De secundaire luchtinjectie moet afgesloten worden. EGR blijft bestaan.
Wat is hier het nut of voordeel van????Ik hoor wel meer mensen die zeggen dat ze de EGR afsluiten of zoals Laag dan nu zegt "de secundaire luchtinjectie",maar wat doet dit met je motor verders????
Dat zijn 2 verschillende dingen hoor.
EGR is een gestuurde terugvoer van uitlaatgassen naar de inlaat van de motor (millieu).
Sec. Lucht.inj. is een luchtpomp die bij koude motor lucht in de uitlaat blaast om de kat sneller op temperatuur te krijgen.
De secundaire luchtinjectie moet afgesloten worden. EGR blijft bestaan.
Wat is hier het nut of voordeel van????Ik hoor wel meer mensen die zeggen dat ze de EGR afsluiten of zoals Laag dan nu zegt "de secundaire luchtinjectie",maar wat doet dit met je motor verders????
EGR is een gestuurde terugvoer van uitlaatgassen naar de inlaat van de motor (millieu).
.
Dus je moet de EGR zien als een redement werking..Soort HR ketel achtig iets!
Laagvlieger schreef:
Dat zijn 2 verschillende dingen hoor.
EGR is een gestuurde terugvoer van uitlaatgassen naar de inlaat van de motor (millieu).
Sec. Lucht.inj. is een luchtpomp die bij koude motor lucht in de uitlaat blaast om de kat sneller op temperatuur te krijgen.
Ok aha,maar wat heb de EGR klep afsluiten voor zin dan??Heeft dat een voordeel???
EGR heeft alleen maar nadelen.
Heeft nix met rendement te maken Theo.
Aflsutien heeft als vorodeel dat je geen voeze uitlaatgassen in het inlaattraject van je motor komt. En misschien iets beter presteren in deellast zonder EGR.
Laagvlieger schreef:EGR heeft alleen maar nadelen.
Heeft nix met rendement te maken Theo.
Aflsutien heeft als vorodeel dat je geen voeze uitlaatgassen in het inlaattraject van je motor komt. En misschien iets beter presteren in deellast zonder EGR.
Ok dus dat zou ik dus ooit nog is kunne laten doen mocht het nodig zijn,dank voor de info Marcel!!!
Naast de rechter veerpoot zit de EGR (aan het inlaat geprutst).
rond ding met een stekker erop.
voordelen van het afdoppen:
* minder vervuiling van het inlaat
* soepelere motorloop bij halflast
* minder storings gevoelig.
Afdoppen:
* demonteer de EGR (dmv 2 torkx bouten los te draaien)
* maak een plaatje op maat van de voet van de EGR
* maak daar de boutgaten in van de egr (rest laat je dicht)
* plaats de EGR met plaatje ertussen op zijn plaats
* draai de torkx bouten weer vast
* vergeet niet de stekker er op de egr te plaatsen.
Willem
p.s. bij andere motoren kan het ook mogenlijk zijn om de EGR af te doppen.
bijv:
X16SZ / X16SZR:
EGR zit tussen klepdeksel en inlaat.
afdoppen op dezelfde wijze als V6
X18XE / X20XEV / X22XE
EGR rechts van het klepdeksel.
kan op zelfde wijze als V6
maar kan ook hoofd aanvoerslangetje afdoppen (Vacuum)
Willem
heb het zelf nog niet gedaan, maar gaat wel gebeuren
Bij een Kachel is beter omdat voorverwarmde lucht sneller weer op temparatuur is als nieuwe verse lucht. Maar goed gooi maar eens as op je houtvuurtje dat wil netzo goed branden als uitlaatgassen.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
Beste Theo, om bovenstaande even voor je samen te vatten:
De reden waarom het retourwater van de kachel bij een HR ketel via een cirkulatiesysteem eerst door de hete uitlaatgaslucht wordt geleid (let wel, dat is een gescheiden systeem) is om het retourwater voordat het door het primaire verhittingsdeel gaat, al weer op hogere temperatuur te brengen zodat er minder energie verspild wordt. De gassen worden niet nogmaals door het verbrandingsproces heen geleid.
Bij de EGR is dat wel het geval met als ENIGE voordeel: de uitstoot van NOx en andere slechte deeltjes gaat omlaag. Dat moet van de milieufreaks. Voor het vermogen (en dus het rendement) van de motor is het alleen maar nadelig.
Laatst gewijzigd door RedBill op 02 nov 2007 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Theo Gsi schreef:jij meent dat ik niks van auto's weet, maar door dit forum te bevragen en te besnuffelen weet ik wel degelijk iets van auto's
trusteeee
Jonge, jij leest hier pas mee sinds 2007. Ik al vanaf 2003 en ik weet ook nog lang niet zoveel van auto's .
Jij beweert dus eigenlijk gewoon dat jij in een paar maand op dit forum mee te lezen, net zo veel weet van auto's als iemand die er een jarenlange opleiding voor heeft gehad en nu nog steeds telkens cursussen heeft .
Theo Gsi schreef:jij meent dat ik niks van auto's weet, maar door dit forum te bevragen en te besnuffelen weet ik wel degelijk iets van auto's
trusteeee
Jonge, jij leest hier pas mee sinds 2007. Ik al vanaf 2003 en ik weet ook nog lang niet zoveel van auto's .
Jij beweert dus eigenlijk gewoon dat jij in een paar maand op dit forum mee te lezen, net zo veel weet van auto's als iemand die er een jarenlange opleiding voor heeft gehad en nu nog steeds telkens cursussen heeft .
Wat goed van jou hey
Jij bent nogal type snel aangebrand?
Ik kan dingen snel opnemen en ik ga niet beter weten, want ik weet het echt niet betr dan marchel hoor, dat zie je me niet schrijven wel dan?
Ik zeg dat ook niet. Ik had de mening dat het ongeveer overeen komt met het redement systeem. dat is blijkbaar niet zo dus weet ik voldoende
Theo Gsi schreef:jij meent dat ik niks van auto's weet, maar door dit forum te bevragen en te besnuffelen weet ik wel degelijk iets van auto's
trusteeee
Jonge, jij leest hier pas mee sinds 2007. Ik al vanaf 2003 en ik weet ook nog lang niet zoveel van auto's .
Jij beweert dus eigenlijk gewoon dat jij in een paar maand op dit forum mee te lezen, net zo veel weet van auto's als iemand die er een jarenlange opleiding voor heeft gehad en nu nog steeds telkens cursussen heeft .
Wat goed van jou hey
Jij bent nogal type snel aangebrand?
Ik kan dingen snel opnemen en ik ga niet beter weten, want ik weet het echt niet betr dan marchel hoor, dat zie je me niet schrijven wel dan?
Ik zeg dat ook niet. Ik had de mening dat het ongeveer overeen komt met het redement systeem. dat is blijkbaar niet zo dus weet ik voldoende