calibra turbo huilen maar weer (motor op een hoop)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
klopt jah achter bumper ook trouwensAstrid_fahrer schreef:zekers een nette cali zo zeg! die bumper is toch afgeleid van de bumper die in het DTM ook één of 2 jaar is gebruikt?
hij leek hierop maar dit is nog niet de goede..
skirts zou ik zo gauw even niet weten maar volgens mij horen die bij dit bumper pakket
calibra doet et weer!!!
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
jah het noodlot slaat weer toe
weer problemen
ik heel bijdehand zondag naar ahoy gegaan
was nix aan natuurlijk
nog tegen niels staan verkondigen dat et zo goed rijd en nooit meer problemen met die calibra
maar goed ik denk weg weze hier ga lekker naar de maasvlakte
duz ik lekker rije nog even rondje hier rondje daar
nou tog maar opweg naar de maasvlakte
denk zal gelijk s even top snelheid gaan checke
en hop standje 12 en gaan met die banaan
nou nix aan de hand vliege met dat aparaat
tot ik op een gegeve moment ongeveer 270 / 275 rij
voel ik me vermogen lichtjes weg zakken
duz trap gelijk me koppeling in zeg tege me vriendin der is iets mis
duz helemaal uit late rollen duz denk van probeer et nog even een keer kijke wat die doet
duz geef lichtjes onbelast gas
jah op 3 pote lope, duz motor af
kijk onder me kap is de olie uit me olie catchtank gespoten duz carter druk genoeg gehad
ik helemaal woest al daar
maargoed gesleept naar me werk
gister avond koppie der af getrokken en jah hor
trug bij af
gat in de zuiger van cil.4
duz dit word weer repareren en is even heel goed nadenken
want heeft der iemand nog suggesties wat dit nou zou kunnen
injectors zijn ultrasoon gereinigt
en der weer in gedaan duz
zou wel heel erg toeval zijn dat die weer op precies de zelfde cilinder zit nou
zou het niet der brandstof gallerij zelf kunnen zijn??
omdat cil.4 natuurlijk de laatste in rij is??
weer problemen
ik heel bijdehand zondag naar ahoy gegaan
was nix aan natuurlijk
nog tegen niels staan verkondigen dat et zo goed rijd en nooit meer problemen met die calibra
maar goed ik denk weg weze hier ga lekker naar de maasvlakte
duz ik lekker rije nog even rondje hier rondje daar
nou tog maar opweg naar de maasvlakte
denk zal gelijk s even top snelheid gaan checke
en hop standje 12 en gaan met die banaan
nou nix aan de hand vliege met dat aparaat
tot ik op een gegeve moment ongeveer 270 / 275 rij
voel ik me vermogen lichtjes weg zakken
duz trap gelijk me koppeling in zeg tege me vriendin der is iets mis
duz helemaal uit late rollen duz denk van probeer et nog even een keer kijke wat die doet
duz geef lichtjes onbelast gas
jah op 3 pote lope, duz motor af
kijk onder me kap is de olie uit me olie catchtank gespoten duz carter druk genoeg gehad
ik helemaal woest al daar
maargoed gesleept naar me werk
gister avond koppie der af getrokken en jah hor
trug bij af
gat in de zuiger van cil.4
duz dit word weer repareren en is even heel goed nadenken
want heeft der iemand nog suggesties wat dit nou zou kunnen
injectors zijn ultrasoon gereinigt
en der weer in gedaan duz
zou wel heel erg toeval zijn dat die weer op precies de zelfde cilinder zit nou
zou het niet der brandstof gallerij zelf kunnen zijn??
omdat cil.4 natuurlijk de laatste in rij is??
calibra doet et weer!!!
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Kloten man, wat noem jij cilinder 4 ? vanaf links of rechts geteld linker cilinder is 1 rechter is 4. Bij cilinder 4 komt de brandstof binnen, wel genoeg druk ? kan je pomp wel genoeg brandstof leveren ? Zet er anders 2 brandstof pompen achter met een brandstof catch tank.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Dik klote, het kan vanalles zijn.
Verkeerd mengsel, te veel of te weinig koeling van de zuiger, verkeerde bougies gemonteerd, verkeerde ontsteking, koelprobleem in de motor zelf.
Het is zo en zo onverstandig om een motor die net gereviseerd is al meteen richting de 300 km/h te gaan trekken, dit moet je stapsgewijs opbouwen.
Verkeerd mengsel, te veel of te weinig koeling van de zuiger, verkeerde bougies gemonteerd, verkeerde ontsteking, koelprobleem in de motor zelf.
Het is zo en zo onverstandig om een motor die net gereviseerd is al meteen richting de 300 km/h te gaan trekken, dit moet je stapsgewijs opbouwen.
Grtz, GrinX
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Bouw er voor de zekerheid gewoon 2 pompen op, dan kan die nooit perongeluk een bel met lucht opzuigen. Baad het niet dan schaad het niet Bij EDS is het trouwens verplicht 2 pompen als je op de bank gaat met behoorlijk wat motor vermogen, of je moet ondertekenen dat hun niet verantwoordelijk zijn voor de schade...
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
GENOEG DRUKricardo^gsi schreef:jah vanaf distributie geteld jah
duz rechter cilinder bij (bakkant)
jah druk genoeg toevallig vorige week nog naar gekeken
staat op 6 bar
want het is ook geen orginele brandstof pomp
Schroef daar eens wat druk van naar beneden.
Ik vind het niet gek dat je dan problemen krijgt.
6 bar is wel een beetje erg veel.
Grtz, GrinX
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Idd 3,5 bar is genoeg, en gewoon 2 pompen dr aan met een catch tank.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Idd.Rellie opt werk schreef:Idd 3,5 bar is genoeg, en gewoon 2 pompen dr aan met een catch tank.
Bekijk het eens van de andere kant.
De meer druk jij op je injector rail zet, de meer er door zal gaan naar de retour.
Te veel druk is echt nooit goed.
Laat hem als je hem gaat maken eens een keer fatsoenlijk afstellen.
Begin bij de vermogens waar jij aan wil toch langzaam maar eens aan een DTA te denken, je Motronic loopt echt tegen of misschien wel over de max.
Maar hoe dan ook 6 bar is echt veelste veel.
Grtz, GrinX
6 BAR????
Mijne is afgesteld op 2,5 bar en is meer als zat. ALs de wastgate was aangepast mag ik naar 2,8. Douw er eens grotere injectoren in (i.p.v. te reinigen) en schroef die druk eens omlaag ... denk dat dat een stuk "veiligere" instelling is.
En klopt wat Niels zei, EDS rollenbanken met een getunede turbo => verplicht benzinecatchtank met extra benzine pomp om luchtbellen te voorkomen en anders papiertje ondertekenen dat eventueel opgelope schade voor eige risico is.
Jammer hoor dat je problemen hebt! Succes ermee verders.
Mijne is afgesteld op 2,5 bar en is meer als zat. ALs de wastgate was aangepast mag ik naar 2,8. Douw er eens grotere injectoren in (i.p.v. te reinigen) en schroef die druk eens omlaag ... denk dat dat een stuk "veiligere" instelling is.
En klopt wat Niels zei, EDS rollenbanken met een getunede turbo => verplicht benzinecatchtank met extra benzine pomp om luchtbellen te voorkomen en anders papiertje ondertekenen dat eventueel opgelope schade voor eige risico is.
Jammer hoor dat je problemen hebt! Succes ermee verders.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
tjonge jonge wat een pech kan je hebben
Als je het nog gaat opbouwen het spul zou ik zeker een andere ecu nemen wat grinx al zei
Dta,Motec,enz die alles goed in de gaten gaat houden smering,koeling,verbranding,enz want je word zo genadeloos hard afgestraft mischien door kleine foutjes
suc6 met het pech geval
Als je het nog gaat opbouwen het spul zou ik zeker een andere ecu nemen wat grinx al zei
Dta,Motec,enz die alles goed in de gaten gaat houden smering,koeling,verbranding,enz want je word zo genadeloos hard afgestraft mischien door kleine foutjes
suc6 met het pech geval
Gang is alles
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Oef das klote.
Wat was de oorzaak van de eerste motorschade dan?
Bedenk ook dat ALS er iets niet goe dis het ALTIJD cilinder 4 zal zijn die het begeefd.
Die wordt tehermisch het meest belast. Deze zit het verst verwijderd van de waterpomp en direct daarnaast zit de uitgang van het hete water terug in de waterpijp.
6 bar benzinedruk is ook waaanzin trouwens. Maar dat weet je ondertussen al. Op topvermogen komt de mengselsamenstelling erg nauw. Beter te rijk dan te arm. Das gelijk einde verhaal.
Wat was de oorzaak van de eerste motorschade dan?
Bedenk ook dat ALS er iets niet goe dis het ALTIJD cilinder 4 zal zijn die het begeefd.
Die wordt tehermisch het meest belast. Deze zit het verst verwijderd van de waterpomp en direct daarnaast zit de uitgang van het hete water terug in de waterpijp.
6 bar benzinedruk is ook waaanzin trouwens. Maar dat weet je ondertussen al. Op topvermogen komt de mengselsamenstelling erg nauw. Beter te rijk dan te arm. Das gelijk einde verhaal.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Kijk... het is allemaal geweldig leuk, zoveel vermogen, zoveel koppel.. de kunst is om het heel te houden.
Als de basis niet goed is, verkeerde olie, slecht onderhoud, verkeerde bougies, verkeerde oliedruk, slechte koeling, verkeerd mengsel, etc......
dan staat het erg leuk op je uitdraai dat je 300 pk hebt, maar kun je er prozac op innemen dat het je geld gaat kosten.
Je houd het simpel weg niet heel.
Het gaat om de optimale afstelling (zeker) bij dergelijk geweld.
Het is niet.. ik gooi er wat benzine in, en het rijd wel.
Iets wat niet goed is als basis, zal met belasting bezwijken. (is het niet vroeg, dan is het iets later )
Als de basis niet goed is, verkeerde olie, slecht onderhoud, verkeerde bougies, verkeerde oliedruk, slechte koeling, verkeerd mengsel, etc......
dan staat het erg leuk op je uitdraai dat je 300 pk hebt, maar kun je er prozac op innemen dat het je geld gaat kosten.
Je houd het simpel weg niet heel.
Het gaat om de optimale afstelling (zeker) bij dergelijk geweld.
Het is niet.. ik gooi er wat benzine in, en het rijd wel.
Iets wat niet goed is als basis, zal met belasting bezwijken. (is het niet vroeg, dan is het iets later )
Grtz, GrinX
Denk dat Laagje bedoelt .. beter IETS te rijk dan IETS te arm bij hoge vermogens
En voordat dat oliefilmpje wordt weggespoeld door benzine zal die aardig wat te rijk voor moeten lopen denk ik persoonlijk. Zelfde als wat Grinx zei dat benzine gaan functioneren als koeling ... weet niet wat ik daar van moet denken, wat wordt er ingespoten? een druppeltje per inspuiting ofzo? Denk dat je daarmee een motor van 100++ graden niet gekoeld zal krijgen. Denk dat die invloed verwaarloosbaar is.
Let op: dit is mijn mening (logisch nagedacht), als iemand het tegendeel kan bewijzen na metingen ofzo geloof ik het gelijk
Bel eens een gernormeerd bedrijf op die echt verstand heeft van hoogvermogen turbo motoren ... denk dat ze ook je benzienedruk + injectoren combinatie af zouden raden (weet niet of je standaard injectoren gebruikt maar ga er van uit van wel aangezien je benzinedruk op 6bar afgesteld staat). Of ga keertje bij EDS langs ... echt maffe mensen zijn dat daar (vooral die Arno ) maar verstand van zaken hebben ze zeker!!
En voordat dat oliefilmpje wordt weggespoeld door benzine zal die aardig wat te rijk voor moeten lopen denk ik persoonlijk. Zelfde als wat Grinx zei dat benzine gaan functioneren als koeling ... weet niet wat ik daar van moet denken, wat wordt er ingespoten? een druppeltje per inspuiting ofzo? Denk dat je daarmee een motor van 100++ graden niet gekoeld zal krijgen. Denk dat die invloed verwaarloosbaar is.
Let op: dit is mijn mening (logisch nagedacht), als iemand het tegendeel kan bewijzen na metingen ofzo geloof ik het gelijk
Bel eens een gernormeerd bedrijf op die echt verstand heeft van hoogvermogen turbo motoren ... denk dat ze ook je benzienedruk + injectoren combinatie af zouden raden (weet niet of je standaard injectoren gebruikt maar ga er van uit van wel aangezien je benzinedruk op 6bar afgesteld staat). Of ga keertje bij EDS langs ... echt maffe mensen zijn dat daar (vooral die Arno ) maar verstand van zaken hebben ze zeker!!
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm