Achterremschijven

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Achterremschijven

Bericht door Baas J. »

Mijn achterremschijven hebben eigenlijk altijd een rand van circa 1 cm waar er niet geremd word (getuige de roest).

Hebben meer mensen dit en hoe komt het?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik net nieuwe Mtech schijven erop heb gezet, en net zoals bij mn oude schijven ook hier weer zie dat de blokjes daar niet pakken. Al heb ik de blokjes ook al eens vervangen door nieuwe..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Is dat aan de binnenkant van de schijf, of aan de buitenrand?

Bij normale blokken en schijven zou dat aan de buitenrand 1-2 mm moeten zijn.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

aan de buitenrand.

Zal straks es een pic maken.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik heb originele achterschijven en misschien enkele mm roestrandje

een centimeter is wel erg veel en zal wel door de mtech schijven komen ? ? ?
heb je nog je originele remklauwen en blokjes of ook aangepast?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Klauwen blokken orgineel.

Nopes ligt niet aan de schijven denk ik... bij mn oude was t nl ook.

Ik dacht toen dat nieuwe blokjes dit wel zou oplossen maar dat bleek niet waar.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Hier de remschijf in kwestie:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Baas J. op 15 okt 2007 17:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

heb ik ook last van..
alhoewel ik er nu ik nieuwe blokjes eronder heb wel een heel stuk weer recht als de rest is geworden.. maar dat was geen leuk ritje tot een paar weken geleden.
hele tijd met remmen zo een vet irritante felle piep.. maar nu is die gewoon recht ,

verder kun je die schijven afdraaien of iets dergelijks..

een vriend van mij heeft pas nog verteld dat hun gewoon een bijtel nemen

en die op de rand houden. op een de remklauw dat je zelf neit zoveel kracht hoeft te zetten. en met twee steeksleutels aan elkaar gekoppeld met het wiel draaien.. schijnt er zo af te vallen met deze manier en dat had hij zelf ook niet verwacht.
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Zijn de remmen wel gangbaar bij jullie en zijn ze gemonteerd met VET?????

Die remmen van Baas J zijn zelfs BIJNA APK afkeur!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

dit is nog een dun laagje aanslag, dus niet weg te draaien of af te beitelen
maar tot zover is niet goed
de binnenkant heeft het niet?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Laagvlieger schreef:Zijn de remmen wel gangbaar bij jullie en zijn ze gemonteerd met VET?????

Die remmen van Baas J zijn zelfs BIJNA APK afkeur!!!
Vraag me sterk af of de klauw idd nog wel beweegd.

Achterkant remt stuk minder, uiteraard duidelijk, maar op een remmenbank zou je de remkracht en het verschil duidelijk moeten zien.

Lijkt mij tijd voor revisie-setjes in de klauwtjes v.d. achterzijde. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Die achterste remklauw beweegt toch niet zoals die voorste?!
Deze klauw zit vast met 2 bouten 19.

De zuigers kon ik nog normaal terugdrukken met een waterpomptang zodat mn nieuwe schijf ertussen pastte.

Ik weet ook niet wat er aan de hand is... heb de blokjes nog even over vlak schuurpapier gehaald...raakte meteen overal... denk ook niet dat dat het is.

:s
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

jah ik wou zeggen bij mij was een remklauw linksachter kapot.. maar dat merkte je wel helemaal trillen en en een beetje zoeken als je hard remt..
dus dnek dat je dat wel gemerkt had missschien dat het met een paar fotos duidelijker word...
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Waar foto's van maken dan :?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Baas J. schreef:Die achterste remklauw beweegt toch niet zoals die voorste?!
Deze klauw zit vast met 2 bouten 19.

De zuigers kon ik nog normaal terugdrukken met een waterpomptang zodat mn nieuwe schijf ertussen pastte.

Ik weet ook niet wat er aan de hand is... heb de blokjes nog even over vlak schuurpapier gehaald...raakte meteen overal... denk ook niet dat dat het is.

:s
Wat er bedoeld wordt is of de remzuigers idd nog soepel bewegen, en dat de blokken niet vast zitten in de remklauw.

Hier hoort vet aan te zitten (alleen raakvlak met klauwen svp)
Anders even blokjes eruit halen en alles schoonmaken (schuren) en met nieuw vet monteren.

...en als je er niet zo handig in bent, ga dan aub naar de dealer !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Ow maar dat is allemeaal gebeurd hoor... heb het open gehad blokken en klauw zo goed mogelijk schoongemaakt en met kopervet weer gemonteerd.

Misschien maar gewoon weer nieuwe blokken erin.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

heeft de andere kant vd schijf hetzelfde ?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Kan ik niet goed zien nu... vanmiddag es eronder kruipen..

De andere schijf doet het iets beter overigens...
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

ik had nog eens bij mij gekeken alleen bij mij is het nu nog maar een mm of 3-4
ik heb er geen last van werkne gewoon goed...

maar wat is nu eigenlijk je probleem,
is het nou dat je een dikke rand hebt en de remblokken daar tegen komen en dus niet helemaal in kunnen knijpen?
of iets anders..
en een fototje is altijd handig...
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Lijkt me duidelijk..eerste post.


Ik heb nieuwe schijven die net zoals mijn oude schijven een spoor roest vertonen waar er geen contact is met de blokken.

Bij mn oude schijf zat er idd een dikke rand.. omdat ie daar blijkbaar nooit had geremd.

Foto staat ergens boven.

- Zuigers zijn gangbaar
- Blokken zijn gangbaar
- met vet gemonteerd

Blokken zijn circa 3 kwart jaar geleden vernieuwd... misschien moet ik ze maar gewoon vervangen door nieuwe weer.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

zowieso bij nieuwe schijven ook nieuwe blokken monteren.

maar het lijkt me dat je het aan je huidige blokjes moet zien, schuin afgesleten ofzo. aangezien de rest gangbaar blijkt te zijn
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Heb je al een remtest gedaan op een remmenbank???

Verschil aan kracht per wiel, en verschil van links en rechts....
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Volgens de Opel dealer was een revisiesetje niet nodig... als de zuigers normaal bewegen is dat het probleem niet.

Ik moet het vanmiddag loshalen, een blokje hout ertussen en even de zuigers een paar keer bijna eruit trappen en weer terugdrukken.

Waarschijnlijk nieuwe blokken monteren... al zijn mn huidige niet mismaakt ofzo... op een vlakke plaat met schuurpapier raakt de remvoering overal.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Straks nieuwe blokken halen en monteren... ben benieuwd... weet vrijwel zeker dat dat het niet is.. :?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Bericht door Rellie opt werk »

Altijd nieuwe blokken monteren bij nieuwe schijven :wink:
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Hmm blijkbaar waren het toch de blokken!
Omdat de oude schijf zo'n ontzettende roestrand had, had de schijf de blokjes compleet schuin afgesleten omdat de roestrand te hard was om weg te remmen.

Met nieuwe blokken zijn ze nu perfect, nergens een randje!

Excuses voor m'n gezonde scepsis!
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Plaats reactie