Bonrath ruitenwisser

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bonrath ruitenwisser

Bericht door Matt »

Ik heb nu een bonrath 1 armige wisser op m'n Astra gegooid maar nu zit ie niet helemaal lekker.

Hij zat zoals die van Melvin, scheef naar de passagierskant.
Nadat ik een paar keer gewist had ging ie steeds meer naar het midden. Nu is het zo erg dat ie scheef zit naar de bestuurderskant! Recht voor me dus.

Iemand een idee hoe dit weer goed te zetten is?
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

zit die niet hetzelfde als de originele wissers? Dus van die tandjes waarover de boom zit?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

2.nullutje schreef:zit die niet hetzelfde als de originele wissers? Dus van die tandjes waarover de boom zit?
ja klopt
moet je gewoon even verzetten op het asje
wel raar dat hij een andere ruststand aaneemt :roll:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Asje op de motor wel goed aangedraaid?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Rich, op het asje kan ik em wel verzetten maar dan pakt ie m'n hele ruit niet. Nu wel.

Laag, het zou best kunnen maar als die niet goed vast zou zitten zou deze uiteindelijk toch over de ruit moeten gaan omdat hij dezelfde slag op het motortje blijft houden?

Eerst wiste hij mooi naar de bestuurderskant en ging ie ook keurig terug naar passagierskant. Nu wist ie em ook mooi alleen staat ie precies voor m'n snufferd! Is erg vervelend tijdens het rijden.
Volgens mij pakt ie zoals Ray al zei elke keer een andere ruststand. Hij blijft de hele slag over mijn raam pakken alleen is ie van de ene kant van mijn raam naar de andere kant gegaan, of is dit niet mogelijk?
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

Quote Matt : Hij blijft de hele slag over mijn raam pakken alleen is ie van de ene kant van mijn raam naar de andere kant gegaan, of is dit niet mogelijk?

Hoe bedoel je dit precies ?

Mij lijkt het zo als verder alles goed vast zit en je heb nergens speling op.
dat het alleen nog in de moter kunnen zitten
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Toen de wisser naar de passagierskant stond ging deze helemaal naar het einde van de bestuurderskant en weer terug.

Na een paar keer wissen heeft ie een paar keer in het midden gestaan. Toen wiste hij de helft naar rechts, helemaal naar links en ging ie weer terug naar het midden.

Nu staat ie dus naar de bestuurderskant en wist hij helemaal naar de passagierskant en komt ie weer terug aan de bestuurderskant.

Telkens als ik wiste ging de wisser dus (ruim geschat!) een halve centimeter meer naar de bestuurderskant staan tot nu. Nu blijft ie in dezelfde positie staan en ik kan wissen wat ik ik maar nu gaat de wisser elke keer weer keurig terug naar z'n plek oftewel, midden voor m'n snufferd
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

even opnieuw monteren op je motortje, en goed vastzetten, waarschijnlijk moet je ook je wisser opnieuw afstellen.

Mocht ie nog steeds terug lopen , dan zullen de gleufjes verrot zijn van je ruitenwissermotor waardoor de mechanisme "doorschuift" over de motor.
C20NE
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

is wel raar dat hij het raam pakt en het gebied ook niet veranderd als ie verder jou knat op komt ..

originele wissers?
astra heeft te lang geduurt
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

gurdi schreef:is wel raar dat hij het raam pakt en het gebied ook niet veranderd als ie verder jou knat op komt ..

originele wissers?
Juist! Dat is nou eigenlijk het hele verhaal! Hij blijft heel m'n raam wissen alleen de wisser kwam steeds anders te staan.

Zal vanaaf als ik tijd heb effe kijken. Moet toch m'n interieurfilter effe vervangen.

Originele ruitenwissers geen last mee. Deden het perfect dus het moet ergens in de Bonrath zitten. Maar omdat niks mij logisch leek maar effe hier neergegooid
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

is het niet dat het werkt dat ie het merkt dat ie op einde van raam zit zodat ie dan terug gaat?
in plaats van dat ie gewoon de zelfde afstand doet.?
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

gurdi schreef:is het niet dat het werkt dat ie het merkt dat ie op einde van raam zit zodat ie dan terug gaat?
in plaats van dat ie gewoon de zelfde afstand doet.?
dat begrijp ik even niet... leg nogmaals even je vraag uit
C20NE
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

@Matt (denk dattie wel even andere dingen aan zijn hoofd heeft nu :cry: ) maar ik heb al wel een vermoeden waar het door komt.

Heb jij bij het los en vastdraaien van de arm aan de as van de motor de as wel tegengehouden? Als deze een stuk meedraaid dan kun je de contactschijf kapotdraaien die het begin en eindpunt bepaald. Dat is een kunstof schijf die makkelijk dol draaid binnenin.
Als die schijf dan losligt kan die een willekeurig nulpunt aannemen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie