astra valt bijna uit :(
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
astra valt bijna uit :(
sinds vandaag als ik voor een stoplicht sta valt me toerental helemaal terug onder de 500 toeren, het lijkt dan of die af wil slaan...
maar loopt dan weer op naar zo'n 900 toeren
nu zakt de astra ook heel langzaam in toeren terug, en lijkt het of als ik 3000 rij die het geluid produceerd van dat die onderhand in het rooie zit.
nu heeft niels de LFR al schoongemaakt, en is er heel veel vervangen/onderhoud aan gedaan.
had de astra al een paar weken geleden laten uitlezen bij de dealer ivm dat toen me storingslampie ging branden (zeg ik het goed marcel )
nu zat er in een slangentje(die in de buurt bij de injectorrail zit) een gaatje, dat is verholpen.
die monteur zei wel voordat hij er achter kwam van dat gaatje in dat slangentje dat er een bepaalde sensor een lage waarde aangaf (nogmaals weet de naam niet)
zou het soms mogenlijk zijn dat daardoor me astra beroerd loopt in de toeren??
wie kan mij hier enige uitleg over verschaffen!
alvast bedankt
*edit* heb net even geluisterd als die op het contact staat of me LFR zoemt, en ja die zoemt.
en heb ook gekeken waar dat slangentje vanaf de injectorrail heen loopt, die gaat naar 1 of andere sensor toe...
maar loopt dan weer op naar zo'n 900 toeren
nu zakt de astra ook heel langzaam in toeren terug, en lijkt het of als ik 3000 rij die het geluid produceerd van dat die onderhand in het rooie zit.
nu heeft niels de LFR al schoongemaakt, en is er heel veel vervangen/onderhoud aan gedaan.
had de astra al een paar weken geleden laten uitlezen bij de dealer ivm dat toen me storingslampie ging branden (zeg ik het goed marcel )
nu zat er in een slangentje(die in de buurt bij de injectorrail zit) een gaatje, dat is verholpen.
die monteur zei wel voordat hij er achter kwam van dat gaatje in dat slangentje dat er een bepaalde sensor een lage waarde aangaf (nogmaals weet de naam niet)
zou het soms mogenlijk zijn dat daardoor me astra beroerd loopt in de toeren??
wie kan mij hier enige uitleg over verschaffen!
alvast bedankt
*edit* heb net even geluisterd als die op het contact staat of me LFR zoemt, en ja die zoemt.
en heb ook gekeken waar dat slangentje vanaf de injectorrail heen loopt, die gaat naar 1 of andere sensor toe...
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
dan zal ik volgende week even naar de dealer in lelystad moeten gaan om te kijken of die jongen er is, want hij is de enige die weet om welke sensorLaagvlieger schreef:laat eerst maar eens weten welke sensor een lage waarde gaf?
maar zou het kunnen ondanks dat dat slangentje nu goed is, dat die sensor nog steeds een lage waarde heeft??
Grote kans op de MAP Sensor. zit daar ook vaak met een slangetje, meet de lucht(onder)druk in het inlaat spruitstuk. deze zit bij de injectie rail ergens. Stekkertje is met een rood-blauw clipje volgens mij
Waarde kan je controleren door met een multie meter tussen deze 2 aansluitingen te meten. als er 2 zitten Stationair rond de 0,5 Bar zoiets en met toeren rond de 0,8-0,9 Bar. Moet je wel even weten welke waarde op de multiemeter, aan hoeveel Bar geleik staat
Zou het zo niet weten, en ben niet op het werk anders had ik het wel even opgezocht.
Kijk maar of je dr iets mee kan, indien het ook de map sensor is
Waarde kan je controleren door met een multie meter tussen deze 2 aansluitingen te meten. als er 2 zitten Stationair rond de 0,5 Bar zoiets en met toeren rond de 0,8-0,9 Bar. Moet je wel even weten welke waarde op de multiemeter, aan hoeveel Bar geleik staat
Zou het zo niet weten, en ben niet op het werk anders had ik het wel even opgezocht.
Kijk maar of je dr iets mee kan, indien het ook de map sensor is
Electronica... De beste puzzels!
C20XE met Digi-Dash...
C20XE met Digi-Dash...
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
dunne slangetje vanaf je gasklephuis kun je eens kontroleren. loopt volgens mij naar je klepdeksel.deze raken vaak verstopt.
en ik weet niet of het bij jou van toepassing is(weet niet welke motor je hebt), maar op een 2 ltr (xev motor)zit een banjobout aan de voorkant net onder je gasklephuis. Deze raken ook vaak verstopt.
en ik weet niet of het bij jou van toepassing is(weet niet welke motor je hebt), maar op een 2 ltr (xev motor)zit een banjobout aan de voorkant net onder je gasklephuis. Deze raken ook vaak verstopt.
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Ik heb ook weleens dat hij bijna uitvalt, Als ik hard rem, dan valt hij soms zo uit.
Ook als de motor koud is valt hij bijna uit en moet dan aardig veel gas bij geven om hem niet af te laten slaan. Is dit vergelijkbaar met jou probleem, moet ik dan ook even schoonmaken?
Ook als de motor koud is valt hij bijna uit en moet dan aardig veel gas bij geven om hem niet af te laten slaan. Is dit vergelijkbaar met jou probleem, moet ik dan ook even schoonmaken?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
nou.. bij is het soms dat die als ik voor een stoplicht sta dat die zo ver terug valt in toeren, dat het net is of die bijna af wil slaan.Trompie schreef:Ik heb ook weleens dat hij bijna uitvalt, Als ik hard rem, dan valt hij soms zo uit.
Ook als de motor koud is valt hij bijna uit en moet dan aardig veel gas bij geven om hem niet af te laten slaan. Is dit vergelijkbaar met jou probleem, moet ik dan ook even schoonmaken?
eerst blijft die zo'n beetje 1300/1400 toeren draaien, en dan zakt die heeeel langzaam terug ( is best wel klote )
vooral als ik bij mij in de wijk (30 km zone) rij in z'n 2, hoef ik nog geeneens met me voet op het gaspedaal te rijden.
maar in 1 x valt die dan terug (is ook voelbaar) geef ik dan weer iets gas blijft die weer rond de 1400 toeren lopen
is gewoon kut rijden zo.
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Ik heb ook wel eens dat hij opeens meer toeren maakt, ook als ik bijvoorbeeld voor het verkeerslicht sta, erg vervelend.hermanV6 schreef:nou.. bij is het soms dat die als ik voor een stoplicht sta dat die zo ver terug valt in toeren, dat het net is of die bijna af wil slaan.Trompie schreef:Ik heb ook weleens dat hij bijna uitvalt, Als ik hard rem, dan valt hij soms zo uit.
Ook als de motor koud is valt hij bijna uit en moet dan aardig veel gas bij geven om hem niet af te laten slaan. Is dit vergelijkbaar met jou probleem, moet ik dan ook even schoonmaken?
eerst blijft die zo'n beetje 1300/1400 toeren draaien, en dan zakt die heeeel langzaam terug ( is best wel klote )
vooral als ik bij mij in de wijk (30 km zone) rij in z'n 2, hoef ik nog geeneens met me voet op het gaspedaal te rijden.
maar in 1 x valt die dan terug (is ook voelbaar) geef ik dan weer iets gas blijft die weer rond de 1400 toeren lopen
is gewoon kut rijden zo.
En als ik dus hard rem dan valt hij soms uit.
Hoe kun je nagaan dat die bdp sensor kapot is?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo