gurdi word zwaar verdrietig
gurdi word zwaar verdrietig
heb een grandioos start probleem.
ik hoor alles rond draaien en ruik benzine nou had ik ergens anders te horen gekregen hoe ik echt kan controleren of er wel benzine toevoer is.
maar kan ik nergens meer terug vinden.
je hoort de motor wel rondlopen maar niet aanslaan.
af en toe tikt ie hem net niet voldoende dan hoor je heel even geluid uit de uitlaat en dan weer niet.
is dit de startmotor of de dynamo of misshien de accu?
kan ik dit allemaal zelf doormeten?
accu zit wel zo een bolletje in en die is gewoon groen.
met startkabels doet hij het wel na een paar keer rondgedraait te hebben...
als hij eenmaal aan is niks aan het handje..
als ik hem dan weer uit zet dan kan ik hem wel weer aankrijgen na enige tijd rond te laten draaien. maar als ik het een dagje later probeer niet meer.
(misschien dat het makkelijker gaat als hij nog een beetje warm is?)
is er iemand die enig idee heeft? of eventuele tips om paar dingen te testen?
ik hoor alles rond draaien en ruik benzine nou had ik ergens anders te horen gekregen hoe ik echt kan controleren of er wel benzine toevoer is.
maar kan ik nergens meer terug vinden.
je hoort de motor wel rondlopen maar niet aanslaan.
af en toe tikt ie hem net niet voldoende dan hoor je heel even geluid uit de uitlaat en dan weer niet.
is dit de startmotor of de dynamo of misshien de accu?
kan ik dit allemaal zelf doormeten?
accu zit wel zo een bolletje in en die is gewoon groen.
met startkabels doet hij het wel na een paar keer rondgedraait te hebben...
als hij eenmaal aan is niks aan het handje..
als ik hem dan weer uit zet dan kan ik hem wel weer aankrijgen na enige tijd rond te laten draaien. maar als ik het een dagje later probeer niet meer.
(misschien dat het makkelijker gaat als hij nog een beetje warm is?)
is er iemand die enig idee heeft? of eventuele tips om paar dingen te testen?
Laatst gewijzigd door gurdi op 15 mar 2008 14:22, 11 keer totaal gewijzigd.
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Als je denkt voldoende startvermogen te hebben, zal het je accu niet zijn.
Heb je een c20ne of xe?
draai je bougies los en hou ze in de adapters van de bougiekabels, onderkant (metaal) van de bougies tegen je blok aanhouden en de motor starten, kijk of je vokjes ziet op je bougies.
Zie je geen vonkjes, heb je een ontstekingsprobleem(pje).
Heb je een c20ne of xe?
draai je bougies los en hou ze in de adapters van de bougiekabels, onderkant (metaal) van de bougies tegen je blok aanhouden en de motor starten, kijk of je vokjes ziet op je bougies.
Zie je geen vonkjes, heb je een ontstekingsprobleem(pje).
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ik heb geen vonk..
kan het misschien de rotor of iets zijn dat die niet genoeg contact maakt en met startkabels een grotere vonk krijg?
deze ziet er nog zo uit:
kan het misschien de rotor of iets zijn dat die niet genoeg contact maakt en met startkabels een grotere vonk krijg?
deze ziet er nog zo uit:
Laatst gewijzigd door gurdi op 15 jan 2008 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
astra heeft te lang geduurt
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
nee da is van de regen:P haha nu was ie inderdaad vochtig:P maar zit wel olie ofiets vies bij iig.
maar het leek mij best ver ingesleten
heb nog een paar vraagjes hoe kan ik kijken of er stroom aan de verdelerkap word gegeven ,
kan de rotor er ook verkeerd om op zitten? of kan dat niet?
maar het leek mij best ver ingesleten
heb nog een paar vraagjes hoe kan ik kijken of er stroom aan de verdelerkap word gegeven ,
kan de rotor er ook verkeerd om op zitten? of kan dat niet?
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Als je zelf niet weet wat de staat van de onderdelen is >> vervangen!
- Nieuwe rotor
- Nieuwe verdelerkap
- Nieuwe bougiekabels
- Nieuwe bougies
kost je wel wat, maar dan is dat weer gewoon weer goed!
Oliekeerring hoeft niet de oorzaak te zijn! eerst die andere dingen uitsluiten!
- Nieuwe rotor
- Nieuwe verdelerkap
- Nieuwe bougiekabels
- Nieuwe bougies
kost je wel wat, maar dan is dat weer gewoon weer goed!
Oliekeerring hoeft niet de oorzaak te zijn! eerst die andere dingen uitsluiten!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
zaten aall nieuwe bougiekabels en nieuwe roto en rotorkap op
heb vandaag bougies en rotor en rotorkap vervangen maar nog geen vonk
ik kan de kabels niet doormeten helaas. moet even een multi meter lenen.
maar er is op de bobine wel een inkomende spanning .(spanningszoeker)
maar nu weet ik niet of deze wel een uitgaande heeft.
bobine is dan wel bijna nooit kapot maar lijkt er toch op.
hoe kan ik de uitgaande stroom meten want dit is hogere spanning dan een multimeter aankan.
de oude rotorkap eerst schoongemaakt en opgeschuurd maar deed ook niks.
heb vandaag bougies en rotor en rotorkap vervangen maar nog geen vonk
ik kan de kabels niet doormeten helaas. moet even een multi meter lenen.
maar er is op de bobine wel een inkomende spanning .(spanningszoeker)
maar nu weet ik niet of deze wel een uitgaande heeft.
bobine is dan wel bijna nooit kapot maar lijkt er toch op.
hoe kan ik de uitgaande stroom meten want dit is hogere spanning dan een multimeter aankan.
de oude rotorkap eerst schoongemaakt en opgeschuurd maar deed ook niks.
astra heeft te lang geduurt
die kap is 38 euro rotor is 12 euro bougies waren 22 euro van ngkMit schreef:20 tientjes... 200 euro is nog best veel voor het 'gewoon' vervangenTheo Gsi schreef:dat oranje ding ik zou het gewoon vervangen, kost je miss 20 tientjes bij elkaar nieuw
samen is dat 50 euro:P met een beetje korting:P
astra heeft te lang geduurt