Scharnieren zetels vooraan...
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Scharnieren zetels vooraan...
Bij het verplaatsen van mijn interieur ben ik op een probleempje gestoten
Ik heb namelijk een 3 deurs astra, en heb een interieur van een 5 deurs liggen... Nooit aan gedacht dat die zetels vooraan moeten voorover plooien!
Anders geraken de passagiers er moeilijk tot niet in... Mijn vraag is nu of het mogelijk is om plooibare scharnieren van een 3deursversie in zetels te steken van een 5deursversie...
Grtzz
Ik heb namelijk een 3 deurs astra, en heb een interieur van een 5 deurs liggen... Nooit aan gedacht dat die zetels vooraan moeten voorover plooien!
Anders geraken de passagiers er moeilijk tot niet in... Mijn vraag is nu of het mogelijk is om plooibare scharnieren van een 3deursversie in zetels te steken van een 5deursversie...
Grtzz
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Dat is niet heel gemakkelijk te doen hoor, het overzetten van de stof. Er zitten een hoop krammetjes in.
Maar de scharnieren zijn, als ik het goed heb, aan de rugleuning vastgeklonken. Je hebt echter niet alleen de scharnieren nodig, maar ook de knop voor de ontgrendeling en de pallen waar de haken achter vallen. Je ontkomt er dus niet aan in ieder geval de frames van je oude stoelen te gebruiken, of de voorstoelen van een 3 deurs te zoeken met hetzelfde motief als wat je nu uit de vijfdeurs hebt.
Maar de scharnieren zijn, als ik het goed heb, aan de rugleuning vastgeklonken. Je hebt echter niet alleen de scharnieren nodig, maar ook de knop voor de ontgrendeling en de pallen waar de haken achter vallen. Je ontkomt er dus niet aan in ieder geval de frames van je oude stoelen te gebruiken, of de voorstoelen van een 3 deurs te zoeken met hetzelfde motief als wat je nu uit de vijfdeurs hebt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
achterbank en hoofdsteunen kun je al wisselen.
misschien de meest makkelijke optie: stoelhoezen op je huidige stoelen?
en dan je deurpanelen erin waar je de gsi stof van in gaat zetten
Dan is ie weer even los van het oubollige interieur.
Maar ik zal wel even rondneuzen voor dat motief stoelen, hoewel het me niet bekend voorkomt.
misschien de meest makkelijke optie: stoelhoezen op je huidige stoelen?
en dan je deurpanelen erin waar je de gsi stof van in gaat zetten
Dan is ie weer even los van het oubollige interieur.
Maar ik zal wel even rondneuzen voor dat motief stoelen, hoewel het me niet bekend voorkomt.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Achterbank is niet plug en play :p
De achterbank komt namelijk uit een astra van 95-98.
De bevestiging is anders dan de 92-95 astra modellen.
Binnenin zitten zelfs al kopsteunhouders klaar
Waarschijnlijk ga ik gewoon de blauwe zetels plaatsen vooraan... Er zit bijna niemand achteraan, enkel in het weekend als ik iemand moet oppikken.
Dus veel moeten ze niet plooien, ik schuif ze dan wel iets vooruit. En met een beetje geluk zien ze het nog nooit op de keuring ^^ Want ik denk dat het niet mag in belgië
De achterbank komt namelijk uit een astra van 95-98.
De bevestiging is anders dan de 92-95 astra modellen.
Binnenin zitten zelfs al kopsteunhouders klaar
Waarschijnlijk ga ik gewoon de blauwe zetels plaatsen vooraan... Er zit bijna niemand achteraan, enkel in het weekend als ik iemand moet oppikken.
Dus veel moeten ze niet plooien, ik schuif ze dan wel iets vooruit. En met een beetje geluk zien ze het nog nooit op de keuring ^^ Want ik denk dat het niet mag in belgië
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Dit is volstrekt afkeur! Mag in Nederland ook niet. Is namelijk een zeer onveilige situatie voor passagiers! Stel je raakt te water, hoe komen die mensen er snel uit? Of bij brand? Ik vindt het erg onverantwoord.xrd schreef:Dus veel moeten ze niet plooien, ik schuif ze dan wel iets vooruit. En met een beetje geluk zien ze het nog nooit op de keuring ^^ Want ik denk dat het niet mag in belgië
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Gewoon interieur van een gsi ophalen, dit ziet er zo opa uit.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00