Beslagen ramen!
Beslagen ramen!
heej jongens,
ligt het aan het weer of wat is dit?
mijn ramen zijn met rijden continu beslagen onderhand.
behoorlijk gevaarlijk met rijden vind ik het in ieder geval.
de kachel krijgt het niet weggeblazen
de kachelradiateur is het niet waarschijnlijk want hij wordt nog gewoon warm en matten enzo zijn niet nat en dergelijke.
wat zou dit kunnen zijn?
greetzz
ligt het aan het weer of wat is dit?
mijn ramen zijn met rijden continu beslagen onderhand.
behoorlijk gevaarlijk met rijden vind ik het in ieder geval.
de kachel krijgt het niet weggeblazen
de kachelradiateur is het niet waarschijnlijk want hij wordt nog gewoon warm en matten enzo zijn niet nat en dergelijke.
wat zou dit kunnen zijn?
greetzz
16 V Powered!
GSi kwaaltje heb ik van anderen al te horen gehad.
Wat bij mij helpt is van dat Anti-Nevel spul wat je op je ruiten kan smeren. Dat is van hetzelfde merk van RainX. Gewoon in de auto-shop te koop en kost rond de 8 euro.
Je moet wel opletten dat op het moment dat het is opgedroogd je het wel !goed! uitwrijft want anders heb je het 10x zo erg als normaal. (ervarig )
Wat bij mij helpt is van dat Anti-Nevel spul wat je op je ruiten kan smeren. Dat is van hetzelfde merk van RainX. Gewoon in de auto-shop te koop en kost rond de 8 euro.
Je moet wel opletten dat op het moment dat het is opgedroogd je het wel !goed! uitwrijft want anders heb je het 10x zo erg als normaal. (ervarig )
- Charles 16V
- forum-gebruiker
idd haal even je parafaan weg onder je ruitenwissers daar zit een filter.qgenius schreef:Check even of je inrerieurfilter niet nat is.
Zit onder de ruitenwissers.
Die zal wel nat zijn of verstopt.
Komt nog wel een voor dat met de montage van die parafaan dat er toch water in die filter kan lopen. Of dat de afvoer kanalen verstopt zitten.
Gewoon motorkap open. Rubberen strip eraftrekken en je kunt de ondersteplaat er zo uithalen.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
papegaaimodus: nieuwe interieurfilter en parafan goed terugplaatsen.
eventueel bison vochtvreter in je wagen.
( heb ik ook eens gedaan, wekelijks lag er een beker water in het opvangbakje)
overall-check in je auto op natte plekken. voornamelijk in je kofferbak en onder je voetmatten. misschien kleine lekkage ergens.
tijdens rijden de kachel op standje sauna en ramen op een kiertje.
overall-check in je auto op natte plekken. voornamelijk in je kofferbak en onder je voetmatten. misschien kleine lekkage ergens.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- GrinX
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Die Bison vochtvreter zou ik dus niet doenRoy 2.0 16v schreef:papegaaimodus: nieuwe interieurfilter en parafan goed terugplaatsen.
Zuig je alleen maar vocht mee aan, zekers als je gaten en kieren hebt in je auto (en geloof me elke auto heeft die).
Als je geen schimmel in je autobekleding wil, dan laat die Bison maar lekker ergens anders grazen.
Grtz, GrinX
- Mad Driver
- forum-gebruiker
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Heb ik ook gedaan, filter eruit en er kwam me daar een zooi vanafMad Driver schreef: je kunt de parafaan ook eruit halen zonder dat je ruitenwissers eruit komen hoor.
Gewoon onder de kap de parafaan weghalen en je kunt al bij de filter!!
Beslagen ruiten was gelijk stukken minder, maar nog niet geheel naar mijn zin. Moet de auto nog even verder inspecteren. Maar zoals ik al zei, die filter schoon was al een enorme verbetering!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Zorgen dat er inderdaad een goed droog interieurfilter in zit is stap 1.
Blijft het dan nog heel erg dan moet je kijken of je ergen natte matten hebt onder de bekleding.
Blijft het dan nog heel erg dan moet je kijken of je ergen natte matten hebt onder de bekleding.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Tha_PietJuH
- forum-gebruiker
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
viewtopic.php?t=7212&highlight=
lees deze thread even door..... staat ook een kleine "repo" met veel fotos van mij..
lees deze thread even door..... staat ook een kleine "repo" met veel fotos van mij..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
LOLvizier schreef:...met kachel op sambal
Maar dat is inderdaad wel de manier die werkt, omdat je dan even goed al het vocht uit je kachel verdampt en de auto uit werkt. Veel vocht in je stoelen, banken en andere bekleding zorgt ook dat de wagen snel beslaat. Je moet em dus een keer goed droog ventileren/stoken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
wat ook wil helpen is dat je de kap onder de ruitenwissers even los maakt, een mooi randje kit over de gehele lengte(raamkant wel dan he) en voorzichtig weer terug plaatsen even aandrukken en vasthouden liefst met 2 mensen zodat je beide kanten goed kan aandrukken.
Houd dit een minuut of 3 4 vol.
ALs je het goed gedaan heb dan zal er geen water meer onder de kap doorlopen en dit scheelt een hoop vocht op de vooruit.
Suc6 ermee
Houd dit een minuut of 3 4 vol.
ALs je het goed gedaan heb dan zal er geen water meer onder de kap doorlopen en dit scheelt een hoop vocht op de vooruit.
Suc6 ermee
Scheuren op een verantwoordelijke manier!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Als jij en een paar anderen veel last van beslagen ramen hebben, wil dat nog niet zeggen dat het een gsi kwaaltje is !Mit schreef:Oh ? eg welBart(astra) schreef:Echt niet !Mit schreef:GSi kwaaltje heb ik van anderen al te horen gehad.
.........
had k dus wel van andere(n) (sorry Redbill voor het verraden )RedBill schreef: Is ook wel een beetje een astra kwaaltje. Zoveel mogelijk zorgen dat je het vocht uit je auto laat.
Veel auto's van die leeftijd zonder airco beslaan snel, heeft eerder met ouderdom/afdichting te maken