeft deze 11 volt
dus dynamo na de klote???
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
even paar vraagjes, volkt hij nou wel of niet ? als die niet vonkt eens een andere BDP sensor proberen, als hij wel vonkt en benzine inspuit een andere temparatuur sensor proberen.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
zoals ik al zei
auto uit :12,9 volt
auto aan: -stationair schommelt tussen 9 en 14
- met beetje toeren(1500 toeren) 11volt
gewoon gemeten op de accu polen.
dus 11 volt als hij rijd das te weinig dus dynamo kapot??
ps:
voor de duidelijk heid:accu hele nacht opgeladen en starte weer meteen.
nu ging ik aan het meten geeft de accu 12,9 volt
en als hij aanstaat dus dynam schommelt tussen 9 en 14 en al ik betje gas blijf geven geeft deze 11 volt
dus dynamo na de klote???
auto uit :12,9 volt
auto aan: -stationair schommelt tussen 9 en 14
- met beetje toeren(1500 toeren) 11volt
gewoon gemeten op de accu polen.
dus 11 volt als hij rijd das te weinig dus dynamo kapot??
ps:
de auto startte weer na de accu lang opgeladen te hebben. dus dan vonkt hij denk ik wel:)even paar vraagjes, volkt hij nou wel of niet ? als die niet vonkt eens een andere BDP sensor proberen, als hij wel vonkt en benzine inspuit een andere temparatuur sensor proberen.
astra heeft te lang geduurt
Van welk jaartal is je auto?
92'er heeft nog een dynamo (is mij verteld.. ene boss ofzo?) waarvan de sleepringen, regelaar en koolborstel vaak kunnen slijten.
Dus het kan inderdaad dat je dit probleem hebt, want hij laad blijkbaar minimaal bij als ik je waardes zo zie (ik had ongev. dezelfde waardes. Constante 13)
Reparatie zou dan rond de 100 euro liggen. Nieuwe dynamo zou dan rond de 185 a 190 euro komen te liggen.
92'er heeft nog een dynamo (is mij verteld.. ene boss ofzo?) waarvan de sleepringen, regelaar en koolborstel vaak kunnen slijten.
Dus het kan inderdaad dat je dit probleem hebt, want hij laad blijkbaar minimaal bij als ik je waardes zo zie (ik had ongev. dezelfde waardes. Constante 13)
Reparatie zou dan rond de 100 euro liggen. Nieuwe dynamo zou dan rond de 185 a 190 euro komen te liggen.
misschien zo eenjte?
http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... ind=8&fs=1
http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... ind=8&fs=1
astra heeft te lang geduurt