Radio anders aansluiten
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Radio anders aansluiten
Heb een andere radio erin gedaan.
Nu bleeft hij eerst altijd aan en moest je hem handmatig uitzetten.
Nu wil ik gewoon dat hij via het kontaktslot werkt. Alleen ik kan de kabel niet vinden die die spanning geeft.
Wie weet welke kabels ik moet hebben.
Nu bleeft hij eerst altijd aan en moest je hem handmatig uitzetten.
Nu wil ik gewoon dat hij via het kontaktslot werkt. Alleen ik kan de kabel niet vinden die die spanning geeft.
Wie weet welke kabels ik moet hebben.
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
even bij Monticar zo'n DIN stekker op de kop slaan, en netjes inbouwen.Charles 16V schreef:heb gekeken maar kon geen geschakelde plus vinden.JW schreef:hmmm... multi meter kan helpen... kan je zo niet uit het hoofd zeggen welke dat inderdaad zijn...Charles 16V schreef:Heb die isoblok niet meer. alleen maar losse kabels.
Of natuurlijk even bij Loek naar binnen huppelen
Grtz, GrinX
geel op rood en rood op geel.
als dit niet werkt wanneer er misschein is gebeunt ofzo..
kijk op je radio welke op je accu moet voor het geheugen,,,
deze kun je met bijvoorbeeld de alarmlichtenkoppelen( die hebben ook altijd stroom van de accu..
voor de andere die is voor het in en uitschakelen via contact kun je dan koppelen met de draad die na het lampje van je dashboardkastje gaat. deze krijgt spanning bij contact...
als dit niet werkt wanneer er misschein is gebeunt ofzo..
kijk op je radio welke op je accu moet voor het geheugen,,,
deze kun je met bijvoorbeeld de alarmlichtenkoppelen( die hebben ook altijd stroom van de accu..
voor de andere die is voor het in en uitschakelen via contact kun je dan koppelen met de draad die na het lampje van je dashboardkastje gaat. deze krijgt spanning bij contact...
astra heeft te lang geduurt
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Als er niet met de kabels gerommeld is MOET je een constante +12V hebben en een geschakelde ... vind deze en je bent "klaar". EN anders is je geschakelde ergens achter gevallen ofzo ... in princiepe MOET deze aanwezig zijn
Voor als je niet weet hoe je dit doet
Met de multimeter heb je die zo gevonden, contact aan .. meet tussen carosserie en de pinnen .... op twee draadjes moet je 12V hebben .. doe contact uit en op de kabel waar geen 12V op staat is de geschakelde. Succes ermee.
Voor als je niet weet hoe je dit doet
Met de multimeter heb je die zo gevonden, contact aan .. meet tussen carosserie en de pinnen .... op twee draadjes moet je 12V hebben .. doe contact uit en op de kabel waar geen 12V op staat is de geschakelde. Succes ermee.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Heb ik gedaan maar geen gevonden.David schreef:Als er niet met de kabels gerommeld is MOET je een constante +12V hebben en een geschakelde ... vind deze en je bent "klaar". EN anders is je geschakelde ergens achter gevallen ofzo ... in princiepe MOET deze aanwezig zijn
Voor als je niet weet hoe je dit doet
Met de multimeter heb je die zo gevonden, contact aan .. meet tussen carosserie en de pinnen .... op twee draadjes moet je 12V hebben .. doe contact uit en op de kabel waar geen 12V op staat is de geschakelde. Succes ermee.
DAcht misschien weet iemand welke kleur het is.
Laag misschien....????
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
oke... bij mij is het zo dat me radio wel werkt als die op contact staat, maar als ik hem uit zet en bv. de volgende dag weer aan doet ben ik me instellingen kwijt(blijft niet op geheugen staan)gurdi schreef:het gaat om de gele en de rode!!!
alleen zitten ze bij een opel andersom..
en je moet hem wel helemaal op contact zetten hea dus meerdere kere doorklikken:P
en anders kun je de manier van alarmlicht en dashboardlampje gebruiken..
dus moet ik dan de rode en de gele draad verbinden met elkaar??
tis klote om elke dag weer je zenders op te moeten zoeken
Blue Vectra schreef:oke... bij mij is het zo dat me radio wel werkt als die op contact staat, maar als ik hem uit zet en bv. de volgende dag weer aan doet ben ik me instellingen kwijt(blijft niet op geheugen staan)
dus moet ik dan de rode en de gele draad verbinden met elkaar??
tis klote om elke dag weer je zenders op te moeten zoeken
Je constante 12V input op je radio wordt onderbroken ... betekend dat je dus de constant + en geschakelde + verkeerdom hebt aangesloten. En als je de kabeltjes gaat doorverbinen moet je wel de kabelboom van de radio hebben natuurlijk, en die dan met de constante + doorverbinden anders krijg je weer last van "geheugenverlies"
Wel grappig dat mensen bijna nooit de handleiding lezen van hun relatief dure spullen ... staat het allemaal in
Ook kwakkeloos vanuit gaan dat alle kleuren met elkaar doorverbonden moeten worden. Het zijn auto's van >10 jaar oud met weet jij veel hoeveel gekke eigenaren voor je en weet jij veel wat ze wel niet allemaal met de bekabeling hebben gedaan. Voor zelfde geld is er een nieuwe kabel getrokken en issie zwart i.p.v. rood ofzo ... altijd even met de multimeter na meten die zooi.
@Charles: wil je schakelen dan zal je die geschakelde plus moeten vinden of opnieuw aanleggen als ie er echt niet is. Ik weet niet welke kleuren achterop zitten, is te lang geleden dat ik achter de radio heb gekeken.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Aanleggen van een nieuwe geschakelde plus is een kleinigheidje. Even de onderkant van je stuurkolom verwijderen, meten op je contactslot wat de geschakelde plus is. Extra draadje aan solderen, eventueel een zekering ertussen en onder je dash door naar de radio.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Do it the beun way :SRedBill schreef:Aanleggen van een nieuwe geschakelde plus is een kleinigheidje. Even de onderkant van je stuurkolom verwijderen, meten op je contactslot wat de geschakelde plus is. Extra draadje aan solderen, eventueel een zekering ertussen en onder je dash door naar de radio.
Grtz, GrinX
Blue Vectra schreef:oke... bij mij is het zo dat me radio wel werkt als die op contact staat, maar als ik hem uit zet en bv. de volgende dag weer aan doet ben ik me instellingen kwijt(blijft niet op geheugen staan)gurdi schreef:het gaat om de gele en de rode!!!
alleen zitten ze bij een opel andersom..
en je moet hem wel helemaal op contact zetten hea dus meerdere kere doorklikken:P
en anders kun je de manier van alarmlicht en dashboardlampje gebruiken..
dus moet ik dan de rode en de gele draad verbinden met elkaar??
tis klote om elke dag weer je zenders op te moeten zoeken
nee rood en geel omwisselen...
astra heeft te lang geduurt
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
David schreef:
Je constante 12V input op je radio wordt onderbroken ... betekend dat je dus de constant + en geschakelde + verkeerdom hebt aangesloten. En als je de kabeltjes gaat doorverbinen moet je wel de kabelboom van de radio hebben natuurlijk, en die dan met de constante + doorverbinden anders krijg je weer last van "geheugenverlies"
ik heb alleen de stekkers in mekaar gestoken, want er zat al een (zeg ik het goed een iso stekker) uit me middenconsol vandaan en daar heb ik de stekker(iso ?) van me pioneer aangeklikt
volgens mij heb ik dit al een x eerder gehad met me witte GSI, toen bleef de radio ook niet op geheugen staan...
heb toen iets met de rode en gele draad gedaan, alleen ik weet het niet meer
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
hoe bedoel je?gurdi schreef:Blue Vectra schreef:oke... bij mij is het zo dat me radio wel werkt als die op contact staat, maar als ik hem uit zet en bv. de volgende dag weer aan doet ben ik me instellingen kwijt(blijft niet op geheugen staan)gurdi schreef:het gaat om de gele en de rode!!!
alleen zitten ze bij een opel andersom..
en je moet hem wel helemaal op contact zetten hea dus meerdere kere doorklikken:P
en anders kun je de manier van alarmlicht en dashboardlampje gebruiken..
dus moet ik dan de rode en de gele draad verbinden met elkaar??
tis klote om elke dag weer je zenders op te moeten zoeken
nee rood en geel omwisselen...
ik heb niet de draden aan mekaar verbonden, maar het zit met stekkers(iso?) aan mekaar geklikt...
de gele van je radio heb je nu waarschijnlijk op de gele in je auto verbonden
en de rode van je radio aan de rode vanuitjeauto.
dan moet je de gele van de radio op de rode vanuit de auto en de rode uit je radio op de gele vanuit je auto....
want nu heb je je geheugen cel in je radio niet constant onder spanning staan maar alleen als deze op contact staat,
en de rode van je radio aan de rode vanuitjeauto.
dan moet je de gele van de radio op de rode vanuit de auto en de rode uit je radio op de gele vanuit je auto....
want nu heb je je geheugen cel in je radio niet constant onder spanning staan maar alleen als deze op contact staat,
astra heeft te lang geduurt
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad