Project gsi van Bas
Project gsi van Bas
Bij deze open ik maar een project pagina'tje.
De plannen zijn groots. of het ook groots word. dat is natuurlijk nog even afwachten, ik ben iig druk bezig met spullen verzamelen, aanpassen etc
de plannen grofweg zijn de hele auto eigenlijk restaureren, dat betekent dat ik dus de auto helemaal wil strippen binnen en buiten en echt alle roest aan wil pakken of alle delen die er niet zo netjes uit meer zien en dan eigenlijk gewoon een hele nieuwe auto op te bouwen.
Ook wil ik graag een ander blok kopen en deze helemaal reviseren, maar dan ook echt helemaal. Nieuw zuigers, drijfstangen lagers etc etc. je vat hem vast wel.
de kleur blijft in de rood tint (uiterlijk) het zal dan een flip flop rood worden of een candy red, en binnen word het waarschijnlijk zwart met blauw. natuurlijk komen er wat andere (gemodificeerde) bumpers etc op, het moet in mijn ogen niet TE worden met al die monster mooi, maar wel gewoon super netjes (in mijn ogen)
natuurlijk moet er ook het een en ander aan ice in gemaakt worden en wil ik graag alles elektrisch hebben, gemak dient de mens toch
nou heb ik de pech al gehad dat er in 2 weken 2x iemand tegen min auto aan is gereden wat inhoud dat je dus voor extra onvoorziene kosten komt te staan, daar bij ook nog het feit dat ik nogal wat pech heb gehad met de aankoop van deze auto (niet in orde en door een blinde gekeurd). Dit alles betekent dat het een en ander wat vertraagt is.
bij deze maar wat foto's van wat spulletjes en plannen. Ik moet noodzakelijk eerst het complete onderstel aan pakken, dat betekend ook dat ik de hele bodem ga ontroesten en helemaal opnieuw in de tektiel ga zetten.
hier wat foto's van de wagen toen ik hem net had gekocht:
onder de kap, alleen nu met een powa filta die er heel snel van af gaat. rot dingen
toen moest er een radio in, en dat is dit topmodel geworden
mijn sparco gordels
klep om dicht te lassen met de irmscher spoiler die ik waarschijnlijk toch niet ga gebruiken. Ik twijfel alleen nog over de ruitenwisser om die wel of niet te laten zitten. het is natuurlijk wel veel handiger.
toen zijn ze er tegen aan gereden, en de dader had natuurlijk geen briefje achter gelaten
en daarna nog een x maar dan aan de andere kant. gelukkig had ik toen wel een dader want toen liep ik net naast me wagen en zag ik het gebeuren. mja dat betekent wel nieuwe voorbumper, nieuwe gril, 2 nieuwe zijschermen en 2 nieuwe koplampen.
toen maar gelijk sonar angel eyes black gekocht.
ook maar xenon 8000K gekocht en dan wel een fatsoenlijk setje en geen goedkope zooi
ik had toch een nieuwe grill nodig. kon ik deze voor een zacht prijsje overnemen. deze komt er toch maar tijdelijk op want wil het een en ander met de motorkap gaan doen
mijn rieger achterbumper. waar ik ook nog wat aan ga veranderen. ben eigenlijk alleen op zoek naar abs las/soldeer spullen. dan gaat het vooral om thet toevoeg materiaal en een aantal stukken abs kunstof. dus als iemadn mij hiermee kan helpen, graag
gelijk ook maar 4 goede en degelijke assteunen besteld. beter als houten blokken en stenen en andere oude troep
ouwe rotte uitlaat zooi. met de lexmaul demper. nu is het nog even wachten op mijn uitlaat delen van niels. zodat ik zelf mijn uitlaat kan lassen 63mm pijp
voor de remmerij doe ook gedaan moet worden gelijk maat cal. turbo poten gekocht. van het weekend ga ik nog een setje ophalen (voot dit geld kon ik het niet laten liggen) ik ga alles opknappen en dan verkopen en natuurlijk ook gebruiken. de schijf is iig goed voor de oud ijzer bak.
Mijn OPC remklauwen
met goede blokken. maar alles word vervangen en gereviseerd
mijn nieuw brembo schijven
wat maatvoeringen
Dit was het voorlopig wel even. zijn maar zat onderdelen onderweg en in bestelling
Ik zie jullie commentaar, tips, opbouwende kritiek, etc, graag tegemoet
De plannen zijn groots. of het ook groots word. dat is natuurlijk nog even afwachten, ik ben iig druk bezig met spullen verzamelen, aanpassen etc
de plannen grofweg zijn de hele auto eigenlijk restaureren, dat betekent dat ik dus de auto helemaal wil strippen binnen en buiten en echt alle roest aan wil pakken of alle delen die er niet zo netjes uit meer zien en dan eigenlijk gewoon een hele nieuwe auto op te bouwen.
Ook wil ik graag een ander blok kopen en deze helemaal reviseren, maar dan ook echt helemaal. Nieuw zuigers, drijfstangen lagers etc etc. je vat hem vast wel.
de kleur blijft in de rood tint (uiterlijk) het zal dan een flip flop rood worden of een candy red, en binnen word het waarschijnlijk zwart met blauw. natuurlijk komen er wat andere (gemodificeerde) bumpers etc op, het moet in mijn ogen niet TE worden met al die monster mooi, maar wel gewoon super netjes (in mijn ogen)
natuurlijk moet er ook het een en ander aan ice in gemaakt worden en wil ik graag alles elektrisch hebben, gemak dient de mens toch
nou heb ik de pech al gehad dat er in 2 weken 2x iemand tegen min auto aan is gereden wat inhoud dat je dus voor extra onvoorziene kosten komt te staan, daar bij ook nog het feit dat ik nogal wat pech heb gehad met de aankoop van deze auto (niet in orde en door een blinde gekeurd). Dit alles betekent dat het een en ander wat vertraagt is.
bij deze maar wat foto's van wat spulletjes en plannen. Ik moet noodzakelijk eerst het complete onderstel aan pakken, dat betekend ook dat ik de hele bodem ga ontroesten en helemaal opnieuw in de tektiel ga zetten.
hier wat foto's van de wagen toen ik hem net had gekocht:
onder de kap, alleen nu met een powa filta die er heel snel van af gaat. rot dingen
toen moest er een radio in, en dat is dit topmodel geworden
mijn sparco gordels
klep om dicht te lassen met de irmscher spoiler die ik waarschijnlijk toch niet ga gebruiken. Ik twijfel alleen nog over de ruitenwisser om die wel of niet te laten zitten. het is natuurlijk wel veel handiger.
toen zijn ze er tegen aan gereden, en de dader had natuurlijk geen briefje achter gelaten
en daarna nog een x maar dan aan de andere kant. gelukkig had ik toen wel een dader want toen liep ik net naast me wagen en zag ik het gebeuren. mja dat betekent wel nieuwe voorbumper, nieuwe gril, 2 nieuwe zijschermen en 2 nieuwe koplampen.
toen maar gelijk sonar angel eyes black gekocht.
ook maar xenon 8000K gekocht en dan wel een fatsoenlijk setje en geen goedkope zooi
ik had toch een nieuwe grill nodig. kon ik deze voor een zacht prijsje overnemen. deze komt er toch maar tijdelijk op want wil het een en ander met de motorkap gaan doen
mijn rieger achterbumper. waar ik ook nog wat aan ga veranderen. ben eigenlijk alleen op zoek naar abs las/soldeer spullen. dan gaat het vooral om thet toevoeg materiaal en een aantal stukken abs kunstof. dus als iemadn mij hiermee kan helpen, graag
gelijk ook maar 4 goede en degelijke assteunen besteld. beter als houten blokken en stenen en andere oude troep
ouwe rotte uitlaat zooi. met de lexmaul demper. nu is het nog even wachten op mijn uitlaat delen van niels. zodat ik zelf mijn uitlaat kan lassen 63mm pijp
voor de remmerij doe ook gedaan moet worden gelijk maat cal. turbo poten gekocht. van het weekend ga ik nog een setje ophalen (voot dit geld kon ik het niet laten liggen) ik ga alles opknappen en dan verkopen en natuurlijk ook gebruiken. de schijf is iig goed voor de oud ijzer bak.
Mijn OPC remklauwen
met goede blokken. maar alles word vervangen en gereviseerd
mijn nieuw brembo schijven
wat maatvoeringen
Dit was het voorlopig wel even. zijn maar zat onderdelen onderweg en in bestelling
Ik zie jullie commentaar, tips, opbouwende kritiek, etc, graag tegemoet
Drive Fast ... Die Fucking Hard
meer jaren plan?
eigenlijk niet liever gisteren als morgen.
maar het gaat natuurlijk niet allemaal super snel. maar ik heb het toch wel met een jaar rond te kunnen hebben.
de pest nu is dat ik eigenlijk geen extra geld uit wil geven voor nog een wagen want ander trok ik deze helemaal kaal en begon ik gelijk met alles. als ik van de verzekering nou geld krijg heb ik iig het spuitwerk al weer vergoed.
eigenlijk niet liever gisteren als morgen.
maar het gaat natuurlijk niet allemaal super snel. maar ik heb het toch wel met een jaar rond te kunnen hebben.
de pest nu is dat ik eigenlijk geen extra geld uit wil geven voor nog een wagen want ander trok ik deze helemaal kaal en begon ik gelijk met alles. als ik van de verzekering nou geld krijg heb ik iig het spuitwerk al weer vergoed.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
OK. Ik lees dat je een blok wilt reviseren en voorzien van nieuwe zuigers, drijfstangen en alles. Als ik je dan een tip mag geven: voor minder geld dan om dat voor elkaar te krijgen koop je ook een nieuw onderblok met al die delen erbij. Daar kun je dan beter naar op zoek gaan. Prijzen van een onderblok met draaiende delen (krukas, zuigers en drijfstangen) moeten tussen de 900 en 1200 euro liggen.Bassion schreef:meer jaren plan?
eigenlijk niet liever gisteren als morgen.
maar het gaat natuurlijk niet allemaal super snel. maar ik heb het toch wel met een jaar rond te kunnen hebben.
de pest nu is dat ik eigenlijk geen extra geld uit wil geven voor nog een wagen want ander trok ik deze helemaal kaal en begon ik gelijk met alles. als ik van de verzekering nou geld krijg heb ik iig het spuitwerk al weer vergoed.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
ik vind rood idd een erg leuke kleur
alle delen worden idd gespoten etc. en dan gecoat oid.
ik ben ook gelijk op zoek naar een leuke schroefset. geen id wat ik moet nemen. ik heb er een aantal.
Bilstein B10
Bilstein B12
Koni STR.T
Koni Sportkit
Kw v2
H&R
De bilstein en koni's zitten rond de 500 euro's
de kw en H&r's zitten al gelijk rond de 1100 euro. misschien dat er mensen hier zijn met ervaringen of tips? ik heb op het moment bilstein dempers en irmscher veren. ik moet zeggen dat dat erg goed rijd. alleen zijn er achter bumper stops geplaatst omdat hij anders te ver in zou veren en dan het wiel in de wielkast kwam.
teven denkik dat er ook rekening gehouden moet worden met een veranderende aslast vanwege een andere blok? maar daar kan iemand mij vast hier wel mee opweg helpen.
alle delen worden idd gespoten etc. en dan gecoat oid.
ik ben ook gelijk op zoek naar een leuke schroefset. geen id wat ik moet nemen. ik heb er een aantal.
Bilstein B10
Bilstein B12
Koni STR.T
Koni Sportkit
Kw v2
H&R
De bilstein en koni's zitten rond de 500 euro's
de kw en H&r's zitten al gelijk rond de 1100 euro. misschien dat er mensen hier zijn met ervaringen of tips? ik heb op het moment bilstein dempers en irmscher veren. ik moet zeggen dat dat erg goed rijd. alleen zijn er achter bumper stops geplaatst omdat hij anders te ver in zou veren en dan het wiel in de wielkast kwam.
teven denkik dat er ook rekening gehouden moet worden met een veranderende aslast vanwege een andere blok? maar daar kan iemand mij vast hier wel mee opweg helpen.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Dan nog een dikke V6 er bij mij laten inbouwen
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
ja precies dat heb ik zelf al eens ondervonden met een ander project daarom nu eerst het onderstel, dat houd in: remmen, wielen, veren, uitlaat, en de hele onderkant netjes maken.Roy 2.0 16v schreef:Mooie plannen bas, succes !
zorg wel dat je je aan een soort zelfbedacht schema houd anders wordt het wel een meerjarenplan
daarna uiterlijk: spuiten, bumpers, etc.
en dan motorische deel etc.
@ niels: wij houden daar iig contact over
Drive Fast ... Die Fucking Hard
nou was ik beetje aan het klussen. kom ik weer iets aparts tegen. het lijkt mij niet goed. ik denk zelf dat het niet heel erg is. want ik rijd achter af zo al een hele tijd rond.
afgebroken
al een aantal weken geleden hoorde mijn vriendin en ik een klap, toen stopte we en lag (dus achter) een deel van het rubber en tapeind op de weg. maar ik wist toen niet dat het van mijn auto was. want er rijden daar ook veel trekkers enzo dus het had al op de weg kunnen liggen. Ik heb het toen wel opegeraapt. en nu kom ik er achter dat het hiervan is. de auto trekt ook al naar links. maar dat deed hij van tevoren ook al. dus of het daar aan gelegen heeft?
maar kan ik zo door blijven rijden? iig nog een weekje ofzo?
afgebroken
al een aantal weken geleden hoorde mijn vriendin en ik een klap, toen stopte we en lag (dus achter) een deel van het rubber en tapeind op de weg. maar ik wist toen niet dat het van mijn auto was. want er rijden daar ook veel trekkers enzo dus het had al op de weg kunnen liggen. Ik heb het toen wel opegeraapt. en nu kom ik er achter dat het hiervan is. de auto trekt ook al naar links. maar dat deed hij van tevoren ook al. dus of het daar aan gelegen heeft?
maar kan ik zo door blijven rijden? iig nog een weekje ofzo?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ik rijd er al een week of 3 mee zonder dat ik het wist. maar me auto zit van voor tever in elkaar.om hem zo even (2 dagen) te kunnen fixen. dus ik denk dat ik hem ga shcorsen en helemaal kaal pluk. alleen even een andere wagen opde kop tikken. want ik blijf gekkelijke dingen tegen komen bij dit ding. 1 ding wel. helemaal geen roest. behalve danbij tank dopje maar dat wist ik. kasten en randen zijn perfect eigenlijk.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
mooi project!
Het gevaar is alleen, hoe lang blijft het daar roestvrij??
Ik denk dat het er hier op het forum meer mensen met mij eens zijn als ik zeg dat die ook gaan roesten!
Beetje jammer dat 2 jaar na je reparatie je schermen alsnog beginnen te roesten.
Verder mooi plannetjes allemaal. Heb altijd veel respect voor deze projecten!
Het gevaar is alleen, hoe lang blijft het daar roestvrij??
Ik denk dat het er hier op het forum meer mensen met mij eens zijn als ik zeg dat die ook gaan roesten!
Beetje jammer dat 2 jaar na je reparatie je schermen alsnog beginnen te roesten.
Verder mooi plannetjes allemaal. Heb altijd veel respect voor deze projecten!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
hier nog een paar pics.
het zielige beestje
deze plaat is zeg maar op het voorfront gelast. alleen deze is bij mij ook geraakt en dus ook krom. je krijgt hem amper recht. zijn deze ook los te koop? dat ik er zo 1 nieuw op kan lassen ofzo? want een zijscherm gaat er zo niet eens meer op.
hier nogmaals maar dan van de andere kant. misschien dat het wat duidelijker is zo.
het zielige beestje
deze plaat is zeg maar op het voorfront gelast. alleen deze is bij mij ook geraakt en dus ook krom. je krijgt hem amper recht. zijn deze ook los te koop? dat ik er zo 1 nieuw op kan lassen ofzo? want een zijscherm gaat er zo niet eens meer op.
hier nogmaals maar dan van de andere kant. misschien dat het wat duidelijker is zo.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- Da Evil Michael
- forum-gebruiker
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 jan 2007 16:10
- Locatie: dat boere gat Roosendaal
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Als je je zijscherm eraf haalt zul je zien dat dat nog wel recht te buigen is! Ziet er op de foro niet heel dramatisch uit. Kun je ook even een foto maken "van boven" van dat stukje?Bassion schreef:nee, op de foto hierboven zit aan het front zo'n soort van beugel waar je zijscherm op het puntje aan vast zit. dit is bij mij aan de linkerkant erg verbogen etc. nu wou ik daar een andere oplassen als die los te koop zijn
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ik vind het behoorlijk overdone als je dat stuk erin wilt zetten hoor...Bassion schreef:waarschijnlijk heb ik al gevonden wat ik zocht.
onder de gaten heb je zeg maar die flapjes. en daar gaat het om. maar als dit een origineel gm stuk is koop ik deze gewoon. want dit kost 35 euro nieuw
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)