Aankoop GSI...

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
xrd
forum-gebruiker
Berichten: 497
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Aankoop GSI...

Bericht door xrd »

hello!
Volgend jaar ben ik 21jaar en vanaf die leeftijd is een GSI betaalbaar voor jonge mensen hier in België. We worden hier belast op het aantal pk's van de wagen en niet op het gewicht...
Ik rij al een jaar of 3 rond met mijn F'je 1.4 :D De 55pk die de wagen uitbraakt is niet echt véél te noemen :oops:
Dus volgend jaar waarschijnlijk een GSI! Nu ken ik nog niet veel van GSI motoren, dus als ik eentje koop wil ik op mijn hoede zijn...
Kan iemand me uitleggen waar de verschillen zitten tussen een c20xe/c20let..., 8v/16v, de 1.8 modellen de 2l's, de ecotechs enz...
Heeft er iemand een compleet overzicht van alle GSI modellen?
Wat raden jullie aan/af?
grtzz
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

c20ne 115 pk 2 liter 8 klepper
c20xe 150 pk 2 liter 16 klepper
c20let 200 pk 2 liter 16 klepper turbo
c18xe 125 pk 1.8 liter 16 klepper
x20xev 136 pk 2 liter 16 klepper ecotech

dat zijn de modelen die in een gsi zijn geleverd
Laatst gewijzigd door Theo Gsi op 13 dec 2007 23:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Ik heb nog een mooie C18XE voor je :D

125PK 1.8 16V !
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
xrd
forum-gebruiker
Berichten: 497
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door xrd »

azo :lol: Wel ik denk dat 90% van de GSI's in belgië c20ne's zijn!
c20let is dus hetzelfste blok als in vectra turbo?
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Nou ik vertel effe wat ik weet,
c18xe 125pk standaard
c20xe 150pk standaard..
de c20xe is het meest gewilde.
De c20ne 8v 115pk standaard, zijn wel iets goedkoper in onderhoud, maar veel verschil zit er niet in.c20let is dus met turbo...lekker snel, maar turbo onderhouden is niet goedkoop.

8) kheb een c18xe en vind um erg lekker rijden. Power genoeg, zeker voor een 1,8! Ook koppel genoeg onderin. Belangrijkste is voor jou dat je een goed onderhouden gsi koopt, met bekende geschiedenis. Anders sta je voor veel kosten, en das KUT! Mijn blokje vraagt erg weinig onderhoud. Gewoon in de gaten houden, bougies kabels olie etc, en je bent dik in orde!
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

Theo Gsi schreef: x20xev 132 pk 2 liter 16 klepper ecotech

dat zijn de modelen die in een gsi zijn geleverd

136 PK Theo :wink:
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

sorry :oops:
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Theo Gsi schreef: c20let 200 pk 2 liter 16 klepper turbo
c18xe 132 pk 1.8 liter 16 klepper
x20xev 132 pk 2 liter 16 klepper ecotech

dat zijn de modelen die in een gsi zijn geleverd
Klopt geen teelballetje van idd.

C20LET is hier sowieso niet in de GSi geleverd. Je C18XE is 125 Pk
en die X20XEV zonder de dikke bumperts is 136 pk.
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

hier niet nee krijn! maar tha africa wel.
En die c18xe had verkeerd getypt was aan het corigeren toen de rest het al had getypt en x20xev had ik idd fout : :oops:
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Heten ze daar GSi dan ?

Bovendien heeft de TS200 204 Pk.
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

sorry papa... :lol:
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

En daar worden ze ook Kadett genoemd "Big Boss" de 5 deurs, sedan heet er Astra TS200. En is niet in 3 deurs geleverd.

Maaruh wat kost nou een pk in Belgie ?
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

pluggie schreef:Heten ze daar GSi dan ?

Bovendien heeft de TS200 204 Pk.
fout,

c20let in calibra heeft 204pk

zuid afrikaanse c20let in astra 214 ongeveer.

calibra c20let 150kw

astra of kadett 200ts 160kw
Laatst gewijzigd door oenatje op 14 dec 2007 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Jezus, ik dacht dat Nederland een Apenland was, Belgie is nog erger :shock: Je zou maaar een auto met 800 pk rijden :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
xrd
forum-gebruiker
Berichten: 497
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door xrd »

Motorisch mogen wij niets aanpassen... even een v6 ingooien mag niet, of ik moet wachten tot m'n astra 25j is = oldtimerkeuring.
Ik moest al een hele berg papieren regelen voor m'n verlagingsveren :lol:
hoe duur is de benzine daar in nederland?

hier staat ie 1.48€ :?
Wat verbruiken jullie gsi's zo?
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

a) Benzine prijzen zijn gelijk.
b) Ligt aan je rechtervoet.

C20XE (DUUR in Belgie) kan ontzettend zuinig rijden. Stuk zuiniger dan C20NE.

Rij je veel snelweg, rij jij netjes 120 en trek jij echt altijd rustig op, is het gerust 1 op 15.
Stamp jij hem altijd flink op zijn lazer bij het stoplicht, en altijd stad, dan haal je de 1 op 10 niet.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

mijn c20xe:

rustig aan 1 op 11

1 op 8 als ik stevig door rijd
Gebruikersavatar
Blue Vectra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1091
Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
Locatie: lelystad

Bericht door Blue Vectra »

heb regelmatig 1:15 gereden met de astra GSI

veel snelwegkm's en relaxt constant 120 zoeven met af en toe een uitspatting richting 200km/u :lol:
orang-pinda
forum-gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 mei 2006 09:38

Bericht door orang-pinda »

Rallyastra schreef:Jezus, ik dacht dat Nederland een Apenland was, Belgie is nog erger :shock: Je zou maaar een auto met 800 pk rijden :lol:
Is de belasting per kwartaal of??

Ik vind het sowieso maar vaag dat je per pk's je wegenbelasting moet betalen.
Hier in Nederland gaat het om gewicht, wat terecht is.
En hier doen ze tenminste nog wat aan de wegen met dat geld.
c20let powerrr
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9319
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Om voor onze belgische vriend het plaatje even helder te hebben:

De Astra F GSi is niet geleverd met de C20 LET.

De keuzes die je in België hebt bij de aanschaf van een Astra F GSi zijn:

- Astra F GSi 3 deurs Hatchback C20NE (2 liter 8V) 115 Pk, 170Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 8,0l/100km (1:12,5). Bouwjaar: augustus 1991 - september 1993.

- Astra F GSi 3 deurs Hatchback C20XE (2 liter 16V) 150 Pk, 196Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 7,7l/100km (1:13). Bouwjaar: augustus 1991- augustus 1994.

- Astra F GSi 3 deurs Hatchback C18XE (1,8 liter 16V) 125 Pk, 168Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 7,9l/100km (1:12,6). Bouwjaar: september 1993 - augustus 1994.

- Astra F GSi 3 deurs Hatchback X20XEV (2,0 liter 16V) 136 Pk, 185Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 8,6l/100km (1:11,6). Bouwjaar: augustus 1994 - juli 1996. (Dit is het model van na de facelift, dus zonder dikke bumpers, spoilers, lichthappers en skirts.)

- Astra F GSi 5 deurs Station X20XEV (2,0 liter 16V) 136 Pk, 185Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 8,9l/100km (1:11,2). Bouwjaar: januari 1995 - juli 1996.
Laatst gewijzigd door RedBill op 14 dec 2007 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9319
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

xrd schreef:hier staat ie 1.48€ :?
Benzineprijzen liggen hier aan de snelweg zo rond de 1,48 op dit moment, en bij zelfbedieningspompen van bijvoorbeeld Shell of Firezone ligt dat 10-12 cent per liter lager.

Over de zogenoemde "witte pompen" wil ik het niet hebben.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Bericht door vizier »

met de 1.4 haalde ik 500km
met de c20xe 600+


ik rij 100km per dag waarvan zo'n 50km snelweg
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Gebruikersavatar
xrd
forum-gebruiker
Berichten: 497
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door xrd »

In Belgie rekenen we het verbruik per 100km
minimaal verbruik 7.2l/100km goeie 700km met een tankbeurt
maximaal verbruik 9.8l/100km :lol: goeie 500km met een tankbeurt
jullie rekenen afgelegde afstand per liter?
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Bericht door vizier »

Ik reed altijd vol gas in m'n 1.4 omdat het ding niet vooruit te branden was :roll:

Ik was een vectra 2.5v6 gewent
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Plaats reactie