Met normaal rijden haal ik zo'n 1 op 10 met een c18xe. Hierbij niet altijd debiel hard rijden, gewoon soms eventjes op de snelweg ofzo en ook niet proberen zuinig te rijden. Met moeite heb ik ooit is 1 op 13 gehaald geloof ik
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
Met normaal rijden haal ik zo'n 1 op 10 met een c18xe. Hierbij niet altijd debiel hard rijden, gewoon soms eventjes op de snelweg ofzo en ook niet proberen zuinig te rijden. Met moeite heb ik ooit is 1 op 13 gehaald geloof ik
Ik haal om en nabij de 450 / 500km op een tank... en daarbij rijd ik eigenlijk elke dag constant 150-160 op de snelweg...
Ik heb ook een c18xe..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Baas J. schreef:Ik haal om en nabij de 450 / 500km op een tank... en daarbij rijd ik eigenlijk elke dag constant 150-160 op de snelweg...
Ik rijd ook wel gewoon 100 en 120 op de snelweg, maar net zo goed 160, zal zo ongeveer 50/50 zijn. 500 km wil altijd nog wel lukken op een tankje. Tenzij je alleen maar kleine rotstukjes rijdt. Dan moet je wel richting de 450 km gaan denken
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
Ik vraag me serieus af als je je zorgen gaat maken over brandstofproblemen / geld stoppen in je tank waarom je dan uberhaupt auto rijdt.
Een GSI is geen ouwe lullenbak, maar een sportauto.
Als je het niet kunt betalen moet je wat anders kopen.
Als alles in orde is aan je auto moet je met gemak 600 km kunnen halen, mits je je rechtervoet eens niet zo hard richting de grond doet schoppen.
GrinX schreef:Ik vraag me serieus af als je je zorgen gaat maken over brandstofproblemen / geld stoppen in je tank waarom je dan uberhaupt auto rijdt.
Een GSI is geen ouwe lullenbak, maar een sportauto.
Als je het niet kunt betalen moet je wat anders kopen.
Als alles in orde is aan je auto moet je met gemak 600 km kunnen halen, mits je je rechtervoet eens niet zo hard richting de grond doet schoppen.
dit valt echt in de catagorie serieuse bullshit
sportauto of niet je kan ook voor de looks gaan en er toch zuining mee rijden
GrinX schreef:Ik vraag me serieus af als je je zorgen gaat maken over brandstofproblemen / geld stoppen in je tank waarom je dan uberhaupt auto rijdt.
Een GSI is geen ouwe lullenbak, maar een sportauto.
Als je het niet kunt betalen moet je wat anders kopen.
Als alles in orde is aan je auto moet je met gemak 600 km kunnen halen, mits je je rechtervoet eens niet zo hard richting de grond doet schoppen.
dit valt echt in de catagorie serieuse bullshit
sportauto of niet je kan ook voor de looks gaan en er toch zuining mee rijden
niet iedereen knalt er mee
Wrijf je bullshit even uit je ogen en lees mijn post en de posts op pagina 1 opnieuw.
nee maar het gaaat niet altijd om de kosten enz maar als ik lees dat iemand 450 km met ze tank doet en ik 300 dan denk ik dat er toch iets mis is. en dat is me nu gaan opvallen. en ik weet dat het een sport wagen is en bla bla bla maar je kunt toch zuinig rijden en niet altijd willen trappen!
Theo Gsi schreef:nee maar het gaaat niet altijd om de kosten enz maar als ik lees dat iemand 450 km met ze tank doet en ik 300 dan denk ik dat er toch iets mis is. en dat is me nu gaan opvallen. en ik weet dat het een sport wagen is en bla bla bla maar je kunt toch zuinig rijden en niet altijd willen trappen!
300 km op een tank, dan is er iets niet helemaal lekker met de afstelling / een van de sensoren.
Mijn 1e indruk zegt thermostaat, echter ken ik de staat van onderhoud niet van je auto.
Heb je verder storingen / problemen met de motor?
Theo Gsi schreef:nee maar het gaaat niet altijd om de kosten enz maar als ik lees dat iemand 450 km met ze tank doet en ik 300 dan denk ik dat er toch iets mis is. en dat is me nu gaan opvallen. en ik weet dat het een sport wagen is en bla bla bla maar je kunt toch zuinig rijden en niet altijd willen trappen!
Gebruik jij je dagteller om bij te houden wat je werkelijk per tank rijdt? Als je dat nog niet doet moet je dat de komende 4 tankbeurten maar eens doen. Tank em helemaal vol, zet de dagteller op nul. Tank em bij de volgende beurt weer helemaal vol en post hier dan eens hoeveel liter je hebt verbruikt en hoeveel kilometer je daar dan exact mee hebt gereden.
Ik kan me niet voorstellen dat je werkelijk 300 km op 45 liter rijdt. (7 liter reserve, dan staat je "Ga als de sodemieter tanken" lampje al wel aan).
Laatst gewijzigd door RedBill op 09 okt 2007 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
nee heb zo beetje alles vervangen al op de bougie kabels na die bij de garage zijn vervangen toen. voor de rest heb ik alle stekkers los gemaakt en in schoon gemaakt. heb nog niet de thermostaat vervangen. Ga vrijdag hem even eruit gooie en is kijken of dat het kan zijn!
Theo Gsi schreef:nee heb zo beetje alles vervangen al op de bougie kabels na die bij de garage zijn vervangen toen. voor de rest heb ik alle stekkers los gemaakt en in schoon gemaakt. heb nog niet de thermostaat vervangen. Ga vrijdag hem even eruit gooie en is kijken of dat het kan zijn!
Gaat om de thermostaat welke het signaal naar je motronic stuurt, dus niet de mechanische.
Als deze kapot is / onjuiste waardes aangeeft, dan krijg je een verkeerd mengsel doordat de computer denkt dat je motor nog niet warm is, met als gevolg een erg hoog verbruik.
Theo Gsi schreef:nee heb zo beetje alles vervangen al op de bougie kabels na die bij de garage zijn vervangen toen. voor de rest heb ik alle stekkers los gemaakt en in schoon gemaakt. heb nog niet de thermostaat vervangen. Ga vrijdag hem even eruit gooie en is kijken of dat het kan zijn!
Gaat om de thermostaat welke het signaal naar je motronic stuurt, dus niet de mechanische.
Als deze kapot is / onjuiste waardes aangeeft, dan krijg je een verkeerd mengsel doordat de computer denkt dat je motor nog niet warm is, met als gevolg een erg hoog verbruik.
De temperatuursensor dus, die in je radiateur zit.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
RedBill schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je werkelijk 300 km op 45 liter rijdt. (7 liter reserve, dan staat je "Ga als de sodemieter tanken" lampje al wel aan).
Kan wel hoor, komt vaker voor.
Als vergelijk waar je dus echt totaal niks aan hebt, een maatje van me heeft een Kadett C20XE met Throttle bodys.
Met normale rijstijl (af en toe beetje gassen) lust die ook 300 km op 1 tank.
Ja die sensor was bij mij laatst ook kapot, ging de fan al draaien bij koude start. Zo bleef de motor erg koud en toen was het verbruik ook buiten de schaal.
Voor 20e was ik weer t mannetje..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.