Aankoop GSI...
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Aankoop GSI...
hello!
Volgend jaar ben ik 21jaar en vanaf die leeftijd is een GSI betaalbaar voor jonge mensen hier in België. We worden hier belast op het aantal pk's van de wagen en niet op het gewicht...
Ik rij al een jaar of 3 rond met mijn F'je 1.4 De 55pk die de wagen uitbraakt is niet echt véél te noemen
Dus volgend jaar waarschijnlijk een GSI! Nu ken ik nog niet veel van GSI motoren, dus als ik eentje koop wil ik op mijn hoede zijn...
Kan iemand me uitleggen waar de verschillen zitten tussen een c20xe/c20let..., 8v/16v, de 1.8 modellen de 2l's, de ecotechs enz...
Heeft er iemand een compleet overzicht van alle GSI modellen?
Wat raden jullie aan/af?
grtzz
Volgend jaar ben ik 21jaar en vanaf die leeftijd is een GSI betaalbaar voor jonge mensen hier in België. We worden hier belast op het aantal pk's van de wagen en niet op het gewicht...
Ik rij al een jaar of 3 rond met mijn F'je 1.4 De 55pk die de wagen uitbraakt is niet echt véél te noemen
Dus volgend jaar waarschijnlijk een GSI! Nu ken ik nog niet veel van GSI motoren, dus als ik eentje koop wil ik op mijn hoede zijn...
Kan iemand me uitleggen waar de verschillen zitten tussen een c20xe/c20let..., 8v/16v, de 1.8 modellen de 2l's, de ecotechs enz...
Heeft er iemand een compleet overzicht van alle GSI modellen?
Wat raden jullie aan/af?
grtzz
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
c20ne 115 pk 2 liter 8 klepper
c20xe 150 pk 2 liter 16 klepper
c20let 200 pk 2 liter 16 klepper turbo
c18xe 125 pk 1.8 liter 16 klepper
x20xev 136 pk 2 liter 16 klepper ecotech
dat zijn de modelen die in een gsi zijn geleverd
c20xe 150 pk 2 liter 16 klepper
c20let 200 pk 2 liter 16 klepper turbo
c18xe 125 pk 1.8 liter 16 klepper
x20xev 136 pk 2 liter 16 klepper ecotech
dat zijn de modelen die in een gsi zijn geleverd
Laatst gewijzigd door Theo Gsi op 13 dec 2007 23:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Nou ik vertel effe wat ik weet,
c18xe 125pk standaard
c20xe 150pk standaard..
de c20xe is het meest gewilde.
De c20ne 8v 115pk standaard, zijn wel iets goedkoper in onderhoud, maar veel verschil zit er niet in.c20let is dus met turbo...lekker snel, maar turbo onderhouden is niet goedkoop.
kheb een c18xe en vind um erg lekker rijden. Power genoeg, zeker voor een 1,8! Ook koppel genoeg onderin. Belangrijkste is voor jou dat je een goed onderhouden gsi koopt, met bekende geschiedenis. Anders sta je voor veel kosten, en das KUT! Mijn blokje vraagt erg weinig onderhoud. Gewoon in de gaten houden, bougies kabels olie etc, en je bent dik in orde!
c18xe 125pk standaard
c20xe 150pk standaard..
de c20xe is het meest gewilde.
De c20ne 8v 115pk standaard, zijn wel iets goedkoper in onderhoud, maar veel verschil zit er niet in.c20let is dus met turbo...lekker snel, maar turbo onderhouden is niet goedkoop.
kheb een c18xe en vind um erg lekker rijden. Power genoeg, zeker voor een 1,8! Ook koppel genoeg onderin. Belangrijkste is voor jou dat je een goed onderhouden gsi koopt, met bekende geschiedenis. Anders sta je voor veel kosten, en das KUT! Mijn blokje vraagt erg weinig onderhoud. Gewoon in de gaten houden, bougies kabels olie etc, en je bent dik in orde!
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
Klopt geen teelballetje van idd.Theo Gsi schreef: c20let 200 pk 2 liter 16 klepper turbo
c18xe 132 pk 1.8 liter 16 klepper
x20xev 132 pk 2 liter 16 klepper ecotech
dat zijn de modelen die in een gsi zijn geleverd
C20LET is hier sowieso niet in de GSi geleverd. Je C18XE is 125 Pk
en die X20XEV zonder de dikke bumperts is 136 pk.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
fout,pluggie schreef:Heten ze daar GSi dan ?
Bovendien heeft de TS200 204 Pk.
c20let in calibra heeft 204pk
zuid afrikaanse c20let in astra 214 ongeveer.
calibra c20let 150kw
astra of kadett 200ts 160kw
Laatst gewijzigd door oenatje op 14 dec 2007 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
a) Benzine prijzen zijn gelijk.
b) Ligt aan je rechtervoet.
C20XE (DUUR in Belgie) kan ontzettend zuinig rijden. Stuk zuiniger dan C20NE.
Rij je veel snelweg, rij jij netjes 120 en trek jij echt altijd rustig op, is het gerust 1 op 15.
Stamp jij hem altijd flink op zijn lazer bij het stoplicht, en altijd stad, dan haal je de 1 op 10 niet.
b) Ligt aan je rechtervoet.
C20XE (DUUR in Belgie) kan ontzettend zuinig rijden. Stuk zuiniger dan C20NE.
Rij je veel snelweg, rij jij netjes 120 en trek jij echt altijd rustig op, is het gerust 1 op 15.
Stamp jij hem altijd flink op zijn lazer bij het stoplicht, en altijd stad, dan haal je de 1 op 10 niet.
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 mei 2006 09:38
Is de belasting per kwartaal of??Rallyastra schreef:Jezus, ik dacht dat Nederland een Apenland was, Belgie is nog erger Je zou maaar een auto met 800 pk rijden
Ik vind het sowieso maar vaag dat je per pk's je wegenbelasting moet betalen.
Hier in Nederland gaat het om gewicht, wat terecht is.
En hier doen ze tenminste nog wat aan de wegen met dat geld.
c20let powerrr
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Om voor onze belgische vriend het plaatje even helder te hebben:
De Astra F GSi is niet geleverd met de C20 LET.
De keuzes die je in België hebt bij de aanschaf van een Astra F GSi zijn:
- Astra F GSi 3 deurs Hatchback C20NE (2 liter 8V) 115 Pk, 170Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 8,0l/100km (1:12,5). Bouwjaar: augustus 1991 - september 1993.
- Astra F GSi 3 deurs Hatchback C20XE (2 liter 16V) 150 Pk, 196Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 7,7l/100km (1:13). Bouwjaar: augustus 1991- augustus 1994.
- Astra F GSi 3 deurs Hatchback C18XE (1,8 liter 16V) 125 Pk, 168Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 7,9l/100km (1:12,6). Bouwjaar: september 1993 - augustus 1994.
- Astra F GSi 3 deurs Hatchback X20XEV (2,0 liter 16V) 136 Pk, 185Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 8,6l/100km (1:11,6). Bouwjaar: augustus 1994 - juli 1996. (Dit is het model van na de facelift, dus zonder dikke bumpers, spoilers, lichthappers en skirts.)
- Astra F GSi 5 deurs Station X20XEV (2,0 liter 16V) 136 Pk, 185Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 8,9l/100km (1:11,2). Bouwjaar: januari 1995 - juli 1996.
De Astra F GSi is niet geleverd met de C20 LET.
De keuzes die je in België hebt bij de aanschaf van een Astra F GSi zijn:
- Astra F GSi 3 deurs Hatchback C20NE (2 liter 8V) 115 Pk, 170Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 8,0l/100km (1:12,5). Bouwjaar: augustus 1991 - september 1993.
- Astra F GSi 3 deurs Hatchback C20XE (2 liter 16V) 150 Pk, 196Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 7,7l/100km (1:13). Bouwjaar: augustus 1991- augustus 1994.
- Astra F GSi 3 deurs Hatchback C18XE (1,8 liter 16V) 125 Pk, 168Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 7,9l/100km (1:12,6). Bouwjaar: september 1993 - augustus 1994.
- Astra F GSi 3 deurs Hatchback X20XEV (2,0 liter 16V) 136 Pk, 185Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 8,6l/100km (1:11,6). Bouwjaar: augustus 1994 - juli 1996. (Dit is het model van na de facelift, dus zonder dikke bumpers, spoilers, lichthappers en skirts.)
- Astra F GSi 5 deurs Station X20XEV (2,0 liter 16V) 136 Pk, 185Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 8,9l/100km (1:11,2). Bouwjaar: januari 1995 - juli 1996.
Laatst gewijzigd door RedBill op 14 dec 2007 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Benzineprijzen liggen hier aan de snelweg zo rond de 1,48 op dit moment, en bij zelfbedieningspompen van bijvoorbeeld Shell of Firezone ligt dat 10-12 cent per liter lager.xrd schreef:hier staat ie 1.48€
Over de zogenoemde "witte pompen" wil ik het niet hebben.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)