Rellie opt werk schreef:Als jij naar een 2.5 V6 gaat niet dan blijf je dr ook binnen.
kdacht dat v6 ong 170pk was??
115 + 40% = 161.....
een c20xe is 150pk dus zou ik binnen de 40% zitten.... snappie??
kdacht dat ik dan niet hoefde om te keuren in lelystad enz, alleen bij het lokale rdw kantoor... en dus 17,50 voor wegen, en 55 euri voor het keure....
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Wanneer u een motor in een voertuig zet met een andere motorcode, dan moet u kunnen aangeven wat voor motor er in het voertuig is gezet en uit welk voertuig deze motor afkomstig is (donorauto). Ook kunt u aangeven welke overige aspecten aan het voertuig zijn veranderd , bijvoorbeeld stuurinrichting, remmen, aandrijving, e.d.. Het is daarbij aan te raden dat u een motor in het voertuig zet dat van ongeveer hetzelfde bouwjaar is als het voertuig. De kans dat er dan voor het voertuig een conformiteitsverklaring (dit wil zeggen dat het voertuig voldoet aan een reeds bestaande typegoedkeuring) overlegd kan worden is groot.
In ieder geval zal uw auto te allen tijde opnieuw gekeurd moeten worden bij een RDW keuringsstation. Tevens wordt het voertuiggewicht opnieuw bepaald. Dit kan bij diverse RDW keuringsstations. Om een afspraak te maken voor een keuring van de auto kunt u telefonisch contact opnemen met een medewerker van een keuringsstation van de RDW. Daar krijgt u ook informatie over welke documenten (zoals legitimatie, kentekendeel 1, eventuele conformiteitsverklaring, e.d.) u mee moet nemen naar de keuring. Zij zijn te bereiken van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 12.15 uur en van 13.00 tot 16.45 uur. Het telefoonnummer is: 0900-0739 (10 eurocent per minuut).
Indien het voertuig in de gewijzigde vorm niet geconformeerd kan worden, moet u een verklaring van de fabrikant van de motor of de gemachtigd importeur kunnen overleggen waarop het maximum motorvermogen en het bijbehorende toerental staat vermeld. In dit geval zal er altijd een geluidstest door het RDW testcentrum in Lelystad gedaan moeten worden. Bij een vermogenstoename van meer dan 40% zal eveneens een weggedragtest worden uitgevoerd. U zult deze testen ter plekke in het keuringsstation aan moeten vragen door het formulier "Opdracht vervolgbeoordeling" in te vullen.
De kosten zijn ongeveer:
- Wegen van het voertuig 17,00 euro
- Keuring wijzigingsmotor 37,50 euro
- Geluidstest 330,75 euro
- Weggedragtest 273,25 euro
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
De informatie in dit E-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde.
pluggie schreef:Verandering van cylinder aantal is altijd omkeuren.
Wijzigen van de motor code al ook al blijf je bij 4 cilinder
voor de apk is die regel tog veranderd?? het maakt nu tog niet meer uit als je van 4 naar 6 cilinder bijv gaat??
maar als ik dus een coformiteitsverklaring kan krijgen, van mijn auto met een c20xe dat moet ik alleen keuren op het rdw station zeg maar...........
en dus geen geluidstest + weggedrag.... dan denk dat ik tog maar voor de c20xe ga ipv de v6 anders kost het me toch wel veel duite
Ik word er beetje ziek van afentoe kan het 100.000 keer blijven zeggen APK EN DE WET IS NIET HETZELFDE wat voor de APK niet gecontroleerd hoeft te worden moet voor de wet wel op je kentegen staan. En of je nou van een 1.8 naar een 2.0 gaat en die 2.0 staat ook niet op je kenteken ben je gewoon net zo hard strafbaar als dat je van een 1.2 naar 10 liter v8 gaat.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
Exact hetzelfde als naar een grotere motor, als je een 2.0 rijd en die 1.0 heb je niet omngebouwd en er is geen type goedkeuring voor zou je gewoon naar TCL moeten. En als je aangehouden word en ze kijken het na ben je ook weer net zo fout als dat je van die 1.0 naar die 2.0 gaat. Zo moeilijk zijn die regeltjes niet, gezeur ook altijd over die motor ombouw, wel een dikke motor er in willen maar het mag niks kosten. Die Astra 2.5 v6 kost straks 2 cijfers met 3 nullen...
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
Rallyastra schreef:Exact hetzelfde als naar een grotere motor, als je een 2.0 rijd en die 1.0 heb je niet omngebouwd en er is geen type goedkeuring voor zou je gewoon naar TCL moeten. En als je aangehouden word en ze kijken het na ben je ook weer net zo fout als dat je van die 1.0 naar die 2.0 gaat. Zo moeilijk zijn die regeltjes niet, gezeur ook altijd over die motor ombouw, wel een dikke motor er in willen maar het mag niks kosten. Die Astra 2.5 v6 kost straks 2 cijfers met 3 nullen...
Die gaat hard, je ziet de bandensporen op het asfalt staan
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
hey cool, daar was ik ook nog bij maar na 1 rondje met de dett ben ik maar gestopt
later nog rondje met niels gereden met de combo 14 minuten en 30 sec ofzo gereden in de regen en dichte mist