Bonrath ruitenwisser
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Bonrath ruitenwisser
Ik heb nu een bonrath 1 armige wisser op m'n Astra gegooid maar nu zit ie niet helemaal lekker.
Hij zat zoals die van Melvin, scheef naar de passagierskant.
Nadat ik een paar keer gewist had ging ie steeds meer naar het midden. Nu is het zo erg dat ie scheef zit naar de bestuurderskant! Recht voor me dus.
Iemand een idee hoe dit weer goed te zetten is?
Hij zat zoals die van Melvin, scheef naar de passagierskant.
Nadat ik een paar keer gewist had ging ie steeds meer naar het midden. Nu is het zo erg dat ie scheef zit naar de bestuurderskant! Recht voor me dus.
Iemand een idee hoe dit weer goed te zetten is?
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Rich, op het asje kan ik em wel verzetten maar dan pakt ie m'n hele ruit niet. Nu wel.
Laag, het zou best kunnen maar als die niet goed vast zou zitten zou deze uiteindelijk toch over de ruit moeten gaan omdat hij dezelfde slag op het motortje blijft houden?
Eerst wiste hij mooi naar de bestuurderskant en ging ie ook keurig terug naar passagierskant. Nu wist ie em ook mooi alleen staat ie precies voor m'n snufferd! Is erg vervelend tijdens het rijden.
Volgens mij pakt ie zoals Ray al zei elke keer een andere ruststand. Hij blijft de hele slag over mijn raam pakken alleen is ie van de ene kant van mijn raam naar de andere kant gegaan, of is dit niet mogelijk?
Laag, het zou best kunnen maar als die niet goed vast zou zitten zou deze uiteindelijk toch over de ruit moeten gaan omdat hij dezelfde slag op het motortje blijft houden?
Eerst wiste hij mooi naar de bestuurderskant en ging ie ook keurig terug naar passagierskant. Nu wist ie em ook mooi alleen staat ie precies voor m'n snufferd! Is erg vervelend tijdens het rijden.
Volgens mij pakt ie zoals Ray al zei elke keer een andere ruststand. Hij blijft de hele slag over mijn raam pakken alleen is ie van de ene kant van mijn raam naar de andere kant gegaan, of is dit niet mogelijk?
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Quote Matt : Hij blijft de hele slag over mijn raam pakken alleen is ie van de ene kant van mijn raam naar de andere kant gegaan, of is dit niet mogelijk?
Hoe bedoel je dit precies ?
Mij lijkt het zo als verder alles goed vast zit en je heb nergens speling op.
dat het alleen nog in de moter kunnen zitten
Hoe bedoel je dit precies ?
Mij lijkt het zo als verder alles goed vast zit en je heb nergens speling op.
dat het alleen nog in de moter kunnen zitten
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Toen de wisser naar de passagierskant stond ging deze helemaal naar het einde van de bestuurderskant en weer terug.
Na een paar keer wissen heeft ie een paar keer in het midden gestaan. Toen wiste hij de helft naar rechts, helemaal naar links en ging ie weer terug naar het midden.
Nu staat ie dus naar de bestuurderskant en wist hij helemaal naar de passagierskant en komt ie weer terug aan de bestuurderskant.
Telkens als ik wiste ging de wisser dus (ruim geschat!) een halve centimeter meer naar de bestuurderskant staan tot nu. Nu blijft ie in dezelfde positie staan en ik kan wissen wat ik ik maar nu gaat de wisser elke keer weer keurig terug naar z'n plek oftewel, midden voor m'n snufferd
Na een paar keer wissen heeft ie een paar keer in het midden gestaan. Toen wiste hij de helft naar rechts, helemaal naar links en ging ie weer terug naar het midden.
Nu staat ie dus naar de bestuurderskant en wist hij helemaal naar de passagierskant en komt ie weer terug aan de bestuurderskant.
Telkens als ik wiste ging de wisser dus (ruim geschat!) een halve centimeter meer naar de bestuurderskant staan tot nu. Nu blijft ie in dezelfde positie staan en ik kan wissen wat ik ik maar nu gaat de wisser elke keer weer keurig terug naar z'n plek oftewel, midden voor m'n snufferd
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Juist! Dat is nou eigenlijk het hele verhaal! Hij blijft heel m'n raam wissen alleen de wisser kwam steeds anders te staan.gurdi schreef:is wel raar dat hij het raam pakt en het gebied ook niet veranderd als ie verder jou knat op komt ..
originele wissers?
Zal vanaaf als ik tijd heb effe kijken. Moet toch m'n interieurfilter effe vervangen.
Originele ruitenwissers geen last mee. Deden het perfect dus het moet ergens in de Bonrath zitten. Maar omdat niks mij logisch leek maar effe hier neergegooid
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
@Matt (denk dattie wel even andere dingen aan zijn hoofd heeft nu ) maar ik heb al wel een vermoeden waar het door komt.
Heb jij bij het los en vastdraaien van de arm aan de as van de motor de as wel tegengehouden? Als deze een stuk meedraaid dan kun je de contactschijf kapotdraaien die het begin en eindpunt bepaald. Dat is een kunstof schijf die makkelijk dol draaid binnenin.
Als die schijf dan losligt kan die een willekeurig nulpunt aannemen.
Heb jij bij het los en vastdraaien van de arm aan de as van de motor de as wel tegengehouden? Als deze een stuk meedraaid dan kun je de contactschijf kapotdraaien die het begin en eindpunt bepaald. Dat is een kunstof schijf die makkelijk dol draaid binnenin.
Als die schijf dan losligt kan die een willekeurig nulpunt aannemen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠