Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
eddie gsi
forum-gebruiker
Berichten: 262 Lid geworden op: 01 jul 2005 18:51
Locatie: elst
Bericht
door eddie gsi » 02 okt 2007 23:24
Michel82 schreef: het gaat over de disbobine
even voor de duidelijkheid, heb jij een C20XE m2.5 met verdelerkap en rotor onsteking
of heb je een C20XE m2.8 met met een disonstekingsmodule??
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
Michel82
forum-gebruiker
Berichten: 491 Lid geworden op: 08 jun 2006 17:40
Auto('s): opel astra gsi c20xe
Locatie: Haarlem
Bericht
door Michel82 » 03 okt 2007 06:02
Dan zal ik de m 2.8 moeten hebben.
Zie foto.
Waarom ik hem zou willen vervangen is omdat de auto met vochtig weer de eerste keer slecht start.
Nou is het mijn vraag zou dit aan de disbobine kunnen liggen ivm dat ik nieuwe bougies heb en bougiekabels ook nieuw zijn.
michel
Foto komt laten want dat wil niet lukken
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs
Laagvlieger
Oud-Clublid
Berichten: 11177 Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:
Bericht
door Laagvlieger » 03 okt 2007 18:57
Dan moet je de DIS doormeten met een multimeter.
Maar slecht starten lijkt mij niet de DIS te zijn.
Krijg je eerder dat hij gaat schokken enzo bij bepaalde belastingen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Michel82
forum-gebruiker
Berichten: 491 Lid geworden op: 08 jun 2006 17:40
Auto('s): opel astra gsi c20xe
Locatie: Haarlem
Bericht
door Michel82 » 03 okt 2007 20:09
Ik had het idee dat het dus wel aan me disbobine kon liggen en het motorhuis bevestigde het probleem.
Ik ben ook maar een simpele meubelmaker
Ik vind het alleen vreemd dat ie de laaste tijd niet lekker start.
michel
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs
Laagvlieger
Oud-Clublid
Berichten: 11177 Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:
Bericht
door Laagvlieger » 03 okt 2007 20:41
naja dan vervang je de DIS.
Dure gok.
Zelf weten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Michel82
forum-gebruiker
Berichten: 491 Lid geworden op: 08 jun 2006 17:40
Auto('s): opel astra gsi c20xe
Locatie: Haarlem
Bericht
door Michel82 » 03 okt 2007 22:21
het voordeel van deze forums is dat je eerst dingen kan uit sluiten voordat je een reparatie gaat uitvoeren.
toen ik net een maand me auto had begon me motor vreemd te doen.
inhouden afslaan enz
bij opeldealer geweest en die hebben me lfr klep vervangen.
ik was er vanaf maand een week later weer hetzelfde probleem.
toen gaf 1 van jullie een tip van controleer je bedrading van je auto eens en toen kwam ik erachter dat er een draad was verbrand.
kabel vervangen en nooit meer last.
waarschijnlijk had ik niet me lfr klep hoeven te vervangen.
maar om even terug te komen op de disbobine hoe meet ik die door?
michel
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs
Laagvlieger
Oud-Clublid
Berichten: 11177 Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:
Bericht
door Laagvlieger » 04 okt 2007 18:33
multimeter op weerstandsmeting.
Zowel primair als secundair circuit doormeten.
Oneindige weerstand tussen de spoeldraden is foute boel.
Aansluitingen moet je zelf even uitdokteren. Ze staan niet in de schema's hoe ze intern geschakeld zijn.
Zitten in elk geval 4 spoelen in waarvan 2 primair en 2 secundair.
Uiteinden van elke spoel zit aan 2!!! pinnen van de DIS.
IK meet ze vaak genoeg bij problemen, en ik DACHT dat 1 & 4 aan de secundaire kant een spoel was. blijft 2 en 3 over.
Gewoon proberen dan vind je het wel.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Michel82
forum-gebruiker
Berichten: 491 Lid geworden op: 08 jun 2006 17:40
Auto('s): opel astra gsi c20xe
Locatie: Haarlem
Bericht
door Michel82 » 06 okt 2007 21:23
Ik ga even kijken met me buurman ( is auto monteur ) Die is er wat handiger in dan ik.
Bedankt voor de tip
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs
GrinX
Oud-Clublid
Berichten: 1363 Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:
Bericht
door GrinX » 06 okt 2007 21:34
Laagvlieger schreef: Waarom wil jij een DIS bobine vervangen??????
Goeie vraag..!
Grtz, GrinX
Army Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 520 Lid geworden op: 21 mar 2007 15:41
Locatie: spijkenisse
Bericht
door Army Gsi » 06 okt 2007 21:58
ik heb hiervoor een 1.4 astra gehad...
was de vonk door de rotor heen geslagen...
heb toen bij CRUUSWEART in spijkenisse nieuwe rotor+verdelerkap gehaald voor totaal van 32 euro...
werkte prima!!!!
heb geloof ik nog 2 verdeler kappen liggen...
BOHICA!!!
GrinX
Oud-Clublid
Berichten: 1363 Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:
Bericht
door GrinX » 06 okt 2007 22:10
Army Gsi schreef: ik heb hiervoor een 1.4 astra gehad...
was de vonk door de rotor heen geslagen...
heb toen bij CRUUSWEART in spijkenisse nieuwe rotor+verdelerkap gehaald voor totaal van 32 euro...
werkte prima!!!!
heb geloof ik nog 2 verdeler kappen liggen...
Het is wat anders dan DIS
Dis heeft geen rotor en verdeelkap meer
Grtz, GrinX
Army Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 520 Lid geworden op: 21 mar 2007 15:41
Locatie: spijkenisse
Bericht
door Army Gsi » 06 okt 2007 22:14
weet ik:P
ik heb nu een DIS
maar er lopen 2 verhalen door elkaar heen hier
BOHICA!!!
GrinX
Oud-Clublid
Berichten: 1363 Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:
Bericht
door GrinX » 06 okt 2007 22:16
Army Gsi schreef: weet ik:P
ik heb nu een DIS
maar er lopen 2 verhalen door elkaar heen hier
Lijkt er wel op ja haha
Grtz, GrinX
Army Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 520 Lid geworden op: 21 mar 2007 15:41
Locatie: spijkenisse
Bericht
door Army Gsi » 06 okt 2007 23:05
okey dit is echt super vaag...
alles wat er op deze pagina NU staat...
stond er niet toen ik mijn Post hier neer zetten
( over dat ik een 1.4 had blablablabla )
echt stom...
me internet doet al heel de avond raar...zal daar wel door komen denk ik...
BOHICA!!!
Michel82
forum-gebruiker
Berichten: 491 Lid geworden op: 08 jun 2006 17:40
Auto('s): opel astra gsi c20xe
Locatie: Haarlem
Bericht
door Michel82 » 10 okt 2007 17:40
me buurman had geen tijd dus ben vandaag zelf even langs de dealer gereden en die hebben hem kosteloos doorgemeten (dat noem ik nog eens service).
er is over een paar weken een opel winter testdag en dan ga ik even langs miscien dat het dan aan het licht komt.
wel bedank voor de reacties
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs
Laagvlieger
Oud-Clublid
Berichten: 11177 Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:
Bericht
door Laagvlieger » 10 okt 2007 19:13
Op de testdag is daar geen tijd voor!
Is ook niet de bedoeling van zo'n dag.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453 Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12
Bericht
door QuerulouS » 15 okt 2007 23:12
ik had ook dat probleem met me 8klepper, stotteren, verzuipen, enz,
ook met vochtig weer,
wat bleek het te zijn na me bougies, verdeelkap, rotor, bougie kabels (125euro!!), stationair apparaatje, te hebben vervangen? gewoon aanslag aan het asje in me bobine waar de bougiekabel in steekt.
even schoon gemaakt en met een geleidendespray ingespoten, en tot nu toe geen problemen meer gehad
C20NE