Tempratuur, klok en datum Display
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Tempratuur, klok en datum Display
Hallo allemaal,
Zelf rij ik geen Opel Astra maar een Fiat Cinquecento, even wat betaalbaarder voor mij.
Nu heb ik een leuke goodie in de astra gezien en deze heb ik inmiddels op de sloop gehaald. Het betreft hier het klokje uit de middenconsole boven de verwarmingsregelaars knopjes.
Nu zit ik met het volgende probleem, ik heb de constante plus, de voeding voor de lampjes en de min al gevonden.
Maar nu moet ik er nog even achter komen welke draadjes er voor de tempratuur sensor zijn en bovenal waar deze sensor in de auto zit.
Ik hoop dat jullie deze niet Opel rijder wel kunnen helpen.
Alvast bedankt
Zelf rij ik geen Opel Astra maar een Fiat Cinquecento, even wat betaalbaarder voor mij.
Nu heb ik een leuke goodie in de astra gezien en deze heb ik inmiddels op de sloop gehaald. Het betreft hier het klokje uit de middenconsole boven de verwarmingsregelaars knopjes.
Nu zit ik met het volgende probleem, ik heb de constante plus, de voeding voor de lampjes en de min al gevonden.
Maar nu moet ik er nog even achter komen welke draadjes er voor de tempratuur sensor zijn en bovenal waar deze sensor in de auto zit.
Ik hoop dat jullie deze niet Opel rijder wel kunnen helpen.
Alvast bedankt
Soms kun je niet zonder een Opel
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Sorry voor de late reactie, beetje te druk met school...........
Ik heb inmiddels zo'n temp sensortje uit een sloop opel gehaald ( op de sloperij dus) en deze aangesloten op het display.
Maar geen tempratuur...
Bruin als min
Rood en Zwart grijs als Plus
en blauw en blauw wit op de sensor......
Maar geen tempratuur.
Moeten er daarvoor nog meer worden aangesloten??
Alvast bedankt
Ik heb inmiddels zo'n temp sensortje uit een sloop opel gehaald ( op de sloperij dus) en deze aangesloten op het display.
Maar geen tempratuur...
Bruin als min
Rood en Zwart grijs als Plus
en blauw en blauw wit op de sensor......
Maar geen tempratuur.
Moeten er daarvoor nog meer worden aangesloten??
Alvast bedankt
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Probeer eerst eens de ingang te vinden op de BC met een batterij ofzo. Scheelt een hoop zoekwerk, want dan weet je iig zeker dat je een spanning uitstuurt op de juiste pin (1,5V kan iig totaal geen kwaad, welke temperatuur je op je bc te zien krijgt weet ik niet)
Dan de temp. sensor in serie aansluiten en volgens mij moet het dan werken. Ik heb geen schema's hiervan maar gok dat dit zo zou moeten.
Temp. sensor is gewoon een weerstand waarbij de waarde met de temperatuur mee verandert. Welke weerstand je moet meten is dus afhankelijk van de temperatuur .... leg 'm op de grond -> meten .... hou 'm in je hand en meet op nieuw ... als de temp. sensor goed is verandert de gemeten waarde.
schema:
+5V ofzo ----> draadje 1 ----> temp.sensor -----> draadje 2 -----> BC input
(input is 0 tot 5V en komt overeen met -20 tot +40 graden ofzo? zou het eigenlijk niet weten wat het totale bereik is van dat maffe ding maar het is wel zo iets)
Succes ermee iig en laat maar wat foto's zien als je het voor elkaar hebt! Astra MID in een FieJat ... wel humor
Dan de temp. sensor in serie aansluiten en volgens mij moet het dan werken. Ik heb geen schema's hiervan maar gok dat dit zo zou moeten.
Temp. sensor is gewoon een weerstand waarbij de waarde met de temperatuur mee verandert. Welke weerstand je moet meten is dus afhankelijk van de temperatuur .... leg 'm op de grond -> meten .... hou 'm in je hand en meet op nieuw ... als de temp. sensor goed is verandert de gemeten waarde.
schema:
+5V ofzo ----> draadje 1 ----> temp.sensor -----> draadje 2 -----> BC input
(input is 0 tot 5V en komt overeen met -20 tot +40 graden ofzo? zou het eigenlijk niet weten wat het totale bereik is van dat maffe ding maar het is wel zo iets)
Succes ermee iig en laat maar wat foto's zien als je het voor elkaar hebt! Astra MID in een FieJat ... wel humor
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Het is gelukt, vandaag op de sloop een paar sensors gehaald (3) en deze even getest, en ja hoor het werkt
Het zijn trouwens sensors van een Corsa, maar dat maakt geen verschil want ik heb em gechecked met een gewonen thermometer.
1 van de sensors was helaas stuk dus die meteen weggegooid, blijven er nu dus 2 over
Wat dus het plan is om 1 sensor buiten te plaatsen en 1 sensor in het interrieur.
Vervolgens wil ik een schakeling maken om zo te kunnen switchen tussen binnen en buitentempratuur
Vind et wel luxe, en de binnentempratuur en de buitentempratuur
Zondag zal ik even een fototje plaatsen van de Display, heb em nog niet ingebouwd, omdat hij iets te groot is, heb dus een tweede behuizng gehaald en ga deze aanpassen om hem passens te maken (met polyester ofo)
In iedergeval bedankt voor al jullie reacties!!!
Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.
Groetjes,
Sebastiaan
Het zijn trouwens sensors van een Corsa, maar dat maakt geen verschil want ik heb em gechecked met een gewonen thermometer.
1 van de sensors was helaas stuk dus die meteen weggegooid, blijven er nu dus 2 over
Wat dus het plan is om 1 sensor buiten te plaatsen en 1 sensor in het interrieur.
Vervolgens wil ik een schakeling maken om zo te kunnen switchen tussen binnen en buitentempratuur
Vind et wel luxe, en de binnentempratuur en de buitentempratuur
Zondag zal ik even een fototje plaatsen van de Display, heb em nog niet ingebouwd, omdat hij iets te groot is, heb dus een tweede behuizng gehaald en ga deze aanpassen om hem passens te maken (met polyester ofo)
In iedergeval bedankt voor al jullie reacties!!!
Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.
Groetjes,
Sebastiaan