Achterremschijven
Achterremschijven
Mijn achterremschijven hebben eigenlijk altijd een rand van circa 1 cm waar er niet geremd word (getuige de roest).
Hebben meer mensen dit en hoe komt het?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik net nieuwe Mtech schijven erop heb gezet, en net zoals bij mn oude schijven ook hier weer zie dat de blokjes daar niet pakken. Al heb ik de blokjes ook al eens vervangen door nieuwe..
Hebben meer mensen dit en hoe komt het?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik net nieuwe Mtech schijven erop heb gezet, en net zoals bij mn oude schijven ook hier weer zie dat de blokjes daar niet pakken. Al heb ik de blokjes ook al eens vervangen door nieuwe..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Klauwen blokken orgineel.
Nopes ligt niet aan de schijven denk ik... bij mn oude was t nl ook.
Ik dacht toen dat nieuwe blokjes dit wel zou oplossen maar dat bleek niet waar.
Nopes ligt niet aan de schijven denk ik... bij mn oude was t nl ook.
Ik dacht toen dat nieuwe blokjes dit wel zou oplossen maar dat bleek niet waar.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Laatst gewijzigd door Baas J. op 15 okt 2007 17:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
heb ik ook last van..
alhoewel ik er nu ik nieuwe blokjes eronder heb wel een heel stuk weer recht als de rest is geworden.. maar dat was geen leuk ritje tot een paar weken geleden.
hele tijd met remmen zo een vet irritante felle piep.. maar nu is die gewoon recht ,
verder kun je die schijven afdraaien of iets dergelijks..
een vriend van mij heeft pas nog verteld dat hun gewoon een bijtel nemen
en die op de rand houden. op een de remklauw dat je zelf neit zoveel kracht hoeft te zetten. en met twee steeksleutels aan elkaar gekoppeld met het wiel draaien.. schijnt er zo af te vallen met deze manier en dat had hij zelf ook niet verwacht.
alhoewel ik er nu ik nieuwe blokjes eronder heb wel een heel stuk weer recht als de rest is geworden.. maar dat was geen leuk ritje tot een paar weken geleden.
hele tijd met remmen zo een vet irritante felle piep.. maar nu is die gewoon recht ,
verder kun je die schijven afdraaien of iets dergelijks..
een vriend van mij heeft pas nog verteld dat hun gewoon een bijtel nemen
en die op de rand houden. op een de remklauw dat je zelf neit zoveel kracht hoeft te zetten. en met twee steeksleutels aan elkaar gekoppeld met het wiel draaien.. schijnt er zo af te vallen met deze manier en dat had hij zelf ook niet verwacht.
astra heeft te lang geduurt
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Vraag me sterk af of de klauw idd nog wel beweegd.Laagvlieger schreef:Zijn de remmen wel gangbaar bij jullie en zijn ze gemonteerd met VET?????
Die remmen van Baas J zijn zelfs BIJNA APK afkeur!!!
Achterkant remt stuk minder, uiteraard duidelijk, maar op een remmenbank zou je de remkracht en het verschil duidelijk moeten zien.
Lijkt mij tijd voor revisie-setjes in de klauwtjes v.d. achterzijde.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Die achterste remklauw beweegt toch niet zoals die voorste?!
Deze klauw zit vast met 2 bouten 19.
De zuigers kon ik nog normaal terugdrukken met een waterpomptang zodat mn nieuwe schijf ertussen pastte.
Ik weet ook niet wat er aan de hand is... heb de blokjes nog even over vlak schuurpapier gehaald...raakte meteen overal... denk ook niet dat dat het is.
:s
Deze klauw zit vast met 2 bouten 19.
De zuigers kon ik nog normaal terugdrukken met een waterpomptang zodat mn nieuwe schijf ertussen pastte.
Ik weet ook niet wat er aan de hand is... heb de blokjes nog even over vlak schuurpapier gehaald...raakte meteen overal... denk ook niet dat dat het is.
:s
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Wat er bedoeld wordt is of de remzuigers idd nog soepel bewegen, en dat de blokken niet vast zitten in de remklauw.Baas J. schreef:Die achterste remklauw beweegt toch niet zoals die voorste?!
Deze klauw zit vast met 2 bouten 19.
De zuigers kon ik nog normaal terugdrukken met een waterpomptang zodat mn nieuwe schijf ertussen pastte.
Ik weet ook niet wat er aan de hand is... heb de blokjes nog even over vlak schuurpapier gehaald...raakte meteen overal... denk ook niet dat dat het is.
:s
Hier hoort vet aan te zitten (alleen raakvlak met klauwen svp)
Anders even blokjes eruit halen en alles schoonmaken (schuren) en met nieuw vet monteren.
...en als je er niet zo handig in bent, ga dan aub naar de dealer !
Ow maar dat is allemeaal gebeurd hoor... heb het open gehad blokken en klauw zo goed mogelijk schoongemaakt en met kopervet weer gemonteerd.
Misschien maar gewoon weer nieuwe blokken erin.
Misschien maar gewoon weer nieuwe blokken erin.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ik had nog eens bij mij gekeken alleen bij mij is het nu nog maar een mm of 3-4
ik heb er geen last van werkne gewoon goed...
maar wat is nu eigenlijk je probleem,
is het nou dat je een dikke rand hebt en de remblokken daar tegen komen en dus niet helemaal in kunnen knijpen?
of iets anders..
en een fototje is altijd handig...
ik heb er geen last van werkne gewoon goed...
maar wat is nu eigenlijk je probleem,
is het nou dat je een dikke rand hebt en de remblokken daar tegen komen en dus niet helemaal in kunnen knijpen?
of iets anders..
en een fototje is altijd handig...
astra heeft te lang geduurt
Lijkt me duidelijk..eerste post.
Ik heb nieuwe schijven die net zoals mijn oude schijven een spoor roest vertonen waar er geen contact is met de blokken.
Bij mn oude schijf zat er idd een dikke rand.. omdat ie daar blijkbaar nooit had geremd.
Foto staat ergens boven.
- Zuigers zijn gangbaar
- Blokken zijn gangbaar
- met vet gemonteerd
Blokken zijn circa 3 kwart jaar geleden vernieuwd... misschien moet ik ze maar gewoon vervangen door nieuwe weer.
Ik heb nieuwe schijven die net zoals mijn oude schijven een spoor roest vertonen waar er geen contact is met de blokken.
Bij mn oude schijf zat er idd een dikke rand.. omdat ie daar blijkbaar nooit had geremd.
Foto staat ergens boven.
- Zuigers zijn gangbaar
- Blokken zijn gangbaar
- met vet gemonteerd
Blokken zijn circa 3 kwart jaar geleden vernieuwd... misschien moet ik ze maar gewoon vervangen door nieuwe weer.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Volgens de Opel dealer was een revisiesetje niet nodig... als de zuigers normaal bewegen is dat het probleem niet.
Ik moet het vanmiddag loshalen, een blokje hout ertussen en even de zuigers een paar keer bijna eruit trappen en weer terugdrukken.
Waarschijnlijk nieuwe blokken monteren... al zijn mn huidige niet mismaakt ofzo... op een vlakke plaat met schuurpapier raakt de remvoering overal.
Ik moet het vanmiddag loshalen, een blokje hout ertussen en even de zuigers een paar keer bijna eruit trappen en weer terugdrukken.
Waarschijnlijk nieuwe blokken monteren... al zijn mn huidige niet mismaakt ofzo... op een vlakke plaat met schuurpapier raakt de remvoering overal.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Altijd nieuwe blokken monteren bij nieuwe schijven
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Hmm blijkbaar waren het toch de blokken!
Omdat de oude schijf zo'n ontzettende roestrand had, had de schijf de blokjes compleet schuin afgesleten omdat de roestrand te hard was om weg te remmen.
Met nieuwe blokken zijn ze nu perfect, nergens een randje!
Excuses voor m'n gezonde scepsis!
Omdat de oude schijf zo'n ontzettende roestrand had, had de schijf de blokjes compleet schuin afgesleten omdat de roestrand te hard was om weg te remmen.
Met nieuwe blokken zijn ze nu perfect, nergens een randje!
Excuses voor m'n gezonde scepsis!
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.