amperemeter aansluiten....
amperemeter aansluiten....
hey,
hier even een vraag:
een collega van mij heeft een ascona-b (3.0 24v) en wil van die metertjes aansluiten in de auto......
nu weet ie nie hoe hij de ampere meter moet aansluiten omdat deze van -50 tot +50 ampere loopt.... en zijn dynamo laad meer dan 50A bij.... hoe zou hij dat het beste kunnen doen?? of met die meter het verlies laten meten,maar dan meet hij ook bijna niets natuurlijk.....
hoe sluit je het überhaupt aan?
iemand idee, suggestie???
hier even een vraag:
een collega van mij heeft een ascona-b (3.0 24v) en wil van die metertjes aansluiten in de auto......
nu weet ie nie hoe hij de ampere meter moet aansluiten omdat deze van -50 tot +50 ampere loopt.... en zijn dynamo laad meer dan 50A bij.... hoe zou hij dat het beste kunnen doen?? of met die meter het verlies laten meten,maar dan meet hij ook bijna niets natuurlijk.....
hoe sluit je het überhaupt aan?
iemand idee, suggestie???
Laatst gewijzigd door Harm op 15 nov 2007 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
intusse al de owner of a Opel Astra-huifkar!!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
zijn dynamo kan op vollast meer leveren dan 50A.... hij laadt dat natuulijk niet constant... maar als er bijvoorbeeld een piek komt, dan slaat zijn wijzertje rond ofzo...omdat hij maar tot 50 gaat.... snappie??Laagvlieger schreef:50 ampere laden.......leg uit....
nu was zijn vraag: hoe sluit je zoiets aan, en hoe kan je het doen ivm dynamogrote en schaalverdeling?
intusse al de owner of a Opel Astra-huifkar!!
Weerstandje tussen?? Aan welke waarde zat je te denken??gurdi schreef:om de waardes te laten kloppen kan het niet of je moet een pinnetje voor het wijzertje zetten dat ie niet verder kan bij 50:P
misschien een weerstandje ertussen?
kloppen de waardes wel neit meer
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
hehehe idd....... weerstandje voordat ie evt boven de 50A komtDavid schreef:Weerstandje tussen?? Aan welke waarde zat je te denken??gurdi schreef:om de waardes te laten kloppen kan het niet of je moet een pinnetje voor het wijzertje zetten dat ie niet verder kan bij 50:P
misschien een weerstandje ertussen?
kloppen de waardes wel neit meer
intusse al de owner of a Opel Astra-huifkar!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
50 ampere gaat ie nooit laden.
Zal de accu ook fijn vinden.
Helemaal ronddraaien gaat ie ook niet doen.
Die amperemeters zijn volgens een ander principe dan andere metertjes zeg maar. Werken gewoon met een magneetje langs een lus.
Gewoon aansluiten dat ding.
Zal de accu ook fijn vinden.
Helemaal ronddraaien gaat ie ook niet doen.
Die amperemeters zijn volgens een ander principe dan andere metertjes zeg maar. Werken gewoon met een magneetje langs een lus.
Gewoon aansluiten dat ding.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Lachen man ....gurdi schreef:haha jah weet ook niet noemda maar iets theoretisch op weet niet hoe groot die dingen zijn:P
Nogmaals ... als je iets niet weet (wat overigens niet erg is) laat het dan voor mensen die het wel weten want zo veroorzaak je alleen maar verwarring.
Ik weet aardig wat van elektronica af maar heb zo'n Amp meter voor in de auto bijvoorbeeld nooit in me handen gehad dus weet ik niet volgens welk principe deze werkt en hou me er dus buiten.
Stel het was het zelfde als een "normale multimeter" dan had je never nooit een weerstand kunnen gebruiken (je beïnvloed het opladen van de accu bijvoorbeeld) ... en als je het toch zou doen dan moest het een JOEKEL van een weerstand worden die misschien niet eens onder je motorkap past
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm