Bart's knutsel topic!!
Vorige week m'n velgen weg gebracht om te laten zandstralen..
De velgen waren namelijk niet zo mooi meer, en er zaten al meerdere laklagen op..
Afgelopen zaterdag heb ik ze weer opgehaald, helemaal ontdaan van alle laklaagjes, en klaar om weer mooi gemaakt te worden!!
De bedoeling is om het hart opnieuw te spuiten en de rand te polijsten, maar dan ga ik wel alles zelf doen.. Als ik de velgen weg zou brengen denk ik niet dat ik het gewenste resultaat zal krijgen, aangezien dan niet de hele rand wordt gepolijst.. En dat is natuurlijk wel zo mooi!!
even een "voor" en "tussen" foto.. op de "na" foto moeten jullie toch echt nog enkele maandjes wachten!!
Gr. Bart
De velgen waren namelijk niet zo mooi meer, en er zaten al meerdere laklagen op..
Afgelopen zaterdag heb ik ze weer opgehaald, helemaal ontdaan van alle laklaagjes, en klaar om weer mooi gemaakt te worden!!
De bedoeling is om het hart opnieuw te spuiten en de rand te polijsten, maar dan ga ik wel alles zelf doen.. Als ik de velgen weg zou brengen denk ik niet dat ik het gewenste resultaat zal krijgen, aangezien dan niet de hele rand wordt gepolijst.. En dat is natuurlijk wel zo mooi!!
even een "voor" en "tussen" foto.. op de "na" foto moeten jullie toch echt nog enkele maandjes wachten!!
Gr. Bart
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Mooie wielen
Dat wordt nog een heel drama om te polijsten vrees ik
Dat wordt nog een heel drama om te polijsten vrees ik
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Afgelopen zaterdag met het Astratje weer eens op de vermogensbank geweest..
Het resultaat was 123,9pk op de wielen..
En er vanuit gaande dat het verlies door de aandrijving ong 15% is, zou het vermogen op de krukas ong. 142pk moeten zijn..
Koppel weet ik even niet meer uit m´n hoofd, dus dat moet ik straks thuis weer even bekijken..
Het vorige blokje had wel 4pk meer op de wielen, maar het huidige blokje had weer een mooiere strakke air/fuel verhouding over het hele toerengebied..
Het resultaat was 123,9pk op de wielen..
En er vanuit gaande dat het verlies door de aandrijving ong 15% is, zou het vermogen op de krukas ong. 142pk moeten zijn..
Koppel weet ik even niet meer uit m´n hoofd, dus dat moet ik straks thuis weer even bekijken..
Het vorige blokje had wel 4pk meer op de wielen, maar het huidige blokje had weer een mooiere strakke air/fuel verhouding over het hele toerengebied..
Ik heb een week of 2 geleden een Corsatje erbij gekocht..
Voornamelijk zodat het vrouwtje wat rijervaring op kan doen, maar stiekem vind ik het ook wel leuk om er in te crossen..
Het is een Corsa A3 1.2i uit 92 met 63000km echte km's op de teller..
Hij rijd en schakeld nog als nieuw!! en ook het interieurtje ziet er nog super netjes uit..
Afgelopen zaterdag meteen even naar de Opeltestdag geweest, en toen heb ik hem ook even van de onderkant mogen bekijken..
Valt allemaal niet tegen , geen roest onder de auto te bekennen..
Ik wil wel in essen een verlagingsetje meenemen, want dat kan die wel gebruiken!!
En binnenkort dan ook maar eens een leuk setje waaiers scoren..
Voornamelijk zodat het vrouwtje wat rijervaring op kan doen, maar stiekem vind ik het ook wel leuk om er in te crossen..
Het is een Corsa A3 1.2i uit 92 met 63000km echte km's op de teller..
Hij rijd en schakeld nog als nieuw!! en ook het interieurtje ziet er nog super netjes uit..
Afgelopen zaterdag meteen even naar de Opeltestdag geweest, en toen heb ik hem ook even van de onderkant mogen bekijken..
Valt allemaal niet tegen , geen roest onder de auto te bekennen..
Ik wil wel in essen een verlagingsetje meenemen, want dat kan die wel gebruiken!!
En binnenkort dan ook maar eens een leuk setje waaiers scoren..
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
jup...de spruitstukken van de C20XE motoren zijn standaard al "macaronie" 4-2-1Mad Driver schreef:Effe over die spruitstuk...is dat hetzelfde als de spagettie?
trouwens wel heel vet dat ie aangepast is voor C18XE.
zat al op de foto te kijken....das toch een standaard C20XE ding
maar toen ik las ik dat ie voor C18XE was, en toen viel het kwartje ( euro ) pas haha ... TOPPIE! ga door
BOHICA!!!
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Er zijn een aantal verschillende C20XE spruitstukken.
Over het algemeen allemaal kleine verschillen, dat de bochtjes net iets anders lopen enzo.
Maar die van de Astra/Vectra/Calibra zijn op het moment dat de pijpjes samen zijn gekomen allemaal gelijk.. Dat komt ook omdat die modellen het zelfde subframe delen (alleen de 4x4 is iets anders)..
De Kadett heeft geen subframe en het spruitstuk is ook een stuk korter..
Het spruitstuk op de foto gaat ook helaas niet passen omdat het tegen mijn subframe aan komt
Over het algemeen allemaal kleine verschillen, dat de bochtjes net iets anders lopen enzo.
Maar die van de Astra/Vectra/Calibra zijn op het moment dat de pijpjes samen zijn gekomen allemaal gelijk.. Dat komt ook omdat die modellen het zelfde subframe delen (alleen de 4x4 is iets anders)..
De Kadett heeft geen subframe en het spruitstuk is ook een stuk korter..
Het spruitstuk op de foto gaat ook helaas niet passen omdat het tegen mijn subframe aan komt
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ah, OK, want wat ik bij mijn huidige spruitstuk merk, is dat die erg dicht langs mijn hitteschild loopt terwijl mijn vorige spruitstuk dat niet deed. Maar daarvan was de flens weer niet goed...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Ondertussen is het spruitstuk passend gemaakt onder auto icm een katvv van een C20XE.. Dus nu heeft tenmiste de hele uitlaat van spruitstuk tot einddemper de zelfde diameter!! Want origineel is ie behoorlijk geknepen voor de kat..
Vandaag ook nog druk geweest om de flens een hittebestendig kleurtje te geven en alles in te wikkelen met hitteband..
Vandaag ook nog druk geweest om de flens een hittebestendig kleurtje te geven en alles in te wikkelen met hitteband..
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: