Wat zijn de verschillen tussen DIS en gewone rotor??
ikzelf heb een dis, en een bekende van me heeft ook een astra met rotor,
ik vindt mijn astra beter lopen rustiger maar wel krachtiger dan die met de rotor.
want die van mij loopt ook beter door want als we bij een stoplicht staan en gaan allebei aant gas hangen dan speer ik door en bij hem houdt het eerder op lijkt het wel allebei 2.0 16v.
ik wil ook wel van de kenners weten wat beter is.
ik denk misschien nu simpel,
ik rij zelf ook een kreidler en toch een redelijke snelle machine, 60cc met ongeveer 12.4pk op het achterwiel.
contactpunt onsteking is niet te doen komt niet aan een mooie goeie vonk, en een elektronische onsteking die der nu opzit die geeft een mooie stabiele vonk.
is dat met dis hetzelfde verhaal dat een dis onsteking een krachtige stabiele vonk geeft ten opzichte van een rotor onsteking?
ik vindt mijn astra beter lopen rustiger maar wel krachtiger dan die met de rotor.
want die van mij loopt ook beter door want als we bij een stoplicht staan en gaan allebei aant gas hangen dan speer ik door en bij hem houdt het eerder op lijkt het wel allebei 2.0 16v.
ik wil ook wel van de kenners weten wat beter is.
ik denk misschien nu simpel,
ik rij zelf ook een kreidler en toch een redelijke snelle machine, 60cc met ongeveer 12.4pk op het achterwiel.
contactpunt onsteking is niet te doen komt niet aan een mooie goeie vonk, en een elektronische onsteking die der nu opzit die geeft een mooie stabiele vonk.
is dat met dis hetzelfde verhaal dat een dis onsteking een krachtige stabiele vonk geeft ten opzichte van een rotor onsteking?
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Maar volgens velen is DIS sneller en feller op het gas enz.
Ik zelf heb beiden gehad en gereden en mijn ervaring is dat het aan de staat van het blok ligt en natuurlijk aan de bestuurder.
Ik zelf heb beiden gehad en gereden en mijn ervaring is dat het aan de staat van het blok ligt en natuurlijk aan de bestuurder.
Laatst gewijzigd door Diem op 05 dec 2007 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Astra Station GSi 16v
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9323
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ik daag iedere standaard Astra F C20XE met DIS uit om em naast de mijne (met rotor) te zetten.
(En met standaard bedoel ik dus helemaal standaard, vanaf het luchtfilter tot aan de uitlaat, dat is de mijne namelijk ook).
(En met standaard bedoel ik dus helemaal standaard, vanaf het luchtfilter tot aan de uitlaat, dat is de mijne namelijk ook).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Kom maar op.
kWon zelfs van Fred. Duh. Zegt geen roodkont.
Hele verhaal RedBill, heeft helemaal niks met wat dan ook te maken.
Sowieso op sprint is het al 4000 rpm weggaan of nie, wie hardste en lompste schakelt bij 5000 rpm wint.
Nadeel is dat ik al 2x diafragma veren finaal deruit heb geslagen. Ach, end of an era.
Fred is geheid veel sneller qua specs.
Bovendien elk blok verschilt nog gigantisch van de ander.
Zegt allemaal geen zak man.
Magoed, kwil best keer tegen je bij AGC meeting hoor als eerste bij stoplicht. tZegt werkelijk geen fluit welke motor nu beste is van de 2.
Maar als je wilt, prima, verder ist quatsch. DIS is in principe beter.
Niet voor niets dat al die rally bakken omgetoverde M2.5s naar DIS zijn.
kWon zelfs van Fred. Duh. Zegt geen roodkont.
Hele verhaal RedBill, heeft helemaal niks met wat dan ook te maken.
Sowieso op sprint is het al 4000 rpm weggaan of nie, wie hardste en lompste schakelt bij 5000 rpm wint.
Nadeel is dat ik al 2x diafragma veren finaal deruit heb geslagen. Ach, end of an era.
Fred is geheid veel sneller qua specs.
Bovendien elk blok verschilt nog gigantisch van de ander.
Zegt allemaal geen zak man.
Magoed, kwil best keer tegen je bij AGC meeting hoor als eerste bij stoplicht. tZegt werkelijk geen fluit welke motor nu beste is van de 2.
Maar als je wilt, prima, verder ist quatsch. DIS is in principe beter.
Niet voor niets dat al die rally bakken omgetoverde M2.5s naar DIS zijn.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9323
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
@plug:
Tuurlijk heeft het alles te maken met de bestuurder, banden (grip dus) etc.
Ik wilde alleen maar aangeven dat een C20XE DIS ongereviseerd met 2 ton op de teller niet nog steeds beter loopt dan een C20XE M2.5 met nieuw onderblok en gereviseerde kop.
M.a.w. er worden hier weer appels met peren vergeleken. Natuurlijk is de M2.8 beter dan de 2.5. Anders was het een beetje nutteloos geweest om de 2.8 te ontwikkelen.
Tuurlijk heeft het alles te maken met de bestuurder, banden (grip dus) etc.
Ik wilde alleen maar aangeven dat een C20XE DIS ongereviseerd met 2 ton op de teller niet nog steeds beter loopt dan een C20XE M2.5 met nieuw onderblok en gereviseerde kop.
M.a.w. er worden hier weer appels met peren vergeleken. Natuurlijk is de M2.8 beter dan de 2.5. Anders was het een beetje nutteloos geweest om de 2.8 te ontwikkelen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Die wordt gewoon goed gebruikt zo nu en dan...niet zo'n lui apparaat!oenatje schreef:ik heb een keer meegereden met melbo zijn m2.5, voor mij gevoel was die veel rauwer en feller als mijn m2.8
Hoewel hij nu inmiddels wel al een maand of 2 met zijn "winterslaap" bezig is, dat doet hem natuurlijk ook niet zo goed...
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
He's awake!!!Melbo schreef:Die wordt gewoon goed gebruikt zo nu en dan...niet zo'n lui apparaat!oenatje schreef:ik heb een keer meegereden met melbo zijn m2.5, voor mij gevoel was die veel rauwer en feller als mijn m2.8
Hoewel hij nu inmiddels wel al een maand of 2 met zijn "winterslaap" bezig is, dat doet hem natuurlijk ook niet zo goed...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
DIS ontsteking is ook standvaster, kan geloof ik tot 40.000 vonken per minuut standvast leveren. Rotor was iets van 20.000 standvast.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
70 lijkt me wel heel radicaal, vraag is ook of je dat wil.
120 kan ook zowat in zijn 2, wederom de vraag of je dat wil.
Tijd geleden was er ook eens zoiets van 200 in zijn 4.
Ik eens geprobeerd, damn, idd dat kan. Klinkt de hele zooi als bommenwerper op weg naar Duitsland in luchtverzakkingen magoed.
Maar of je het wil geen idee.
En Opel tellers zijn notoriously positief.
Moet je ook even meenemen. Die geven standaard al 10 teveel aan.
Als je stilstaat zelfs 20
120 kan ook zowat in zijn 2, wederom de vraag of je dat wil.
Tijd geleden was er ook eens zoiets van 200 in zijn 4.
Ik eens geprobeerd, damn, idd dat kan. Klinkt de hele zooi als bommenwerper op weg naar Duitsland in luchtverzakkingen magoed.
Maar of je het wil geen idee.
En Opel tellers zijn notoriously positief.
Moet je ook even meenemen. Die geven standaard al 10 teveel aan.
Als je stilstaat zelfs 20
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
je haaltl 60 in ze 1 max
100 max in ze 2
140 max in ze 3
190 max in ze 4
top in ze 5
ja de 8v versie
100 max in ze 2
140 max in ze 3
190 max in ze 4
top in ze 5
ja de 8v versie
Laatst gewijzigd door Theo Gsi op 08 dec 2007 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Zucht*
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
Verleg je toerenbegrenzer en hoppa je kunt ineens een paar km/h sneller in de zelfde versnelling. Behalve misschien in je hoogste versnelling heb je daar totaal niks aan, maar das een ander verhaal (vandaag Plug z’n opmerking ook “wil je dat wel”
Snelheid is combinatie van motortoerental + overbrengverhouding van je versnellingsbak + wielomtrek … Verander een van deze factoren en je verandert je snelheid op de teller
Snelheid is combinatie van motortoerental + overbrengverhouding van je versnellingsbak + wielomtrek … Verander een van deze factoren en je verandert je snelheid op de teller
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm