gurdi word zwaar verdrietig

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

gurdi schreef:
Mit schreef:
Theo Gsi schreef:dat oranje ding ;) ik zou het gewoon vervangen, kost je miss 20 tientjes bij elkaar nieuw
20 tientjes... 200 euro is nog best veel voor het 'gewoon' vervangen :P
die kap is 38 euro rotor is 12 euro bougies waren 22 euro van ngk


samen is dat 50 euro:P met een beetje korting:P
\ik had bij de opel de kap voor 14 euro en de rotor een 10je bougie's waren 30 maar wel allemaal olgineel upel
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

gurdi schreef:zaten aall nieuwe bougiekabels en nieuwe roto en rotorkap op
heb vandaag bougies en rotor en rotorkap vervangen maar nog geen vonk


ik kan de kabels niet doormeten helaas. moet even een multi meter lenen.
maar er is op de bobine wel een inkomende spanning .(spanningszoeker)
maar nu weet ik niet of deze wel een uitgaande heeft.
bobine is dan wel bijna nooit kapot maar lijkt er toch op.
hoe kan ik de uitgaande stroom meten want dit is hogere spanning dan een multimeter aankan.


de oude rotorkap eerst schoongemaakt en opgeschuurd maar deed ook niks.
NOOIT meten op de bobine met een multimeter!!!!
Secundaire spanning ongeveer 20.000 volt met aardig wat energie en primair ongeveer 3 a 400 volt!!!!
Alleen meten met een scope!

Daarbij. Een kant van bobine krijgt 12v via ontsteking en de massa krijgt hij via het stuurapparaat en ontstekingseindtrap.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

als je bobine gaar is wat krijg je dan voor problemen? slechte onsteking? moelijke de 2 keer starte? knipperende lampen als je muziek hard zet?
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

hha ne wist al dat niet met multimeter moest meten maar de weerstand van de bobine is gewoon goed dus neem aan dat deze het doet ,ook omdat deze eigenlijk nooit kapot gaat.


accu ------goed
rotor------goed
rotorkap--goed
bougies --goed
bobine----goed
bougiekabel_--- hoe moet ik dat doormeten?

nog meer dingen waardoor ik geen vonk heb???????????

ontstekingsmodule? weet niet waar dit zijn en of dit het kan zijn??
Daarbij. Een kant van bobine krijgt 12v via ontsteking en de massa krijgt hij via het stuurapparaat en ontstekingseindtrap.
wat wilt u hier mee zeggen?
en er zit toch maar 1 aansluiting op de bobine? omdat je zegt een kant van de bobine?
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Bobine komen 2 draden uit die naar de eindtrap gaan.
Das je voeding van de bobine.

Daarbij kan een bobine ook doorslaan!!!
En dat is niet te meten met een multimeter!

Ennn hoe weet je dat de accu goed is?????
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

marchel kun je miss antwoord geven aan mij?
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Theo Gsi schreef:marchel kun je miss antwoord geven aan mij?
Jawel. Ontstekingsgerelateerde problemen.
Dus van alles. Ontsteking zit niet bij het diagnosesysteem op.
Meestal schokkerig rijden of slecht starten en vermogensverlies.
Daarbij kan het storingen geven op de lambdasonde en verkeerd mengsel samenstellen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

dan denk ik dat ik me probleem heb gevonde!
Want als ik 2 keer snel achter elkaar wil starte lukt dat niet, maar ook schokken!

Hmm nieuw zijn die dingen een gods vermogen zeker?
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
ricardo^gsi
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
Locatie: zuidland

Bericht door ricardo^gsi »

en als je je bobine kabel los heb
en dan bij een massa punt houd
vonk die dan wel??

en ontstekings module zou wel kunnen volgens mij
dan doet tie het wel of helemaal niet haha
calibra doet et weer!!!
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

Laagvlieger schreef:Bobine komen 2 draden uit die naar de eindtrap gaan.
Das je voeding van de bobine.

Daarbij kan een bobine ook doorslaan!!!
En dat is niet te meten met een multimeter!

Ennn hoe weet je dat de accu goed is?????
omdat deze mijn moeders auto wel krijg gestart:P
en hoe kom ik er dan achter of de bobine kapot is?

en heeft marcel misschien nog een idee waar het aan kan liggen...
iig al bedankt voor de aandacht..
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

accu hele nacht opgeladen en starte weer meteen.
nu ging ik aan het meten geeft de accu 12,9 volt
en als hij aanstaat dus dynam schommelt tussen 9 en 14 en al ik betje gas blijf geven geeft deze 11 volt

dus dynamo na de klote???
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

kZei het, accu of dynamo, een van de 2, kweetniet hoe jij meet.
Daarom zei ik accu al gemeten ? 12 V zonder draaiende motor, ongeveer 14 met. Dus nu meet je hem keer zonder en met.

En schommelen? Meet je dan aan de dynamo zelf ?

Als ding op startkabels meteen start, en bij jezelf niet ligt het niet snel aan de ontsteking zelf wel....
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

gurdi schreef:accu hele nacht opgeladen en starte weer meteen.
nu ging ik aan het meten geeft de accu 12,9 volt
en als hij aanstaat dus dynam schommelt tussen 9 en 14 en al ik betje gas blijf geven geeft deze 11 volt

dus dynamo na de klote???
tussen de 9 en 14 volt is niet goed! moet gewoon rond de 13,5 / 14 zijn...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Bericht door Rellie opt werk »

even paar vraagjes, volkt hij nou wel of niet ? als die niet vonkt eens een andere BDP sensor proberen, als hij wel vonkt en benzine inspuit een andere temparatuur sensor proberen.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

zoals ik al zei
accu hele nacht opgeladen en starte weer meteen.
nu ging ik aan het meten geeft de accu 12,9 volt
en als hij aanstaat dus dynam schommelt tussen 9 en 14 en al ik betje gas blijf geven geeft deze 11 volt

dus dynamo na de klote???
voor de duidelijk heid:
auto uit :12,9 volt
auto aan: -stationair schommelt tussen 9 en 14
- met beetje toeren(1500 toeren) 11volt

gewoon gemeten op de accu polen.

dus 11 volt als hij rijd das te weinig dus dynamo kapot??




ps:
even paar vraagjes, volkt hij nou wel of niet ? als die niet vonkt eens een andere BDP sensor proberen, als hij wel vonkt en benzine inspuit een andere temparatuur sensor proberen.
de auto startte weer na de accu lang opgeladen te hebben. dus dan vonkt hij denk ik wel:)
astra heeft te lang geduurt
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mit »

Van welk jaartal is je auto?

92'er heeft nog een dynamo (is mij verteld.. ene boss ofzo?) waarvan de sleepringen, regelaar en koolborstel vaak kunnen slijten.

Dus het kan inderdaad dat je dit probleem hebt, want hij laad blijkbaar minimaal bij als ik je waardes zo zie (ik had ongev. dezelfde waardes. Constante 13)

Reparatie zou dan rond de 100 euro liggen. Nieuwe dynamo zou dan rond de 185 a 190 euro komen te liggen.
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

Ik heb op marktplaats een dynamo gezien.
maar wil graag weten of dit voor iedere astra f dezelfde is.
en hoe kom ik erachter of de koolborstels ofiets op zijn moet ik hem dan open makne.?

hij is uit 92:)
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

ga voor een gereviseerde, die is wel duurder maar de levensduur is ook langer ;)
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

ik had een neiuwe gezien:D
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

denkt dat het niet gaat omdat die andere meestal met v-snaar zijn uitgevoerd en jij hebt een met multiriem (ivb stuurbekrachteging)
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

dit zou wel eens kunnen passen omdat het met riem is, maar je moet even vragen hoeveel AH enz, oowja hijs niet nieuw maar gereviseerd
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

dnke dat je het dan andersom zegt want ik heb v snaar
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

je hebt toch stuurbekrachteging? dan he je zeker multi

Ik heb een c20ne en heb ook multieriem hoor...volgensmij allemaal!
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

astra heeft te lang geduurt
Plaats reactie