Stationair Toerental
Stationair Toerental
Mijn stappenmotor is nu aardig vies, en dat hoor je ook als hij stationair draait. (hij valt ook soms uit als ik wil remmen voor het stoplicht of als ik achteruit rij en ik stop).
Ik wil hem binnenkort laten schoonmaken, maar ik denk niet dat dit gaat lukken voordat ik hem APK moet laten keuren (eind januari uiterlijk).
Nu heb ik zelf nog nooit een stappenmotor schoongemaakt dus vandaar dat ik het niet gewoon ffies zelf doe
Is een stappenmotor APK gevoelig? dwz, als hij smerig is, betekent dat afkeur?
Ik wil hem binnenkort laten schoonmaken, maar ik denk niet dat dit gaat lukken voordat ik hem APK moet laten keuren (eind januari uiterlijk).
Nu heb ik zelf nog nooit een stappenmotor schoongemaakt dus vandaar dat ik het niet gewoon ffies zelf doe
Is een stappenmotor APK gevoelig? dwz, als hij smerig is, betekent dat afkeur?
Laatst gewijzigd door Mit op 21 jan 2008 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk persoonlijk dat het afslaan wel apk gevoelig is.
Maar stappenmotor schoonmaken is erg simpel... 2 schroefjes losdraaien van de klemmen van de slangen die er op zitten.
Daarna even carbaratruerreiniger er in spuiten, daarna even in de auto paar keer contact aan en uit zetten zodat deze gaat klikken. Dit paar keer herhalen en dan weer alles vastdraaien.
Hierna ook even je gasklephuis schoonmaken. even luchtslang los halen en ook de reiniger er in spuiten. Dit even 15 min laten luchten/drogen. Daarna luchtslang weer vastschroeven.
Hierna zal de auto slecht starten en even slecht stationair lopen. Voorzichtig gas even tot 3-4k toeren laten lopen voor 5-10 sec.
En klaar is kees! Zelfs ik kan het!
Maar stappenmotor schoonmaken is erg simpel... 2 schroefjes losdraaien van de klemmen van de slangen die er op zitten.
Daarna even carbaratruerreiniger er in spuiten, daarna even in de auto paar keer contact aan en uit zetten zodat deze gaat klikken. Dit paar keer herhalen en dan weer alles vastdraaien.
Hierna ook even je gasklephuis schoonmaken. even luchtslang los halen en ook de reiniger er in spuiten. Dit even 15 min laten luchten/drogen. Daarna luchtslang weer vastschroeven.
Hierna zal de auto slecht starten en even slecht stationair lopen. Voorzichtig gas even tot 3-4k toeren laten lopen voor 5-10 sec.
En klaar is kees! Zelfs ik kan het!
C20XE '94
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Mijn auto heeft een keer een lekke slang gehad, waardoor die enorm veel valse lucht zoog. Hierdoor viel die ook vaak uit! Is die ook mee door de apk gekomen
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
-
- Oud-Clublid
- Auto('s): 59 Plymouth
Je kan bijna nooit wachten. Zijn meerdere mensen met een afspraak.Mit schreef:Duurt zo'n apk lang of kan je daar ook op wachten als je een afspraak maakt?
Voor hetzelfde geld keurt de keurmeester jou auto pas om een uurtje of 4 terwijl je em s'ochtends al moet brengen
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
-
- Oud-Clublid
- Auto('s): 59 Plymouth
Ligt eraan waar heh Bij de dealer misschien wel maar bij de kwik-fit maak je geen kansLaagvlieger schreef:Bij een afspraak kun je er vaak op wachten.Mit schreef:Het is trouwens ook mijn 1e APK ooit (spannend )
Duurt zo'n apk lang of kan je daar ook op wachten als je een afspraak maakt?
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
@ mit ( ONTTOPIC )
heb je open lucht filter erop hangen???? zoja dan kan het daar door komen dat ie s'ochtends niet goed blijft draaien teveel koude lucht, misschien wel beetje Condens in het filter... ( of zeg ik nu iets stoms gewaardeerde old skool agc members )
voor de stappenmotor kan je het beste de auto opkrikken bij een C20XE ( of op een brug natuurlijk ) en dan vanaf de onderkant kan je zo bij de LFR. zit onder je inlaatlaatspruitstuk
2 slangentjes eraf:
1tje die naar de SFI loopt
1tje die naar de ....... loopt ( waar die heen loopt weet ik zo even niet )
en je moet 1 stekkertje eraf halen.
heb je open lucht filter erop hangen???? zoja dan kan het daar door komen dat ie s'ochtends niet goed blijft draaien teveel koude lucht, misschien wel beetje Condens in het filter... ( of zeg ik nu iets stoms gewaardeerde old skool agc members )
voor de stappenmotor kan je het beste de auto opkrikken bij een C20XE ( of op een brug natuurlijk ) en dan vanaf de onderkant kan je zo bij de LFR. zit onder je inlaatlaatspruitstuk
2 slangentjes eraf:
1tje die naar de SFI loopt
1tje die naar de ....... loopt ( waar die heen loopt weet ik zo even niet )
en je moet 1 stekkertje eraf halen.
BOHICA!!!