Achterklep omruilen

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Doestin
forum-gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 mei 2007 23:54
Locatie: limburg

Achterklep omruilen

Bericht door Doestin »

heej jongens,

zoals de titel al zegt.
de achterklep die er nu inzit is behoorlijk gaar en rot, :? ik heb hier een andere en wil die met de tijd omzetten.
is dit veel werk of moeilijk?
ik heb wel centrale vergrendeling
ik hoor t wel
16 V Powered!
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

volgens mij is dit niet echt moeilijk...maar je moet natuurlijk wel je centrale slotje even overzetten.

Voor de rest een paar kabels loshalen en de scharnieren van je klep ook natuurlijk.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
ASTRA POWER
forum-gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
Locatie: Nieuw Roden

Bericht door ASTRA POWER »

Dat omzetten is niet zo moeilijk :roll:

En als er in die andere klep ook cv zit is dat ook niet moeilijk...
gewoon alles weer zo aansluiten zoals het bij die oude klep zat.

alles bij elkaar mischien een uurtje werk. 8)

succes :wink:
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

Duurt wat langer dan je denkt maar moeilijk is het niet.
Enkel de kabels doortrekken kan wat priegelig zijn.
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ja want waar zit de stekker van die kabel ?

pas bij je achterlichten ergens, achter je zijpaneel kofferbak?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Wat Sin zegt: het overzetten van de kabelboom is een priegelwerk. Je kabelboom loopt namelijk vanuit je auto aan één stuk door naar de kofferbakdeksel. Je moet em uit je oude deksel verwijderen, en die weer in de nieuwe stoppen.

Naast de linker scharnier zit een rubber. Daar lopen ze doorheen. Lopen vervolgens door de linker koker langs je ruit. Lastigste punt is de knik in het deksel. Maar het is wel te doen hoor, ik heb em er ook helemaal vanaf gehad toen ie gespoten is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

RedBill schreef:Wat Sin zegt: het overzetten van de kabelboom is een priegelwerk. Je kabelboom loopt namelijk vanuit je auto aan één stuk door naar de kofferbakdeksel. Je moet em uit je oude deksel verwijderen, en die weer in de nieuwe stoppen.

Naast de linker scharnier zit een rubber. Daar lopen ze doorheen. Lopen vervolgens door de linker koker langs je ruit. Lastigste punt is de knik in het deksel. Maar het is wel te doen hoor, ik heb em er ook helemaal vanaf gehad toen ie gespoten is.
als er in die andere kpe bedrading zit kun je ze toch bij die koker doorknippen en daar weer aan elkaar bundelen ?
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

gurdi schreef:als er in die andere kpe bedrading zit kun je ze toch bij die koker doorknippen en daar weer aan elkaar bundelen ?
Dat is vragen om storingen. Een klein beetje moeite voor een aanzienlijk hogere kwaliteit en betrouwbaarheid is het zeker waard. Bovendien is de ruimte die je hebt om de kabels aan elkaar te knopen niet heel erg groot...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Doestin
forum-gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 mei 2007 23:54
Locatie: limburg

Bericht door Doestin »

@ redbill
aan mijn oude klep zit ook een kabel met stekker.
is het niet gewoon pulg en play dan of bedoel je dat?
16 V Powered!
Gebruikersavatar
smatse
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 573
Lid geworden op: 07 jun 2004 16:19
Locatie: erp

Bericht door smatse »

Het is heel simpel hoor,

Klep openzetten, binnenplaat eraf halen.
Alle stekkertjes en kabeltjes losmaken, Cv, ruitenwisser, raamverwarming enz.

En die trek je dus door je klep heen naar buiten, en bij je nieuwe klep weer opnieuw doorvoeren en aansluiten.

Let wel op dat je misschien even de scharnieren los moet schroeven die op de auto zitten, de afstand van de scharnieren op de klep en de auto willen nog eens verschillen.
De scharnieren van de klep die op de auto vastzitten, zitten onder de hemel vast met torx schroeven.
get a gsi or die trying.

LEXMAUL powertttttttt.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Doestin schreef:@ redbill
aan mijn oude klep zit ook een kabel met stekker.
is het niet gewoon pulg en play dan of bedoel je dat?
Is dat de kabelboom die uit de auto vandaan komt? (bij het linker achterlicht vandaan?) Voor zover ik weet is dat namelijk één geheel wat doorloopt in je klep. En die zou voor je oude hetzelfde moeten zijn als voor de vervangende.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie