Tankklep+distributie
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Tankklep+distributie
Is het rubber van je tankklepje los te vervangen?
De mijne is uit gedroogt en kapot aan het gaan.
En dan nog een vraag, is de distributieriem enz makkelijk zelf te vervangen? en de waterpomp? Is er miss ergens een handleiding daar van?
De mijne is uit gedroogt en kapot aan het gaan.
En dan nog een vraag, is de distributieriem enz makkelijk zelf te vervangen? en de waterpomp? Is er miss ergens een handleiding daar van?
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Dan nog moet je met je fikken van je disriem afblijven.. eentje tegelijk op het forum met een koprevisie is wel genoeg
Disriem van een XE is specialistenwerk, je wilt niet dat 'ie door onkunde springt en je de helft van je kleppen krom hebt.. lijkt mij dan hoor Is gewoon één van de weinige dingen aan je GSi die je niet zelf moet doen.. velen voor jou hebben dat bewezen, en met die wijsheid in het achterhoofd zeggen we nu dus : NIET DOEN ! ! !
Disriem van een XE is specialistenwerk, je wilt niet dat 'ie door onkunde springt en je de helft van je kleppen krom hebt.. lijkt mij dan hoor Is gewoon één van de weinige dingen aan je GSi die je niet zelf moet doen.. velen voor jou hebben dat bewezen, en met die wijsheid in het achterhoofd zeggen we nu dus : NIET DOEN ! ! !
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Dan.... kan je het wel eens gokken.. kleppen kunnen de kop niet raken..
Maar dan nog.. ikzelf rij ook een C20NE, en ben op zich wel handig, kan veel zelf aan mijn auto, maar die disriem laat ik ook gewoon doen door iemand die het écht snapt
Maar dan nog.. ikzelf rij ook een C20NE, en ben op zich wel handig, kan veel zelf aan mijn auto, maar die disriem laat ik ook gewoon doen door iemand die het écht snapt
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Mijn kleppen raken altijd mn kop
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Dat komt omdattie zo achterlijk groot is Niels
[inkoppermode off]
[inkoppermode off]
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Voor C18XE model.
Dis-riem is best zelf te doen...met het goede gereedschap (oa luchtsleutel).
Als je maar weet waar je op moet letten... het is geen beginners karweitje!
Haal eerst je luchtfilterbak weg en je luchtmassameter etc, bij je gasklephuis loshalen dus.
Dan begin je met: 3x boutje 10 van de disafdekkap los. Let op dat de dempingsrubbertjes niet eraf donderen. Kap verwijderen, nu kan je de heilige graal zien...
Je nokkenaswielen met de pijltjes op de pijltjes zetten. Je kan deze draaien met een grote torx sleutel.
Merkteken op poelie van onder gelijk zetten met markering op je blok.
Poelie moet eraf, let op niet de middelste bout losdraaien!!! Maar de 4 kleinere torx die daar om heenzitten..ding kan muurvastzitten... beetje kruipolie ertussen en rammen met hamer werkt nog wel is..
Je moet letten op de stand van je waterpomp, die zit vast met 3 imbussen (de waterpomp moet er ook af, vervang deze gelijktijdig). Markeer deze indien twijfel. Hij kan er maar op 1 manier op door een inkeping in je blok, echter dan kan je m nog een beetje verschuiven, dit is voor later nodig, om de riem te spannen
Geleiderollen is geen kunst...sleutel 13. Spanner loshalen.. 14 of 13 geloof ik. Alles wat je nieuw hebt aan rollen etc vervangen in ieder geval.
De spanner heeft een lipje die weer in een gaatje in je blok valt..die kan je ook niet verkeerd monteren.
Dan riem losjes erop... poelie van onder erop.. riem goed laten lopen, zie foto:
Als je de waterpomp goed hebt gezet kan de riem er net op, dit kost best veel kracht, als het echt niet lukt de waterpomp ietsje terugzetten zodat je iets meer ruimte krijgt.
Je kan de timing controleren als de riem er weer op zit door middel van je nokkenassen te draaien...bij de 2e omwenteling moeten de merktekens weer allemaal op de goede plek staan. Als dit niet zo is... ga maar bidden.
Wat het echt k*t maakt is het vervangen van je multiriem.
Krik onder je blok... motorsteun los ratelen (4 imbussen in totaal) blok iets laten zakken. riem verwisselen, nog niet erop leggen. Blok omhoogkrikken zodat je motorsteun weer vast kan.
Multiriem spannen door middel van sleutel 14 op de automatisch spanner te steken en kracht te zetten zodat de riem erop kan..
Dit is het in een notendop... zal vast wat vergeten zijn.. ik heb het ongeveer zo gedaan
Dis-riem is best zelf te doen...met het goede gereedschap (oa luchtsleutel).
Als je maar weet waar je op moet letten... het is geen beginners karweitje!
Haal eerst je luchtfilterbak weg en je luchtmassameter etc, bij je gasklephuis loshalen dus.
Dan begin je met: 3x boutje 10 van de disafdekkap los. Let op dat de dempingsrubbertjes niet eraf donderen. Kap verwijderen, nu kan je de heilige graal zien...
Je nokkenaswielen met de pijltjes op de pijltjes zetten. Je kan deze draaien met een grote torx sleutel.
Merkteken op poelie van onder gelijk zetten met markering op je blok.
Poelie moet eraf, let op niet de middelste bout losdraaien!!! Maar de 4 kleinere torx die daar om heenzitten..ding kan muurvastzitten... beetje kruipolie ertussen en rammen met hamer werkt nog wel is..
Je moet letten op de stand van je waterpomp, die zit vast met 3 imbussen (de waterpomp moet er ook af, vervang deze gelijktijdig). Markeer deze indien twijfel. Hij kan er maar op 1 manier op door een inkeping in je blok, echter dan kan je m nog een beetje verschuiven, dit is voor later nodig, om de riem te spannen
Geleiderollen is geen kunst...sleutel 13. Spanner loshalen.. 14 of 13 geloof ik. Alles wat je nieuw hebt aan rollen etc vervangen in ieder geval.
De spanner heeft een lipje die weer in een gaatje in je blok valt..die kan je ook niet verkeerd monteren.
Dan riem losjes erop... poelie van onder erop.. riem goed laten lopen, zie foto:
Als je de waterpomp goed hebt gezet kan de riem er net op, dit kost best veel kracht, als het echt niet lukt de waterpomp ietsje terugzetten zodat je iets meer ruimte krijgt.
Je kan de timing controleren als de riem er weer op zit door middel van je nokkenassen te draaien...bij de 2e omwenteling moeten de merktekens weer allemaal op de goede plek staan. Als dit niet zo is... ga maar bidden.
Wat het echt k*t maakt is het vervangen van je multiriem.
Krik onder je blok... motorsteun los ratelen (4 imbussen in totaal) blok iets laten zakken. riem verwisselen, nog niet erop leggen. Blok omhoogkrikken zodat je motorsteun weer vast kan.
Multiriem spannen door middel van sleutel 14 op de automatisch spanner te steken en kracht te zetten zodat de riem erop kan..
Dit is het in een notendop... zal vast wat vergeten zijn.. ik heb het ongeveer zo gedaan
Laatst gewijzigd door Baas J. op 23 okt 2007 18:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Nette uitleg, alleen is de C20NE een 8-klepper.
Er zijn 2 varianten van de C20NE;
- D-riem word gespannen dmv de waterpomp, distributiekappen zitten vastgeklikt.
- en de ander dmv een spanrol, kappen zitten vastgeschroefd, multi v-riem.
Er zijn 2 varianten van de C20NE;
- D-riem word gespannen dmv de waterpomp, distributiekappen zitten vastgeklikt.
- en de ander dmv een spanrol, kappen zitten vastgeschroefd, multi v-riem.
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Als je de multiriem eraf haalt : let op hoe hij loopt; je zoekt je de t###g als je het niet meer weet, kan er namelijk op 2 manieren op
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Nou weet ie nog steeds dat van dat tankkleprubberunitding niet
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Had jij je kop ook maar groter, dan had je meer verstand gehad en geweten dat de kleppen je zuiger niet raken ipv je kop. Maar goed wie ben ik op me bepalen dat jij het verschil tussen een kop en een zuiger niet weetSounddragon schreef:Dat komt omdattie zo achterlijk groot is Niels
[inkoppermode off]
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht