2 Dagen al dat de accu leeg is!!!
2 Dagen al dat de accu leeg is!!!
Ik heb nu al 2 dagen dat mijn accu s'ochtends leeg is..
dus ik net even met de multi meter me accu gemeten...
12.5V met de motor uit
12.7V met de motor aan?
zou zeggen je dynamo is kapot maar die heb ik 2 maanden geleden laten reviceren ik heb alleen 2 neon buisjes onder me dash op me geschakelde plus van me radio aangesloten en gister xenon.
wat is nou het probleem ? als ik hem sóchtends op de bus van me ma start dan start hij in 1 keer en haal ik gelijk de kabels eraf dan valt me motor weer uit ik moet hem even een minuutje of 10 laten laden daarna geen problemen
ik snap er de ballen niet meer van wat kan het zijn.!
dus ik net even met de multi meter me accu gemeten...
12.5V met de motor uit
12.7V met de motor aan?
zou zeggen je dynamo is kapot maar die heb ik 2 maanden geleden laten reviceren ik heb alleen 2 neon buisjes onder me dash op me geschakelde plus van me radio aangesloten en gister xenon.
wat is nou het probleem ? als ik hem sóchtends op de bus van me ma start dan start hij in 1 keer en haal ik gelijk de kabels eraf dan valt me motor weer uit ik moet hem even een minuutje of 10 laten laden daarna geen problemen
ik snap er de ballen niet meer van wat kan het zijn.!
.::> Tuning is not a Crime<::.
Build with pride my first air-ride
Proud member of astra gsi club
Build with pride my first air-ride
Proud member of astra gsi club
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
hoe bedoel je laadstroom lampje die in je dash zit het acculampje??Laagvlieger schreef:Dynamo laad overduidelijk niet bij.
Werkt je laadstroomlampje wel??
Zoja. Dynamo kapot.
het viel me gister avond op dat hij heeeeeeeeeeeel echt heeel zwak brand ik zat er op te letten toen ik in de mcdrive stond...
zou het me spannings regelaar zijn dan??
en hoe kan het dat hij savonds gewoon goed start en s'ochtends niet..
hij verliest ergens stroom denk ik dan..
.::> Tuning is not a Crime<::.
Build with pride my first air-ride
Proud member of astra gsi club
Build with pride my first air-ride
Proud member of astra gsi club
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
net even met die gasten van delco remy gebelt over me dynamo dat ik hem 2 maandjes geleden bij hun heb laten reviceren en dat hij nu geen stroom meer bij laad... morgen even afgeven gaan ze hem testen en ze verzekerde mij bij een kapotte dynamo vergoeden hun mij een nieuwe....
dus dat is geregeld bedankt laag!
dus dat is geregeld bedankt laag!
.::> Tuning is not a Crime<::.
Build with pride my first air-ride
Proud member of astra gsi club
Build with pride my first air-ride
Proud member of astra gsi club
stond zeker je achterruit verwarming of je blower aan? (heb ik ook namelijk gaat het lampje heel zachtjes branden)Romano schreef:hoe bedoel je laadstroom lampje die in je dash zit het acculampje??Laagvlieger schreef:Dynamo laad overduidelijk niet bij.
Werkt je laadstroomlampje wel??
Zoja. Dynamo kapot.
het viel me gister avond op dat hij heeeeeeeeeeeel echt heeel zwak brand ik zat er op te letten toen ik in de mcdrive stond...
C20NE
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
haal savonds je accupolen los of je hoofdzekeringen.
dan kun je in ieder geval de volgende dag weer starten
er zal gerust lekstroom zijn, dus bedenk eens wat je er de laatste weken aan hebt veranderd kwa electra. alarmsysteem? die neondingen? massakabels los van dynamo of accu?
alles weer eens nalopen, bevestigingen loshalen, schoonmaken, ingevet weer terugplaatsten.
eens een flinke rit maken, motor uit, accuspanning meten. half uur later weer meten. hoeveel lekt er weg?
dan kun je nog zekeringen eruit halen en weer elk half uur je accu meten
Tja een zoektocht is het altijd!
dan kun je in ieder geval de volgende dag weer starten
er zal gerust lekstroom zijn, dus bedenk eens wat je er de laatste weken aan hebt veranderd kwa electra. alarmsysteem? die neondingen? massakabels los van dynamo of accu?
alles weer eens nalopen, bevestigingen loshalen, schoonmaken, ingevet weer terugplaatsten.
eens een flinke rit maken, motor uit, accuspanning meten. half uur later weer meten. hoeveel lekt er weg?
dan kun je nog zekeringen eruit halen en weer elk half uur je accu meten
Tja een zoektocht is het altijd!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Nou alssie 12V is uit en 12V+.2 motor aan met Dynamo.Roy 2.0 16v schreef:haal savonds je accupolen los of je hoofdzekeringen.
dan kun je in ieder geval de volgende dag weer starten
En Dynamo is goed......
Gaat er toch iets niet goed van Dynamo naar accu.
Je kunt ook direct op dynamo meten overigens.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Da Evil Michael
- forum-gebruiker
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 jan 2007 16:10
- Locatie: dat boere gat Roosendaal
in mijn astra zit nog steeds de orginele accu in die er van fabriek af in gezet werd. alleen begint hij nou langzaam aan het te begeven. nog geen half uur meer en hij is leeg. maar de accu staat er ondertussen alweer 11 jaar in. lang leve de orginele opel accu's.
It's not about the miles per gallon, but about the smiles per gallon
Irmscher promoteam
Irmscher promoteam
Laagvlieger schreef:Dus toch 14.6. Das heel wat anders dan de waardes in je eerste post.
Maare laat me raden....goedkope accu zeker?
Neem een originele Opel accu!
maar die meeting van 14,6V is van na het terug komen van de dynamo
die gasten hadden een blokje wat achterop zit vervangen zag ik en ze zeiden dat er een lagertje moest worden vervangen..
ik zei gelijk dat ding is 2 maanden geleden gereviceerd wat gaat er fout dan?
maar hij start tot nu toe weer zonder problemen:S
.::> Tuning is not a Crime<::.
Build with pride my first air-ride
Proud member of astra gsi club
Build with pride my first air-ride
Proud member of astra gsi club
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
waarom hebben ze de spanningsregelaar vervangen dan als de dynamo gewoon goed was?Romano schreef:Laagvlieger schreef:Dus toch 14.6. Das heel wat anders dan de waardes in je eerste post.
Maare laat me raden....goedkope accu zeker?
Neem een originele Opel accu!
maar die meeting van 14,6V is van na het terug komen van de dynamo
die gasten hadden een blokje wat achterop zit vervangen zag ik en ze zeiden dat er een lagertje moest worden vervangen..
ik zei gelijk dat ding is 2 maanden geleden gereviceerd wat gaat er fout dan?
maar hij start tot nu toe weer zonder problemen:S
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
ja dat is mijn vraag ook
die gasten willen gewoon geen slechte naam hebben ofzo..
ik zei ook tegen die gozer wat gaat er fout.. er is niks met me dynamo aan de hand maaar jullie hebben 2 dingetjes gerepareerd..
kreeg ik te horen dat het mijn fout is geweest met monteren..
echt hoor!!! ik stond op klappen ben blij dat hij tot nu toe gewoon normaal start en geen lege accu meer heb..
maar zit me tocgh niet lekker dat ze zoiets dan in MIJN schoenen wordt schuiven
die gasten willen gewoon geen slechte naam hebben ofzo..
ik zei ook tegen die gozer wat gaat er fout.. er is niks met me dynamo aan de hand maaar jullie hebben 2 dingetjes gerepareerd..
kreeg ik te horen dat het mijn fout is geweest met monteren..
echt hoor!!! ik stond op klappen ben blij dat hij tot nu toe gewoon normaal start en geen lege accu meer heb..
maar zit me tocgh niet lekker dat ze zoiets dan in MIJN schoenen wordt schuiven
.::> Tuning is not a Crime<::.
Build with pride my first air-ride
Proud member of astra gsi club
Build with pride my first air-ride
Proud member of astra gsi club