Plaatsen lexmaul C20XE
Plaatsen lexmaul C20XE
Zoals de titel al zegt, heb ik een paar vraagjes over het plaatsen
van een lexmaul op een C20XE:
wat te doen met de carterontluchting, de negatieve carterontluchting
moet terug geplaatst worden toch?is dit bovenop de lexmaul;
wat moet ik doen met de koeling/verwarmingslang die normaal gezien
het gaskleppenhuis verwarmt, waar moet deze aangesloten worden,
onderaan de lexmaul, maar waar dan...;
en het plaatsen van de gaskabel, moet hierop een ander verloop
worden gemaakt, bijvoorbeeld ander beugeltje?
Bij voorbaat dank!
van een lexmaul op een C20XE:
wat te doen met de carterontluchting, de negatieve carterontluchting
moet terug geplaatst worden toch?is dit bovenop de lexmaul;
wat moet ik doen met de koeling/verwarmingslang die normaal gezien
het gaskleppenhuis verwarmt, waar moet deze aangesloten worden,
onderaan de lexmaul, maar waar dan...;
en het plaatsen van de gaskabel, moet hierop een ander verloop
worden gemaakt, bijvoorbeeld ander beugeltje?
Bij voorbaat dank!
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Zou het zo niet weten eigenlijk, heb dr wel wat gehad maar nooit gemonteerd
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Thanks Erwin
Maar ik heb hem erop zitten alleen blijft die
niet stationair lopen en loopt die nog slecht.
Zit met de volgende problemen:
- Hoe de gaskabel te monteren (op een ander gasklephuis misschien);
- Hoe zit het met de luchtfilterbak?
Erwin heb je toevallig nog meer plaatjes want die zijn wel erg handig..!!
Zal er dalijk eventjes paar fotos opzetten hoe het nu zit...
Alvast bedankt..!!!
Maar ik heb hem erop zitten alleen blijft die
niet stationair lopen en loopt die nog slecht.
Zit met de volgende problemen:
- Hoe de gaskabel te monteren (op een ander gasklephuis misschien);
- Hoe zit het met de luchtfilterbak?
Erwin heb je toevallig nog meer plaatjes want die zijn wel erg handig..!!
Zal er dalijk eventjes paar fotos opzetten hoe het nu zit...
Alvast bedankt..!!!
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Voor die gaskabel heb je een speciale halve maan nodig zodat de kabel goed geleid word en die zit meestal al bij de lexmaul zelf.
Dat weet ik sowieso al wel want ik heb er zelf ook nog eentje liggen maar die moet er ook nog steeds op
Dat weet ik sowieso al wel want ik heb er zelf ook nog eentje liggen maar die moet er ook nog steeds op
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Je gaskabel zit sowieso al niet goed, ook zit er geen slang vanaf je kleppendeksel naar je gasklephuis, trekt natuurlijk valse lucht als de pest.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Dat van die kabel dat klopt, daar moet ik nieuwe slang voor halen die monteer ik morgen..
Die gaskabel klopt ook, dit was maar een noodoplossing dat de
auto wel liep...
Hie rmoet ik dus iets anders gaan voor verzinnen, misschien een
ander gasklephuis want met de originele lukt dat echt niet,
kabel loopt dan met een knik.
Die gaskabel klopt ook, dit was maar een noodoplossing dat de
auto wel liep...
Hie rmoet ik dus iets anders gaan voor verzinnen, misschien een
ander gasklephuis want met de originele lukt dat echt niet,
kabel loopt dan met een knik.
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Onderste foto laat het grijze halve maantje zien, wat ik je toen ook heb verteld, die MOET je er altijd aan hebben, anders kun je er niets mee.
De gassteun zit op onderstaande foto op de goeie manier.
Onderste uitgang aan het verloop is die voor de LFR, ik had er een originele GM slang aanzitten, dus dat zul je even moeten uitvogelen.
Van de benzinedrukregelaar, moet op 1 van de uitgangen welk je bovenop (zichtzijde) van de gasklep ziet zitten.
Als je dan alles goed hebt gemonteerd, dan gaat ie ook erg hard met de banaan...
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
De aansluitingen die zitten op de tractioncontroleklephuis zeg maar..
Maar dit heeft denk ik niets met het dis gebeuren te maken maar
met het feit dat er traction controle is...
Ik haal dan het gasklephuis van een calibra c20xe of iets
dergelijks, in ieder geval iets zonder traction controle...
Dan kan ik het geheel tenminste fatsoenlijk afmonteren..
Maar dit heeft denk ik niets met het dis gebeuren te maken maar
met het feit dat er traction controle is...
Ik haal dan het gasklephuis van een calibra c20xe of iets
dergelijks, in ieder geval iets zonder traction controle...
Dan kan ik het geheel tenminste fatsoenlijk afmonteren..
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Als je de LFR hebt aangesloten met de ingaande kant aan de onderzijde van de gasklep.
Dan moet je de uitgaande kant bevestigen op de uitgang welke aan de onderzijde van het woordje lexmaul hangt!
Dan is je LFR systeem ook weer in orde.
Moest het weer even voor de geest halen hoe dat ding ook alweer zat.
Edit:
Bovenste uitgang dus het korte bestaande slang aan monteren, daarna de LFR, en dan een lange slang naar de ingang van de gasklep.
Succes!
Dan moet je de uitgaande kant bevestigen op de uitgang welke aan de onderzijde van het woordje lexmaul hangt!
Dan is je LFR systeem ook weer in orde.
Moest het weer even voor de geest halen hoe dat ding ook alweer zat.
Edit:
Bovenste uitgang dus het korte bestaande slang aan monteren, daarna de LFR, en dan een lange slang naar de ingang van de gasklep.
Succes!
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"