Me Toetert wil niet normaal toeteren!

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
QuerulouS
forum-gebruiker

Me Toetert wil niet normaal toeteren!

Bericht door QuerulouS »

hallo,

een maat van me heeft een 16v, maar zijn toeter wil het niet zo goed doen, als ie wil toeteren, dan gaat het heel snel achterelkaar. lijkt wel alsof de toetert over de dynamo loopt...

toet...(rust) toet...(rust) toet...(rust) toet... in 1 seconde, en als je gas geeft dan gaat het nog sneller. (Hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd :) )

soms doet ie het wel beter, maar vaak gaat het met snelle toeters :):) dus zoals hierboven ;)

ik heb de toetert getest om direct op accu te monteren met draadjes , dan gaat ie als een tierelier! (gewoon goed in 1 toon)

wat zou het kunnen zijn?????

bedankt alvast.
C20NE
Baas J.
forum-gebruiker

Bericht door Baas J. »

Klinkt als slechte massa... de toeters "plakt" waarschijnlijk een beetje...
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
2.nullutje
forum-gebruiker
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Baas J. schreef:Klinkt als slechte massa... de toeters "plakt" waarschijnlijk een beetje...
idd. Slechte massa (draden) ergens of claxons verweerd...

haal de claxons even los, spuit ze goed in met contactspray (mooie hiervan is dat het vervliegt) en ze zullen het met een beetje geluk weer doen.

ps. gebruik GEEN contactspray met een smerende werking! Gewoon de meest simpele!

had ik laatst ook met de motor(fiets), dat was helemaal leuk.... deed er nog maar 1 het... was echt zo van ..........koee...kuuuuuhh............
Alsof je een dooie kip nogmaals slacht ofzo :roll:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
QuerulouS
forum-gebruiker

Bericht door QuerulouS »

2.nullutje schreef:
Baas J. schreef:Klinkt als slechte massa... de toeters "plakt" waarschijnlijk een beetje...
haal de claxons even los, spuit ze goed in met contactspray (mooie hiervan is dat het vervliegt) en ze zullen het met een beetje geluk weer doen.

ps. gebruik GEEN contactspray met een smerende werking! Gewoon de meest simpele!
hmm... ik heb laatst "contact cleaner 390" gekocht juist voor aan/uit schakelaars, e.a. (dat laat een smerend laagje achter)

maar wat jij bedoelt is zeker voor potmeters? dat vervliegt namelijk, moet ik die maar een keer halen.

spuit de claxons helemaal in... is dat echt erin spuiten? of bedoel je alleen de contacten waar die stekkertjes aan zitten?

Bedankt!,

P.S> maar als het probleem zich nog steeds voor doet waar kan ik dan naar kijken?
C20NE
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Bekijk de toetert zelf maar eens!

Haal die los en sluit die eens los op een accu aan.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

nee alleen de contactjes en "bewegende delen"... de claxon zelf bestaat in de kern uit kunstof of kartonnen conusjes die het geluid weergeven. Die hoeven geen contactspray.
Maar ik bedoelde met de "vervliegende" contactspray dat je dan geheid geen restjes op die conusjes achterlaat enzo.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
QuerulouS
forum-gebruiker

Bericht door QuerulouS »

Laagvlieger schreef:Bekijk de toetert zelf maar eens!

Haal die los en sluit die eens los op een accu aan.
zie tekst helemaal boven aan, --- heb ik al gedaan, dan doet ie het goed. goede moggel ;)

maar toch bedankt dat je mee denkt :D
C20NE
QuerulouS
forum-gebruiker

Bericht door QuerulouS »

2.nullutje schreef:nee alleen de contactjes en "bewegende delen"... de claxon zelf bestaat in de kern uit kunstof of kartonnen conusjes die het geluid weergeven. Die hoeven geen contactspray.
Maar ik bedoelde met de "vervliegende" contactspray dat je dan geheid geen restjes op die conusjes achterlaat enzo.
bedankt, ik probeer het wel even.
C20NE
GSi-mon
forum-gebruiker

Bericht door GSi-mon »

Is het die 2 kleurige Blauwe astra met de witte velgen? :P
CORSA X1.4SZ
Plaats reactie