LET in F-je
LET in F-je
Eindelijk had ik dan deze week een keertje vakantie en dus tijd om mn LET in mijn astra te lepelen.
Maandag XE eruit gehaald, alles schoongemaakt, likje verf hier en daar in de motorruimte etc.
Dinsdag LET met kabelboom en hele zooi erin gehangen. Woensdag alles afgebouwd en weggewerkt, smiddags starten voor het eerst.
Stationair liep de LET goed, geen getik oid aan de kop. Na een proefritje bleek dat toch alles niet goed was. Soms viel het vermogen compleet weg en hield de motor geweldig in. Was niet normaal mee te rijden. Storingslampje ging na 15 minuten rijden ook branden.
Check, check dubbelcheck. Maar alles leek goed aangesloten en in orde. Foutcodes gaf de ECU via de knippermethode niet, enkel de 1e versnellingsherkenning bleek niet goed te werken. Dus sensor doorverbonden en het snelheidssignaal naar de ECU kortgesloten.
Weer een eind gereden, nu geen foutcodes maar het probleem bleef.
Daarna bij een garage met Tech1 geweest, maar boodschap was daar: "Zitten geen foutcodes in dus electronisch in orde.???
Donderdag had ik geen tijd voor mn hobby dus vrijdag maar weer verder. Vrijdag weer zoeken en zoeken, maar niks gevonden. Hennie Boomkamp smiddags opgebeld en later op de middag een bezoekje gewaagd. Daar aangekomen eerst een bakje koffie zodat de motor af kon koelen. Toen samen met Hennie alles nagelopen, daarna Tech1 aangesloten.
Foutcode 74 LMM spanning te hoog. En nog een paar foutcodes meer, maar allen hadden te maken met de LMM.
Complete actuator en sensor test gedaan en alles bleek verder in orde.
Dus een andere LMM van Hennie geprobeerd en daarna weer een stuk gereden. Probleem verholpen en nu ging hij dan ook als de brandweer!!!
Boost 0,85 bar en duurdruk 0,6 a 0,65 bar.
Helaas had Hennie geen 2ehandse LMM over en ben nu dus haastig op zoek naar een nieuwe!
Rijd nu zonder LMM aangesloten te hebben en nu haalt de ECU de luchtmassa dus uit het standaard luchtmassa Kenveld.
Hier nog paar fotows van de LET!!
En ja, ik moet hem nog poetsen!
Als iemand een LMM van een LET (of golf VR6) te koop heeft (wat ik betwijfel) hoor ik het graag....
Maandag XE eruit gehaald, alles schoongemaakt, likje verf hier en daar in de motorruimte etc.
Dinsdag LET met kabelboom en hele zooi erin gehangen. Woensdag alles afgebouwd en weggewerkt, smiddags starten voor het eerst.
Stationair liep de LET goed, geen getik oid aan de kop. Na een proefritje bleek dat toch alles niet goed was. Soms viel het vermogen compleet weg en hield de motor geweldig in. Was niet normaal mee te rijden. Storingslampje ging na 15 minuten rijden ook branden.
Check, check dubbelcheck. Maar alles leek goed aangesloten en in orde. Foutcodes gaf de ECU via de knippermethode niet, enkel de 1e versnellingsherkenning bleek niet goed te werken. Dus sensor doorverbonden en het snelheidssignaal naar de ECU kortgesloten.
Weer een eind gereden, nu geen foutcodes maar het probleem bleef.
Daarna bij een garage met Tech1 geweest, maar boodschap was daar: "Zitten geen foutcodes in dus electronisch in orde.???
Donderdag had ik geen tijd voor mn hobby dus vrijdag maar weer verder. Vrijdag weer zoeken en zoeken, maar niks gevonden. Hennie Boomkamp smiddags opgebeld en later op de middag een bezoekje gewaagd. Daar aangekomen eerst een bakje koffie zodat de motor af kon koelen. Toen samen met Hennie alles nagelopen, daarna Tech1 aangesloten.
Foutcode 74 LMM spanning te hoog. En nog een paar foutcodes meer, maar allen hadden te maken met de LMM.
Complete actuator en sensor test gedaan en alles bleek verder in orde.
Dus een andere LMM van Hennie geprobeerd en daarna weer een stuk gereden. Probleem verholpen en nu ging hij dan ook als de brandweer!!!
Boost 0,85 bar en duurdruk 0,6 a 0,65 bar.
Helaas had Hennie geen 2ehandse LMM over en ben nu dus haastig op zoek naar een nieuwe!
Rijd nu zonder LMM aangesloten te hebben en nu haalt de ECU de luchtmassa dus uit het standaard luchtmassa Kenveld.
Hier nog paar fotows van de LET!!
En ja, ik moet hem nog poetsen!
Als iemand een LMM van een LET (of golf VR6) te koop heeft (wat ik betwijfel) hoor ik het graag....
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 mei 2006 09:38
Mooi man, als je bij Hennie komt met een probleem, dan kun je ervan uitgaan dat je met de oplossing weer naar huis gaat.
Zo ben ik vanaf Groningen even naar Lobith gereden, omdat mijn motor af en toe haperde
Heb helaas geen gebruikte LMM liggen van een LET.(denk ook niet dat je die snel zal vinden)
Nog plannen verder ???
Grtjes Patrick
Zo ben ik vanaf Groningen even naar Lobith gereden, omdat mijn motor af en toe haperde
Heb helaas geen gebruikte LMM liggen van een LET.(denk ook niet dat je die snel zal vinden)
Nog plannen verder ???
Grtjes Patrick
c20let powerrr
Heb al een paar advertenties van een VR6 LMM gevonden.
Plannen, heb baileys blow off valve liggen, die moet nog even gemonteerd worden. Plasma tellerplaten van Innoparts zijn besteld, maar duurt nog even.
Daarna keer rustig op zoek naar mooi intercoolertje. Kleine frikandellending van standaard LET krijgt de inlaatlucht niet op 30 graden als het een beetje warm is... Ooit nog een keertje chippen...
Plannen, heb baileys blow off valve liggen, die moet nog even gemonteerd worden. Plasma tellerplaten van Innoparts zijn besteld, maar duurt nog even.
Daarna keer rustig op zoek naar mooi intercoolertje. Kleine frikandellending van standaard LET krijgt de inlaatlucht niet op 30 graden als het een beetje warm is... Ooit nog een keertje chippen...
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Goede vraag, je bedoelt voor RDW laten keuren??Laagvlieger schreef:Mooi man!
Met nieuwe LMM strax nog laten keuren?
Heb me er nog niet in verdiept in alle regeltjes ed.
Blijf wel net binnen 40% vermogenstoename. (van 110 kW naar 150 kW)
Nog tips? En zit nu andere kmteller in, waar moet ik dit doorgeven?
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
RDW keuring bedoel ik ja. Verzekeringstechnisch moet dat.astra 1.8 schreef:Goede vraag, je bedoelt voor RDW laten keuren??Laagvlieger schreef:Mooi man!
Met nieuwe LMM strax nog laten keuren?
Heb me er nog niet in verdiept in alle regeltjes ed.
Blijf wel net binnen 40% vermogenstoename. (van 110 kW naar 150 kW)
Nog tips? En zit nu andere kmteller in, waar moet ik dit doorgeven?
Je blijft onder de 40%. Dus dan is het heel simpel.
Ik zelf zat er net 1 pk boven en moest dus de utigebreid ekeuring hebben met weggedragtest enzo
Jij krijgt gewoon een simpel keuringetje te vergelijken met een soort hele simpele APK.
En dan doe je het volgens het boekje. Kan niemand je wat maken (politie, verzekering)
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ik rij ook met meer vermogen rond dan waarvoor ie gekeurd is.
Ze gaan gewoon uit van fabrieksopgaaf. Ow C20LET. Das 204 pk. Punt.
Had bij mij geen invloed op de verzekeringskosten.
Je moet gewoon even het verhaal uitleggen bij de verzekering.
Bij mij was het geen probleem.
Ze gaan gewoon uit van fabrieksopgaaf. Ow C20LET. Das 204 pk. Punt.
Had bij mij geen invloed op de verzekeringskosten.
Je moet gewoon even het verhaal uitleggen bij de verzekering.
Bij mij was het geen probleem.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
dat is nou weer het kromme eraan. je mag op je bestaande motor een turbo bouwen ookal komt ie dan boven de 40% hoef je niet te laten keuren, maar een blok ombouw moet weer wel gekeurd wordenastra 1.8 schreef:Hehe, dat snap ik wel! Bedoelde gewoon of het dan nog wel "legaal" rondrijden is, of dattie dan eigenlijk weer opnieuw gekeurd moet worden?
Ow is dat zo?! Nooit in verdiept eigenlijkoenatje schreef:dat is nou weer het kromme eraan. je mag op je bestaande motor een turbo bouwen ookal komt ie dan boven de 40% hoef je niet te laten keuren, maar een blok ombouw moet weer wel gekeurd wordenastra 1.8 schreef:Hehe, dat snap ik wel! Bedoelde gewoon of het dan nog wel "legaal" rondrijden is, of dattie dan eigenlijk weer opnieuw gekeurd moet worden?
Ik neem aan verzekeringtechnisch?
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-