Achterklep omruilen
Achterklep omruilen
heej jongens,
zoals de titel al zegt.
de achterklep die er nu inzit is behoorlijk gaar en rot, ik heb hier een andere en wil die met de tijd omzetten.
is dit veel werk of moeilijk?
ik heb wel centrale vergrendeling
ik hoor t wel
zoals de titel al zegt.
de achterklep die er nu inzit is behoorlijk gaar en rot, ik heb hier een andere en wil die met de tijd omzetten.
is dit veel werk of moeilijk?
ik heb wel centrale vergrendeling
ik hoor t wel
16 V Powered!
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- ASTRA POWER
- forum-gebruiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
- Locatie: Nieuw Roden
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Wat Sin zegt: het overzetten van de kabelboom is een priegelwerk. Je kabelboom loopt namelijk vanuit je auto aan één stuk door naar de kofferbakdeksel. Je moet em uit je oude deksel verwijderen, en die weer in de nieuwe stoppen.
Naast de linker scharnier zit een rubber. Daar lopen ze doorheen. Lopen vervolgens door de linker koker langs je ruit. Lastigste punt is de knik in het deksel. Maar het is wel te doen hoor, ik heb em er ook helemaal vanaf gehad toen ie gespoten is.
Naast de linker scharnier zit een rubber. Daar lopen ze doorheen. Lopen vervolgens door de linker koker langs je ruit. Lastigste punt is de knik in het deksel. Maar het is wel te doen hoor, ik heb em er ook helemaal vanaf gehad toen ie gespoten is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
als er in die andere kpe bedrading zit kun je ze toch bij die koker doorknippen en daar weer aan elkaar bundelen ?RedBill schreef:Wat Sin zegt: het overzetten van de kabelboom is een priegelwerk. Je kabelboom loopt namelijk vanuit je auto aan één stuk door naar de kofferbakdeksel. Je moet em uit je oude deksel verwijderen, en die weer in de nieuwe stoppen.
Naast de linker scharnier zit een rubber. Daar lopen ze doorheen. Lopen vervolgens door de linker koker langs je ruit. Lastigste punt is de knik in het deksel. Maar het is wel te doen hoor, ik heb em er ook helemaal vanaf gehad toen ie gespoten is.
astra heeft te lang geduurt
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Dat is vragen om storingen. Een klein beetje moeite voor een aanzienlijk hogere kwaliteit en betrouwbaarheid is het zeker waard. Bovendien is de ruimte die je hebt om de kabels aan elkaar te knopen niet heel erg groot...gurdi schreef:als er in die andere kpe bedrading zit kun je ze toch bij die koker doorknippen en daar weer aan elkaar bundelen ?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Het is heel simpel hoor,
Klep openzetten, binnenplaat eraf halen.
Alle stekkertjes en kabeltjes losmaken, Cv, ruitenwisser, raamverwarming enz.
En die trek je dus door je klep heen naar buiten, en bij je nieuwe klep weer opnieuw doorvoeren en aansluiten.
Let wel op dat je misschien even de scharnieren los moet schroeven die op de auto zitten, de afstand van de scharnieren op de klep en de auto willen nog eens verschillen.
De scharnieren van de klep die op de auto vastzitten, zitten onder de hemel vast met torx schroeven.
Klep openzetten, binnenplaat eraf halen.
Alle stekkertjes en kabeltjes losmaken, Cv, ruitenwisser, raamverwarming enz.
En die trek je dus door je klep heen naar buiten, en bij je nieuwe klep weer opnieuw doorvoeren en aansluiten.
Let wel op dat je misschien even de scharnieren los moet schroeven die op de auto zitten, de afstand van de scharnieren op de klep en de auto willen nog eens verschillen.
De scharnieren van de klep die op de auto vastzitten, zitten onder de hemel vast met torx schroeven.
get a gsi or die trying.
LEXMAUL powertttttttt.
LEXMAUL powertttttttt.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Is dat de kabelboom die uit de auto vandaan komt? (bij het linker achterlicht vandaan?) Voor zover ik weet is dat namelijk één geheel wat doorloopt in je klep. En die zou voor je oude hetzelfde moeten zijn als voor de vervangende.Doestin schreef:@ redbill
aan mijn oude klep zit ook een kabel met stekker.
is het niet gewoon pulg en play dan of bedoel je dat?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)