calibra turbo huilen maar weer (motor op een hoop)

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1336
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

zekers een nette cali zo zeg! die bumper is toch afgeleid van de bumper die in het DTM ook één of 2 jaar is gebruikt?

hij leek hierop maar dit is nog niet de goede..
Afbeelding
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
ricardo^gsi
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
Locatie: zuidland

Bericht door ricardo^gsi »

Astrid_fahrer schreef:zekers een nette cali zo zeg! die bumper is toch afgeleid van de bumper die in het DTM ook één of 2 jaar is gebruikt?

hij leek hierop maar dit is nog niet de goede..
Afbeelding
klopt jah achter bumper ook trouwens
skirts zou ik zo gauw even niet weten maar volgens mij horen die bij dit bumper pakket :wink:
calibra doet et weer!!!
Gebruikersavatar
ricardo^gsi
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
Locatie: zuidland

Bericht door ricardo^gsi »

jah het noodlot slaat weer toe
weer problemen

ik heel bijdehand zondag naar ahoy gegaan
was nix aan natuurlijk
nog tegen niels staan verkondigen dat et zo goed rijd en nooit meer problemen met die calibra
maar goed ik denk weg weze hier ga lekker naar de maasvlakte
duz ik lekker rije nog even rondje hier rondje daar
nou tog maar opweg naar de maasvlakte
denk zal gelijk s even top snelheid gaan checke
en hop standje 12 en gaan met die banaan
nou nix aan de hand vliege met dat aparaat
tot ik op een gegeve moment ongeveer 270 / 275 rij
voel ik me vermogen lichtjes weg zakken
duz trap gelijk me koppeling in zeg tege me vriendin der is iets mis
duz helemaal uit late rollen duz denk van probeer et nog even een keer kijke wat die doet
duz geef lichtjes onbelast gas
jah op 3 pote lope, duz motor af
kijk onder me kap is de olie uit me olie catchtank gespoten duz carter druk genoeg gehad
ik helemaal woest al daar
maargoed gesleept naar me werk
gister avond koppie der af getrokken en jah hor
trug bij af
gat in de zuiger van cil.4
:cry: :cry: :cry: :cry:

duz dit word weer repareren en is even heel goed nadenken
want heeft der iemand nog suggesties wat dit nou zou kunnen
injectors zijn ultrasoon gereinigt
en der weer in gedaan duz
zou wel heel erg toeval zijn dat die weer op precies de zelfde cilinder zit nou

zou het niet der brandstof gallerij zelf kunnen zijn??
omdat cil.4 natuurlijk de laatste in rij is??
calibra doet et weer!!!
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Bericht door Rellie opt werk »

Kloten man, wat noem jij cilinder 4 ? vanaf links of rechts geteld linker cilinder is 1 rechter is 4. Bij cilinder 4 komt de brandstof binnen, wel genoeg druk ? kan je pomp wel genoeg brandstof leveren ? Zet er anders 2 brandstof pompen achter met een brandstof catch tank.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Dik klote, het kan vanalles zijn.
Verkeerd mengsel, te veel of te weinig koeling van de zuiger, verkeerde bougies gemonteerd, verkeerde ontsteking, koelprobleem in de motor zelf.
Het is zo en zo onverstandig om een motor die net gereviseerd is al meteen richting de 300 km/h te gaan trekken, dit moet je stapsgewijs opbouwen.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
ricardo^gsi
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
Locatie: zuidland

Bericht door ricardo^gsi »

jah vanaf distributie geteld jah
duz rechter cilinder bij (bakkant)
jah druk genoeg toevallig vorige week nog naar gekeken
staat op 6 bar
want het is ook geen orginele brandstof pomp
calibra doet et weer!!!
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Bericht door Peter_89 »

Das minder :cry:

Succes met de reparatie
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Bericht door Rellie opt werk »

Bouw er voor de zekerheid gewoon 2 pompen op, dan kan die nooit perongeluk een bel met lucht opzuigen. Baad het niet dan schaad het niet ;) Bij EDS is het trouwens verplicht 2 pompen als je op de bank gaat met behoorlijk wat motor vermogen, of je moet ondertekenen dat hun niet verantwoordelijk zijn voor de schade...
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

ricardo^gsi schreef:jah vanaf distributie geteld jah
duz rechter cilinder bij (bakkant)
jah druk genoeg toevallig vorige week nog naar gekeken
staat op 6 bar
want het is ook geen orginele brandstof pomp
GENOEG DRUK :shock: :shock:
Schroef daar eens wat druk van naar beneden.
Ik vind het niet gek dat je dan problemen krijgt.
6 bar is wel een beetje erg veel.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Bericht door Rellie opt werk »

Idd 3,5 bar is genoeg, en gewoon 2 pompen dr aan met een catch tank.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Rellie opt werk schreef:Idd 3,5 bar is genoeg, en gewoon 2 pompen dr aan met een catch tank.
Idd.
Bekijk het eens van de andere kant.
De meer druk jij op je injector rail zet, de meer er door zal gaan naar de retour.
Te veel druk is echt nooit goed.
Laat hem als je hem gaat maken eens een keer fatsoenlijk afstellen.
Begin bij de vermogens waar jij aan wil toch langzaam maar eens aan een DTA te denken, je Motronic loopt echt tegen of misschien wel over de max.
Maar hoe dan ook 6 bar is echt veelste veel.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9321
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Hoe dan ook kloten, gaat weer veel knaken kosten!

Succes met de reparatie man!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

6 BAR???? :shock: :shock:

Mijne is afgesteld op 2,5 bar en is meer als zat. ALs de wastgate was aangepast mag ik naar 2,8. Douw er eens grotere injectoren in (i.p.v. te reinigen) en schroef die druk eens omlaag ... denk dat dat een stuk "veiligere" instelling is.

En klopt wat Niels zei, EDS rollenbanken met een getunede turbo => verplicht benzinecatchtank met extra benzine pomp om luchtbellen te voorkomen en anders papiertje ondertekenen dat eventueel opgelope schade voor eige risico is.

Jammer hoor dat je problemen hebt! Succes ermee verders.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

en daar gaat je geld :shock: :shock:

word weer een voltreffer zo te horen bij het revisie bedrijf
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
vd_wel
forum-gebruiker
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 jan 2007 14:56
Locatie: de lier

Bericht door vd_wel »

lekker geregeld zo,

beetje zonde maarja zukke dingen gebeuren.

als je m kwijt moet stuur je maar een pm of mailtje.
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Ik zei toch dat je je Astra moest houden!!

Balen man :(
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Gewoon geld in blijven pompen, en vooral er geen mensen naar laten kijken die er verstand en ervaring van hebben 8)
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
jeffrey c20let
forum-gebruiker
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
Locatie: waddinxveen

Bericht door jeffrey c20let »

tjonge jonge wat een pech kan je hebben :(
Als je het nog gaat opbouwen het spul zou ik zeker een andere ecu nemen wat grinx al zei
Dta,Motec,enz die alles goed in de gaten gaat houden smering,koeling,verbranding,enz want je word zo genadeloos hard afgestraft mischien door kleine foutjes

suc6 met het pech geval
Gang is alles
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

mischien een iets veiliger vermogen nemen
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Oef das klote.

Wat was de oorzaak van de eerste motorschade dan?

Bedenk ook dat ALS er iets niet goe dis het ALTIJD cilinder 4 zal zijn die het begeefd.
Die wordt tehermisch het meest belast. Deze zit het verst verwijderd van de waterpomp en direct daarnaast zit de uitgang van het hete water terug in de waterpijp.

6 bar benzinedruk is ook waaanzin trouwens. Maar dat weet je ondertussen al. Op topvermogen komt de mengselsamenstelling erg nauw. Beter te rijk dan te arm. Das gelijk einde verhaal.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

@Opelforum.... een veiliger vermogen? Als de basis niet goed is gaat hij ook met 204pk kapot.
@Laag.. te rijk is ook niet goed, al treed de brandstof dan wel op als koeling, maar verbrand ook weer tegelijk waardoor er nog meer hitte en onverbrande gassen vrijkomen.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
jeffrey c20let
forum-gebruiker
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
Locatie: waddinxveen

Bericht door jeffrey c20let »

Ik ben door DDV een keer getipt dat mijn lucht/brandstof niet optimaal was(hij had mijn vermogens uitdraai gezien en hij terijk liep dat zou bij mij de olie film op de cillinder wanden verminder/verwijderen )
Gang is alles
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Kijk... het is allemaal geweldig leuk, zoveel vermogen, zoveel koppel.. de kunst is om het heel te houden.
Als de basis niet goed is, verkeerde olie, slecht onderhoud, verkeerde bougies, verkeerde oliedruk, slechte koeling, verkeerd mengsel, etc......
dan staat het erg leuk op je uitdraai dat je 300 pk hebt, maar kun je er prozac op innemen dat het je geld gaat kosten.
Je houd het simpel weg niet heel.
Het gaat om de optimale afstelling (zeker) bij dergelijk geweld.
Het is niet.. ik gooi er wat benzine in, en het rijd wel.
Iets wat niet goed is als basis, zal met belasting bezwijken. (is het niet vroeg, dan is het iets later ;) )
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Denk dat Laagje bedoelt .. beter IETS te rijk dan IETS te arm bij hoge vermogens :wink:
En voordat dat oliefilmpje wordt weggespoeld door benzine zal die aardig wat te rijk voor moeten lopen denk ik persoonlijk. Zelfde als wat Grinx zei dat benzine gaan functioneren als koeling ... weet niet wat ik daar van moet denken, wat wordt er ingespoten? een druppeltje per inspuiting ofzo? Denk dat je daarmee een motor van 100++ graden niet gekoeld zal krijgen. Denk dat die invloed verwaarloosbaar is.
Let op: dit is mijn mening (logisch nagedacht), als iemand het tegendeel kan bewijzen na metingen ofzo geloof ik het gelijk :D

Bel eens een gernormeerd bedrijf op die echt verstand heeft van hoogvermogen turbo motoren ... denk dat ze ook je benzienedruk + injectoren combinatie af zouden raden (weet niet of je standaard injectoren gebruikt maar ga er van uit van wel aangezien je benzinedruk op 6bar afgesteld staat). Of ga keertje bij EDS langs ... echt maffe mensen zijn dat daar (vooral die Arno :D ) maar verstand van zaken hebben ze zeker!!
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Die mensen bij EDS doen niks anders, dus daar is een LET met veel vermogen wel in goede handen ;)
Beter nu even een smak geld ertegen aan gooien, en weer wat jaren / maanden probleemloos rijden, dan komende maand weer hetzelfde te hebben.
Je motor is niet oneindig uit te boren / te honen.
Grtz, GrinX
Plaats reactie