wat rijd zuiniger
kVond deze nog wel interressant.
Donderdag na flinke prepactie naar Vriezenveen gereden.
Dat is dan 174 Km zegt de routeplanner.
Mijn vader was er in de morgen, prep actie, khad geloof ik 8 flessen van 1.5 liter water achterin, 2 kuhlmittel, startkabels, sleepkabels, extra slangen klap inkort aardappelschilmesje. Accu plat, olie gecheckt, rugzak erin, etc. En zo zei mijn pa 'kom we gaan hem opstarten'.
Pa was weer THE BOMB, hoppa, die container op wielen gewoon middenop tankstation rond nadat ik niet HOT refuelde, accuklemmen er weer op.
'Laat hem niet afslaan he'. En so Plug went off.
Na 174 Km....
Kon de auto volgens de BC:
nog 694 km !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Das 850 km op een tank.
Het kan dus anders.....
Donderdag na flinke prepactie naar Vriezenveen gereden.
Dat is dan 174 Km zegt de routeplanner.
Mijn vader was er in de morgen, prep actie, khad geloof ik 8 flessen van 1.5 liter water achterin, 2 kuhlmittel, startkabels, sleepkabels, extra slangen klap inkort aardappelschilmesje. Accu plat, olie gecheckt, rugzak erin, etc. En zo zei mijn pa 'kom we gaan hem opstarten'.
Pa was weer THE BOMB, hoppa, die container op wielen gewoon middenop tankstation rond nadat ik niet HOT refuelde, accuklemmen er weer op.
'Laat hem niet afslaan he'. En so Plug went off.
Na 174 Km....
Kon de auto volgens de BC:
nog 694 km !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Das 850 km op een tank.
Het kan dus anders.....
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
ik heb ook eens 120km gereden en had nog dik 800 op de BC staan.
En die loog niet...want heb daarna nog 450km gereden waarna ik nog 325km op had staan. Enja de rest heb ik in de stad gereden dus die 800 hebk niet meer gehaald....maar alleen op de snelweg kan ik zeker tegen de 800 aanlope.
En die loog niet...want heb daarna nog 450km gereden waarna ik nog 325km op had staan. Enja de rest heb ik in de stad gereden dus die 800 hebk niet meer gehaald....maar alleen op de snelweg kan ik zeker tegen de 800 aanlope.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Zo heel veel verliezen meer zitten er niet in een 2Wd F28 bak.
En denk dat het op een 16V perfect gaat.
Zuinigste bedrijfspunt van een motor is namelijk iets onder het maximale koppel en iets onder het toerental waar maximum koppel optreedt.
Dus in de 6e versnelling 120 rijden, das ongeveer 3000 tpm. En daar heb je ook aardig wat koppel voor nodig.
Voor mensen die veel snelwegkm maken, is het denk ik nog wel een keertje terug te verdienen.
En het rijdt gewoon prettiger/stiller.
En denk dat het op een 16V perfect gaat.
Zuinigste bedrijfspunt van een motor is namelijk iets onder het maximale koppel en iets onder het toerental waar maximum koppel optreedt.
Dus in de 6e versnelling 120 rijden, das ongeveer 3000 tpm. En daar heb je ook aardig wat koppel voor nodig.
Voor mensen die veel snelwegkm maken, is het denk ik nog wel een keertje terug te verdienen.
En het rijdt gewoon prettiger/stiller.
F28 doet minder dan 3000 rpm bij 120.
[plug moet lieV zijn edit]
[plug moet lieV zijn edit]
Laatst gewijzigd door pluggie op 28 okt 2007 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9324
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Het gaat wel om extra massa wat op gang gebracht moet worden, en dat levert aan de wielen wel koppelverlies op.astra 1.8 schreef:Zo heel veel verliezen meer zitten er niet in een 2Wd F28 bak.
En denk dat het op een 16V perfect gaat.
Dit klopt wel, maar het maximum koppel van de C20XE wordt geproduceerd bij 4800 Rpm. Dat is wel aanzienlijk hoger dan bij 3000 Rpm.astra 1.8 schreef:Zuinigste bedrijfspunt van een motor is namelijk iets onder het maximale koppel en iets onder het toerental waar maximum koppel optreedt.
Dus in de 6e versnelling 120 rijden, das ongeveer 3000 tpm. En daar heb je ook aardig wat koppel voor nodig.
Vanaf 140 km/u zou het voor de C20XE uitkunnen, maar aangezien dat in Nederland niet zo heel vaak lang achter elkaar gereden kan worden zonder het risico op een boete, zal het financieel nooit uit kunnen. Daarvoor is de besparing eenvoudig te klein.astra 1.8 schreef:Voor mensen die veel snelwegkm maken, is het denk ik nog wel een keertje terug te verdienen.
En het rijdt gewoon prettiger/stiller.
Ik denk stiekum dat het bij de C20NE meer rendement zou opleveren omdat je die wel veel dichter bij z'n maximum koppel brengt in een zesde versnelling. Dan heb je echt de perfecte overdrive...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astra 1.6 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 10 sep 2007 02:16
- Locatie: Kollum
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Ik had gister ruim 200 km gereden en kon nog maar iets van 550
Zal wel omdat het motortje niet meer helemaal lekker liep
Zal wel omdat het motortje niet meer helemaal lekker liep
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Normaal ik ook niet hoor
maar het punt is meer dat als ik een groot stuk op de snelweg, met een rustige cruise-snelheid van 100 - 110 gemaakt heb, ik die "resterende" km's wel is hoger heb zien staan, meer in de lijn van wat onze mad driver zegt
maar het punt is meer dat als ik een groot stuk op de snelweg, met een rustige cruise-snelheid van 100 - 110 gemaakt heb, ik die "resterende" km's wel is hoger heb zien staan, meer in de lijn van wat onze mad driver zegt
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Zo'n km aantal daadwerkelijk halen is niet voor ons weggelegd. Daar is de boordcomp helaas wat naief in soms
Alleen liep/loopt mijn blok niet zo goed, dus daarom zal die wel wat meer verbruikt hebben ofzo.
Alleen liep/loopt mijn blok niet zo goed, dus daarom zal die wel wat meer verbruikt hebben ofzo.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility