Remmen Calibra Turbo - update 23-10
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Heb je nog wat schoon gemaakt voor dat je je schijven gemonteerd hebt ?
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Ok, grootste probleem waarschijnlijk opgelost..
Ik heb een stuk van het nieuwe remblok afgeslepen omdat die ronding bij het originele blok er niet zat.
Omdat het nieuwe remblok dus hoger was ging de veer er dus ook niet normaal op en kwam de klauw als het ware scheef op mn schijf te staan.
Nieuwe aangepaste blok erin en nu remtie wel over de hele schijfoppervlakte en het (meeste) sponsige is weg.
Enige irritante is het getril in m'n stuur wat alleen maar erger wordt als ik rem. :/ Maar snel ergens centreerringen scoren.. Rally?
Ik heb een stuk van het nieuwe remblok afgeslepen omdat die ronding bij het originele blok er niet zat.
Omdat het nieuwe remblok dus hoger was ging de veer er dus ook niet normaal op en kwam de klauw als het ware scheef op mn schijf te staan.
Nieuwe aangepaste blok erin en nu remtie wel over de hele schijfoppervlakte en het (meeste) sponsige is weg.
Enige irritante is het getril in m'n stuur wat alleen maar erger wordt als ik rem. :/ Maar snel ergens centreerringen scoren.. Rally?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Monteurs check even:
Contact uit: Rem voelt hard aan en kan 'm minimaal intrappen, zo zou ie moeten zijn voor m'n gevoel.
Contact aan: Idem boven.
Motor gestart: Pedaal zakt nagenoeg tot de bodem, je moet ver trappen om een beetje te remmen.
Als je voorste remklauwen los zijn geweest, hiermee bedoel ik dus echt de remslang los, dan hoef je je achterste klauwen/leidingen toch niet te ontluchten?!
Kan iemand hier wat mee?
Contact uit: Rem voelt hard aan en kan 'm minimaal intrappen, zo zou ie moeten zijn voor m'n gevoel.
Contact aan: Idem boven.
Motor gestart: Pedaal zakt nagenoeg tot de bodem, je moet ver trappen om een beetje te remmen.
Als je voorste remklauwen los zijn geweest, hiermee bedoel ik dus echt de remslang los, dan hoef je je achterste klauwen/leidingen toch niet te ontluchten?!
Kan iemand hier wat mee?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Ik heb dat destijds ook gehad met mijn Girling ombouw.
Controleer voor de gein eens of je remslang afdicht ringen (die messing dingen tussen je remslang en de klauw) er goed tussen zitten en niet stiekem lekken.
Dit kun je het beste controleren op een brug.
even iemand met een zonnebril / veiligheidsbril en oude kleren onder de auto laten kijken, auto op contact zetten (evt. motor laten draaien), en dan diep het rempedaal indrukken. een paar keer pompen (op druk brengen) en ingedrukt houden.
Bij mij waren er verkeerde (2e hands) ringetjes gemonteerd, waardoor ik ook het pedaal tot bijna op de grond in kon trappen.
Controleer voor de gein eens of je remslang afdicht ringen (die messing dingen tussen je remslang en de klauw) er goed tussen zitten en niet stiekem lekken.
Dit kun je het beste controleren op een brug.
even iemand met een zonnebril / veiligheidsbril en oude kleren onder de auto laten kijken, auto op contact zetten (evt. motor laten draaien), en dan diep het rempedaal indrukken. een paar keer pompen (op druk brengen) en ingedrukt houden.
Bij mij waren er verkeerde (2e hands) ringetjes gemonteerd, waardoor ik ook het pedaal tot bijna op de grond in kon trappen.
Grtz, GrinX
Ik heb die ringen vervangen door nieuwe... deze waren iets groter van buitendiameter.. echter ik had de klauw droog gemaakt en nadien nog een paar keer gekeken.. lekte niet (ik d8 nl hetzelfde).
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
1 ding, heb je met ontluchten een stuk hout o.i.d. als steunpunt op pedaal gehad, of heb je het pedaal los laten staan en zijn de voorste remslangen volledig leeg gelopen?
Want dan moet je volledig ontluchten.
Zoniet, rem die dingen maar eerst gewoon in.
Is wel vaker dat je remmerij eerst sponzig aanvoelt, na verloop van tijd gaan ze beter doen.
Is wel vaker zo als je remklauwen van binnen los hebt gehad.
Als het ontluchten goed is, dan is het gewoon punt van inremmen.
Want dan moet je volledig ontluchten.
Zoniet, rem die dingen maar eerst gewoon in.
Is wel vaker dat je remmerij eerst sponzig aanvoelt, na verloop van tijd gaan ze beter doen.
Is wel vaker zo als je remklauwen van binnen los hebt gehad.
Als het ontluchten goed is, dan is het gewoon punt van inremmen.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Altijd even met zn 2en ontluchten maar dat heb je vast ook wel gedaan. Rem ze nou maar gewoon eens in. Mijn girlings werkten in het begin nog slechter als mn originele remmen, moest echt 3x pompen voor dat die remde. Was na een paar dagen weg, ga gewoon eens beetje op rustige wegen rijden en rem ze eens in.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente