Remmen Calibra Turbo - update 23-10

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Die kreeg je erbij?! Meriva schijven?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Bericht door Rellie opt werk »

Heb je nog wat schoon gemaakt voor dat je je schijven gemonteerd hebt ?
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

Baas J. schreef:Die kreeg je erbij?! Meriva schijven?
nee 4 gaats schijven cali turbo 284x25mm
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Yep alles schoongemaakt (naaf etc..).
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

weet je zeker dat het remintrappen tot de bodem lucht is????
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Niet je hoofremcilinder stuk getrapt tijdens het vele pompen ? Ga eens vol op je pedaal staan en voel eens of hij langzaam weg zakt. Eerst de langste kant van je leiding ontluchten he !
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
bobosocka
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag

Bericht door bobosocka »

Volgens mij voelt het in het begin altijd een beetje sponsachtig als je nieuwe blokken gemonteerd heb. Dit gaat na een paar keer weg. Weet alleen niet hoe erg het bij jou is, beetje moeilijk bepalen zo via het forum.
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Eerst de langste kant van je leiding ontluchten he !
Wat bedoel je darmee?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Dat je bij ontluchten van achter naar voren moet werken. Eerst de langste remleiding en dan korter / korter / korter.
Dus RechtsAchter -> Linksachter -> Rechtsvoor ->Linksvoor.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Auto's met ABS eerst de voorkant :wink: Eerst rechts voor dan links, en net zo lang ontluchten tot er geen bellen meer uit komen, als er gewoon een straal uit komt dan zijn ze ontlucht. Is je pedaal dan nog sponzig moet je het gewoon inremmen.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Ok, grootste probleem waarschijnlijk opgelost..

Ik heb een stuk van het nieuwe remblok afgeslepen omdat die ronding bij het originele blok er niet zat.

Omdat het nieuwe remblok dus hoger was ging de veer er dus ook niet normaal op en kwam de klauw als het ware scheef op mn schijf te staan.

Nieuwe aangepaste blok erin en nu remtie wel over de hele schijfoppervlakte en het (meeste) sponsige is weg.

Enige irritante is het getril in m'n stuur wat alleen maar erger wordt als ik rem. :/ Maar snel ergens centreerringen scoren.. Rally?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

probeer dit set eens 355 schijven met jaguar xkr klauwen


Afbeelding

Afbeelding

moet je wel 17 inch velgen hebben :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Om nou te zeggen dat dit merkbaar beter remt :s t zal nog wel in moeten lopen ofzo..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

raymond schreef:probeer dit set eens 355 schijven met jaguar xkr klauwen


Afbeelding

Afbeelding

moet je wel 17 inch velgen hebben :lol: :lol:
ruig.

wat kost dat :twisted: ?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Sound heeft misschien nog wel ringen...
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Monteurs check even:

Contact uit: Rem voelt hard aan en kan 'm minimaal intrappen, zo zou ie moeten zijn voor m'n gevoel.

Contact aan: Idem boven.

Motor gestart: Pedaal zakt nagenoeg tot de bodem, je moet ver trappen om een beetje te remmen.

Als je voorste remklauwen los zijn geweest, hiermee bedoel ik dus echt de remslang los, dan hoef je je achterste klauwen/leidingen toch niet te ontluchten?!

Kan iemand hier wat mee?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ja das geen lucht. Pedaal akt niet weg.
Das gewoon heeeeeeeel simpel remblok die nog moet inslijten op een schijf.

Wat je ontluchtverhaal betreft, neej dat hoeft niet.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Ik heb dat destijds ook gehad met mijn Girling ombouw.
Controleer voor de gein eens of je remslang afdicht ringen (die messing dingen tussen je remslang en de klauw) er goed tussen zitten en niet stiekem lekken.
Dit kun je het beste controleren op een brug.
even iemand met een zonnebril / veiligheidsbril en oude kleren onder de auto laten kijken, auto op contact zetten (evt. motor laten draaien), en dan diep het rempedaal indrukken. een paar keer pompen (op druk brengen) en ingedrukt houden.
Bij mij waren er verkeerde (2e hands) ringetjes gemonteerd, waardoor ik ook het pedaal tot bijna op de grond in kon trappen.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Ik heb die ringen vervangen door nieuwe... deze waren iets groter van buitendiameter.. echter ik had de klauw droog gemaakt en nadien nog een paar keer gekeken.. lekte niet (ik d8 nl hetzelfde).
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Zo ik kap er mee... genoeg gekloot....heb er t geduld niet voor... remmen in de verkoop!
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

1 ding, heb je met ontluchten een stuk hout o.i.d. als steunpunt op pedaal gehad, of heb je het pedaal los laten staan en zijn de voorste remslangen volledig leeg gelopen?
Want dan moet je volledig ontluchten.

Zoniet, rem die dingen maar eerst gewoon in.
Is wel vaker dat je remmerij eerst sponzig aanvoelt, na verloop van tijd gaan ze beter doen.

Is wel vaker zo als je remklauwen van binnen los hebt gehad.
Als het ontluchten goed is, dan is het gewoon punt van inremmen.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

en de remclinder? als je die aanpast word je slag van je rempedaal ook anders. dat schijnt ook nogal wat te schelen. want je zuigeroppervlak van je nieuwe klauwen is neem ik aan groter als van je ori klauwen,
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Bericht door Rellie opt werk »

Altijd even met zn 2en ontluchten maar dat heb je vast ook wel gedaan. Rem ze nou maar gewoon eens in. Mijn girlings werkten in het begin nog slechter als mn originele remmen, moest echt 3x pompen voor dat die remde. Was na een paar dagen weg, ga gewoon eens beetje op rustige wegen rijden en rem ze eens in.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

toen ik dat turbo setje had gemonteerd remde die als een gek meteen, niks sponzig.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

En die klauwen waren ook vernieuwd met o-ring en stofhoes?
Gemonteerd met speciaal remmenvet?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Plaats reactie