schokken en stoten in bochten en over hobbels (verholpen)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
schokken en stoten in bochten en over hobbels (verholpen)
Nou lekker zeg, ik heb ook wat.
Bij iedere bocht begint mijn c20ne te schokken en te stoten. Heel erg vervelend. Ook als ik over hobbeltjes rijd met gas ingedrukt stotteren. Soms zelfs zo erg dat de motor uitslaat (lekker op de snelweg in de bocht )
Volgens mij is er iets goed mis met de benzinepomp.
Wat is dit? HELLLUUUPPPPP!!
Bij iedere bocht begint mijn c20ne te schokken en te stoten. Heel erg vervelend. Ook als ik over hobbeltjes rijd met gas ingedrukt stotteren. Soms zelfs zo erg dat de motor uitslaat (lekker op de snelweg in de bocht )
Volgens mij is er iets goed mis met de benzinepomp.
Wat is dit? HELLLUUUPPPPP!!
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 03 okt 2007 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
bedoel je soms de krukas sensor ?? tis wel een moeilijke naam maar ja, je moet er wat voor over hebben om een opel te rijdengurdi schreef:nee klopt ik zeg ook dat ik die van de krukas bedoel:D (BDP staat voor dei krukas sensor of die nokkenas sensor maar welke week niet snapje:P)
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Oke, dus dit is niet per definitie iets met de bezinepomp? Omdat het telkens echt alleen in bochten enzo is?Laagvlieger schreef:Sjah check de bedrading.
Daar zal het ergens in zitten.
Losse draad, halflosse stekker.
Dat soort gein.
Ik ga morgen draden checken... thnx!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Wellicht is het beter om je van "oplossingen" te onthouden als je geen id hebt waar het probleem kan zitten.gurdi schreef:nee klopt ik zeg ook dat ik die van de krukas bedoel:D (BDP staat voor dei krukas sensor of die nokkenas sensor maar welke week niet snapje:P)
Alleen aan constructieve en onderbouwde antwoorden / oplossingen heeft iemand iets die om hulp vraagt. Zo maar gokken op 1 van de vele sensoren heeft dit forumlid niets aan.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Hoi,
Rammel je probleem eens iets steviger op het forum.
Pruttelen in de zin, van prut prut prut uit, of als verkeerde ontsteking, pruttelen zoals stevige erwten soep van Unox klinkt.
Of is het het geluid alsof je je auto tijdens het rijden uitzet en dan op het gas gaat staan (het bekende BUUUUUUUUUUUUUW geluid)
Heb je onlangs nog gesleuteld aan je auto?
Heb je misschien je brandstoffilter verstopt?
Heb je mogelijk water in je tank (komt ook wel eens voor na een tankbeurt)
Etc.
Rammel je probleem eens iets steviger op het forum.
Pruttelen in de zin, van prut prut prut uit, of als verkeerde ontsteking, pruttelen zoals stevige erwten soep van Unox klinkt.
Of is het het geluid alsof je je auto tijdens het rijden uitzet en dan op het gas gaat staan (het bekende BUUUUUUUUUUUUUW geluid)
Heb je onlangs nog gesleuteld aan je auto?
Heb je misschien je brandstoffilter verstopt?
Heb je mogelijk water in je tank (komt ook wel eens voor na een tankbeurt)
Etc.
Grtz, GrinX
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Precies.Laagvlieger schreef:Sjah check de bedrading.
Daar zal het ergens in zitten.
Losse draad, halflosse stekker.
Dat soort gein.
Ineens de brandstofpomp kapot is heel erg onwaarschijnlijk.
Dan zou die helemaal niet meer mogen doen!
BDP sensor loshalen, huls bekijken, deze kan wellicht poreus zijn.
En verder draden volgen vanaf je kabelboom die naar sensoren lopen.
De kleine massakabeltjes aan je inlaat willen ook wel eens corroderen bij de voetjes.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
eddie gsi schreef:bedoel je soms de krukas sensor ?? tis wel een moeilijke naam maar ja, je moet er wat voor over hebben om een opel te rijdengurdi schreef:nee klopt ik zeg ook dat ik die van de krukas bedoel:D (BDP staat voor dei krukas sensor of die nokkenas sensor maar welke week niet snapje:P)
dus ik zei al krukas sensor...gurdi schreef:
nee klopt ik zeg ook dat ik die van de krukas bedoel:D (BDP staat voor dei krukas sensor of die nokkenas sensor maar welke week niet snapje:P)
maar das toch zelfde als bdp of is bdp de nokkenaspositiesensor???
astra heeft te lang geduurt
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Ja tuurlijk heeft een NE die wel, bijna alle motoren hebben een BDP sensor.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Klinkt gewoon aals een rottige verbinding die even het contakt verbreekt bij schokken of stoten en G krachten bij bochtenwerk
even met lopende motor onder de kap alle stekkertjes e.d checken, beetje aan rommelen en kijken of je hem aan het stotteren krijgt
even met lopende motor onder de kap alle stekkertjes e.d checken, beetje aan rommelen en kijken of je hem aan het stotteren krijgt
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
inderdaad jah want die was bij mij nog kapot:PRellie opt werk schreef:Ja tuurlijk heeft een NE die wel, bijna alle motoren hebben een BDP sensor.
dat is toch die krukassensor????
ik weet niet meer wie het zei dat ie er nie in zit maar die bedoelt vast nokkenaspositiesensor want die zit bij een NE er niet in
maargoed ik denk ook dat er gewoon iets slecht contact maakt, en dat valt vaak niet mee om dat te vinden.
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Vanmiddag alle draden en stekkers e.d. nagekeken, alles leek goed. En inderdaad aan de stekkers/draden gerammeld en bleek dat de adapter van de LMM de problemen veroorzaakte. Stekker losgehaald en alle connectorpuntjes waren groen geoxideerd. Alles goed schoongemaakt en tot nu toe geen last meer!Sounddragon schreef:Klinkt gewoon aals een rottige verbinding die even het contakt verbreekt bij schokken of stoten en G krachten bij bochtenwerk
even met lopende motor onder de kap alle stekkertjes e.d checken, beetje aan rommelen en kijken of je hem aan het stotteren krijgt
bedankt voor het meedenken mensen!!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer: