Bas zijn problemen topic

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Bassion
forum-gebruiker

Bericht door Bassion »

misschien een stomme vraag, maar ik heb nu een rieger bumper set (voor en achter)

nou zit die vaan voor met kleine (kunstof) lasjes vast. is dat gewoon een kwestie van die lasjes er af slaan met de bijtel? en hoe maak ik hem dan in mijn rieger bumper? gewoon lijmen oid?

en hetzelfde bij de achterbumper. alleen lijkt het wel of hij daar helemaal gelijmd zit oid?

Afbeelding

hier heb ik hem er uit. maar daar heb ik wel de ori bumper beetje voor moeten slopen.
Afbeelding

En dit is de achterbumper. moet ik dat er gewoon uit 'zagen' bij de lijm stukken?
Afbeelding

en dan moet he tnog in de rieger bumpers :oops:
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,

Bericht door Bart(astra) »

Wat wij hebben gedaan bij de achterbumper van mijn broer is;

Neem een astra achterbumper (bv je oude) en zaag daar dan de zijkanten compleet vanaf. Dan moet het overgebleven deel in je riegerbumper komen te zitten. Maar dat gaat niet omdat de beide bumpers dezelfde buitenafmetingen hebben. Dus moet je de oude bumper in de lengte doorzagen. En dan bedoel ik alleen de buitenste schil zeg maar. En bij een gsi bumper doe je dat dan in de bovenste bolling en in de onderste.

Alles goed schoonmaken en ontvetten. Goede kit erop en (na uitmeten) erop lijmen en evt vastklemmen tijdens drogen.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase

Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Had je van die voorbumper niet gewoon alleen de binnenbalk (het stalen gedeelte) los kunnen halen? Die zit gewoon met parkertjes. Als Rieger z'n werk een beetje goed heeft gedaan zou die binnenbalk dan precies in de vorm van die nieuwe bumper moeten vallen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,

Bericht door Bart(astra) »

Rieger heeft zijn best niet goed gedaan ! :evil:

Je krijgt alleen een omhulsel
Bevestigingen kennen ze daar niet denk ik
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase

Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Bassion
forum-gebruiker

Bericht door Bassion »

aan lucht haken ofzo :evil:

maar van die achterbumper is iig duidelijk. ben benieuwd wat voor manieren er nog meer zijn
Baas J.
forum-gebruiker

Bericht door Baas J. »

Rieger sets monteren is een ramp idd....

Die voorbumper was helemaal een drama, achterbumper ging wel.

Uiteindelijk voor elkaar gekregen door van een oude voorbumper de plastic en stalen binnenbalk los te halen. Deze op mn auto te monteren.
Riegerbumper erover heen schuiven. Dan aan de zijkanten vastzetten met bevestigingen die je zelf moet maken (verzinnen).

Nu blijft de bumper min of meer op zn plaats. Toen heb ik 3 zelftappers vanaf boven door de bumper in de metalen/plastic binnenbalk van de oude bumper geschroeft. Dit zat vrij stevig.

Bumper er weer af halen (met balk eraan dus) en je hebt precies de goede plaats te pakken waar de balk moet komen. Later met kit en metalen plaatjes gefixeerd. Heb er wel dagen over gedaan moet ik zeggen...wilde er bijna vanaf zien.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Baas J.
forum-gebruiker

Bericht door Baas J. »

btw...

Als je ook nog mistlampen erin wil kan je helemaal lachen... want dat is nog een groter drama... dan kan je dus hele stukken uit die metalen balk gaan slijpen anders passen je lampunits niet. Je zou zeggen dat het niet zou moeten uitmaken tussen origineel en rieger...maar dr zit een flink verschil! Is echt een heel gevogel hoe die erin moeten, en dan het lieft ook nog recht.
'T bovenste ophangpunt kreeg ik sowieso niet voor elkaar. De 2 onderste gaat wel, daar hebben ze een soort van verdikking voor gemaakt.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Bassion
forum-gebruiker

Bericht door Bassion »

mistlampen komen er idd terug in. moet en zal gebeuren.

maartis dus eigenlijk gewoon klote en veel zelf kutten :? verwacht je ook niet van zoiets wat dan ook nog rij prijzig is. mja je wilt wat dus zal je er wat voor over moeten hebben :P
Baas J.
forum-gebruiker

Bericht door Baas J. »

Yeps, het is gewoon aankloten... uiteindelijk komt het goed. Ik denk dat ik zelf een keer of 600 mn bumper erop en eraf heb gedaan...

Raymond-oud
forum-gebruiker

Bericht door Raymond-oud »

lekker dan dik betalen voor die bumper en dan moet je zelf maar kijken hoe je hem er op krijgt :lol: :lol:
Bassion
forum-gebruiker

Bericht door Bassion »

nou weer iets een soort van probleem er bij.

ik heb al gezocht op het forum. maar word inet echt wijzer.

ik heb een centraal vergrnedlings systeem gekocht op afstandbediening. nu wil ik dat aanlsuiten en ik heb al gelezen dat ik rechts moet zoeken naar een kiekert? kan daar iig niks van vinden. rechts zit wel me computer en een of ander relais.

is er iemand die misschien iets van wat foto's heeft waar exact te zoeken en hoe alles precies aan te sluiten is? ook was ik benieuwd of er een schakeling is zodat je met de afstandbediening je ramen kan openen en dicht doen. bij de vectra (nieuwere modellen) is dit een kwestie van de sluiten knop ingedrukt houden en alles ramen gaan dicht en met openen andersom. zou dit mogelijk zijn?
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ding zit ACHTER di eisolatiemat onder de A stijl.
Gewoon die kabels volgen. Gaan via een snee de isolatiemat in. Daar zit de kiekert.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Bassion
forum-gebruiker

Bericht door Bassion »

aan de rechterkant heb ik wel me computer zitten van de motor neem ik aan. met een relais er onder. die heb ik opzij gehaald en dan kan ik bij de mat. ik zal er wel eens onder kijken dan.

nu had ik dat relais verwijdert zodat ik er beter bij kon. nu wou ik de auto verijden en hij starte niet. toen bedacht ik me dat relais. dus terug geplaatst en hij starte weer. alleen nu loopt hij 3000 rpm stationair. hoe zou dat komen?
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Geen idee. Maar dan zit je al tever naar voren.
De kiekert zit echt IN de A-stijl. Dus vlak waar de deur begint.

Dat relais dat je eruit gehad hebt is het brandstofpomprelais.
Bassion
forum-gebruiker

Bericht door Bassion »

ok dan ga ik daar morgen eens kijken. het dahsbord er maar helemaal uithalen dat is wat makkelijker. ik vind het alleen zo vreemd dat hij zo hoog in de toeren draait. maj morgen maar weer eens kijken. bedankt.

weet je toevallig ook of je je ramen aan zou kunnen sturen met de afstandbediening?
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Dashboard hoeft er niet uit.
Alleen die dorpelbekleding. Dan kun je er al bij.
Bassion
forum-gebruiker

Bericht door Bassion »

bij mij is alle bekleding er uit behalve het dahsbord.

Afbeelding
hier nog een foto van het relais met computer. dan moet hij daar verder naar boven zitten. ga morgen weer eens kijken
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Neje man! Neem een bril 8)

Daar bij de deurspeaker.
Daar zie je een kabel ACHTER het schuim langs gaan.
Die moet je volgen.
Je hebt nu al veel te veel dingen losgesloopt.
Bassion
forum-gebruiker

Bericht door Bassion »

hmm haha :wink: interieur moest er gelukkig toch allemaal al uit voor me project. dan heb ik alleen de computer te teveel losgemaakt :P dan ga ik daar morgen weer verder kijken.

ik heb daar btw ook nog 1 stekker loshangen, naast dat relails heb je zeg maar een soort ophang railjte waar al 2 stekkers bij ophangen en daar heb ik e rnog 1 tje loshangen die niet aangesloten is. zal wel een optie voor iets zijn?

(12 januari mag ik weer naar de oogarts 8) )
Bassion
forum-gebruiker

Bericht door Bassion »

nou het is gelukt haha. het werkt.

alleen hoe kun je de kofferbak apart aansturen? of ligt dat er aan dat ik de comfort aansluiting nog niet aan gelsoten heb?

ik heb voor de kofferbak ook zo'n automotische klep opener omdat mijn klep gecleaned is. kan ik dat daar allemaal op aan sturen?
Bassion
forum-gebruiker

Bericht door Bassion »

voor de kenners weer eens een vraagje.

over een c20let.

de krukassen van een c20xe en c20let zijn hetzelfde (toch?)
onderblok van deze blokken zijn ook hetzelfde. op 1 kanaal na die je zelf uit het onderblok kan drukken.
zuigers zijn wel anders.
maar hoe zit het met de drijfstangen? ik neem aan dat die niet hetzelfde zijn. maar wat is het verschil?

danku allen :wink:
Plaats reactie