verlagen astra gsi 1995
verlagen astra gsi 1995
hallo luitjes
ik ben van plan om mijn astra uit 1995 te verlagen
zoals de meeste van julie wel weten is dit het onsportieve type.
ik ben nu op zoek naar een verlagingsset, alleen weet niet presies voor welke type ik moet zoeken.
moet ik de dempers + veren nemen die voor de GSI bestemd zijn, of die van de gewone astra? omdat ik denk dat de nieuwe astra GSI van 1995 t zelfde onderstel heeft als die van een normale astra
alvast bedankt
ik ben van plan om mijn astra uit 1995 te verlagen
zoals de meeste van julie wel weten is dit het onsportieve type.
ik ben nu op zoek naar een verlagingsset, alleen weet niet presies voor welke type ik moet zoeken.
moet ik de dempers + veren nemen die voor de GSI bestemd zijn, of die van de gewone astra? omdat ik denk dat de nieuwe astra GSI van 1995 t zelfde onderstel heeft als die van een normale astra
alvast bedankt
C20XE powerrrr
www.north-tuning-projects.com
www.north-tuning-projects.com
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Er zijn al heeeel veel topics over jou vraag.
Verduidelijk je vraag even.
Hoeveel wil je hem verlagen (tot 40/40 volstaan alleen veren, ga je lager dan 40/40 dan moet je ook ingekorte dempers nemen).
Wil je kwaliteit, of mag het over een jaar of 2 alweer kapot zijn.
Kwaliteit:
Apex
KW
H&R
Proflex
Bilstein
Sachs
Koni
Weitec
Het beste kun je zoeken naar een set welke geschikt is voor jou auto.
Voor zover mij bekend zijn de veerpoten van elke Astra F hetzelfde (correct me if I'm wrong), je moet alleen letten op de asdruk, en belastbaarheid van de veren en schokdempers.
Gezien jou uitbouwset (lees voorlip) zou ik de auto wel horizontaal verlagen (gelijke verlagen op de voor en achteras).
Bedenk dat je auto bij het remmen ook nog inveert op de vooras, dus mocht je remmen voor een drempel, en licht je auto 60/40 dan raak je eerder de drempel dan als je auto 40/40 of 60/60 is verlaagd.
Verduidelijk je vraag even.
Hoeveel wil je hem verlagen (tot 40/40 volstaan alleen veren, ga je lager dan 40/40 dan moet je ook ingekorte dempers nemen).
Wil je kwaliteit, of mag het over een jaar of 2 alweer kapot zijn.
Kwaliteit:
Apex
KW
H&R
Proflex
Bilstein
Sachs
Koni
Weitec
Het beste kun je zoeken naar een set welke geschikt is voor jou auto.
Voor zover mij bekend zijn de veerpoten van elke Astra F hetzelfde (correct me if I'm wrong), je moet alleen letten op de asdruk, en belastbaarheid van de veren en schokdempers.
Gezien jou uitbouwset (lees voorlip) zou ik de auto wel horizontaal verlagen (gelijke verlagen op de voor en achteras).
Bedenk dat je auto bij het remmen ook nog inveert op de vooras, dus mocht je remmen voor een drempel, en licht je auto 60/40 dan raak je eerder de drempel dan als je auto 40/40 of 60/60 is verlaagd.
Grtz, GrinX
nee het gaat niet om welk merk en hoe laag.
ik zal je even een voorbeeld geven:
http://www.gkb-import.nl/zoekweitecsusp ... index.html
als je hier op klikt kan je de keuze maken tussen
> astra 1.6 en 1.8
> en de astra 2.0, 1.8 GSI
dus mijn vraag is na welke van deze 2 ik moet kijken
omdat ik een nieuwe type GSI heb, die orgineel hetzelfde er uit ziet als de normale astra's
ik zal je even een voorbeeld geven:
http://www.gkb-import.nl/zoekweitecsusp ... index.html
als je hier op klikt kan je de keuze maken tussen
> astra 1.6 en 1.8
> en de astra 2.0, 1.8 GSI
dus mijn vraag is na welke van deze 2 ik moet kijken
omdat ik een nieuwe type GSI heb, die orgineel hetzelfde er uit ziet als de normale astra's
C20XE powerrrr
www.north-tuning-projects.com
www.north-tuning-projects.com
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
De veerpoten zijn hetzelfde vanaf 91 tot 98, dus daar zit het verschil niet in.
Het gaat zich om hoe zwaar is de auto, en de maximale as belasting.
Daar worden de veren en schokdempers op gemaakt.
Voorbeeldje:
Een 1.4 weegt 950 kg, een 2.0 16v weegt 1080 kg.
Hier zit dus 130 kg verschil in.
Ga je een 2.0 16v afveren met een setje veren van een 1.4 dan krijg je hoogst waarschijnlijk een dweil op de weg.
De set voor de 1.4 is een stuk slapper dan die van een 2.0 16v.
Omgedraaid, ga je een 1.4 afveren met een set van een 2.0 16v dan krijg je een heel harde verlaging. (en stuiter je van de weg af)
De veren zijn gemaakt op 130 kg extra vermogen, en aangezien je 1.4 deze 130 kg niet heeft zal hij heel strak op zijn poten staan.
Daarom dat je naar het gewicht moet kijken, je hebt een C20XE? Dan moet je ook voor een 2.0 16v de veren (en evt. schokdempers) nemen.
Het gaat zich om hoe zwaar is de auto, en de maximale as belasting.
Daar worden de veren en schokdempers op gemaakt.
Voorbeeldje:
Een 1.4 weegt 950 kg, een 2.0 16v weegt 1080 kg.
Hier zit dus 130 kg verschil in.
Ga je een 2.0 16v afveren met een setje veren van een 1.4 dan krijg je hoogst waarschijnlijk een dweil op de weg.
De set voor de 1.4 is een stuk slapper dan die van een 2.0 16v.
Omgedraaid, ga je een 1.4 afveren met een set van een 2.0 16v dan krijg je een heel harde verlaging. (en stuiter je van de weg af)
De veren zijn gemaakt op 130 kg extra vermogen, en aangezien je 1.4 deze 130 kg niet heeft zal hij heel strak op zijn poten staan.
Daarom dat je naar het gewicht moet kijken, je hebt een C20XE? Dan moet je ook voor een 2.0 16v de veren (en evt. schokdempers) nemen.
Grtz, GrinX
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
[SLUIKRECLAME]
[/SLUIKRECLAME]
Apex hoort niet in bovenstaande rijtje thuis. Het is opzich wel goed spul, maar Kwaliteit van bijv. Koni ligt toch echt stukken hoger! Goed spul, maar geen top.
[/SLUIKRECLAME]
Apex hoort niet in bovenstaande rijtje thuis. Het is opzich wel goed spul, maar Kwaliteit van bijv. Koni ligt toch echt stukken hoger! Goed spul, maar geen top.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
ohh k dan
ja ik heb een C20Xe van 1080 KG.
bedankt GrinX
ja ik heb een C20Xe van 1080 KG.
bedankt GrinX
Laatst gewijzigd door GSI-Sneek op 30 sep 2007 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
C20XE powerrrr
www.north-tuning-projects.com
www.north-tuning-projects.com
en hoeveel % korting kan ik dan via je krijgenRallyastra schreef:En hou er rekening mee dat alles bij mij te bestellen is met korting, als je lid bent van de club ook dat van GKB
C20XE powerrrr
www.north-tuning-projects.com
www.north-tuning-projects.com
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Apex hoort er wel in thuis Smarty.Marty schreef:[SLUIKRECLAME]
[/SLUIKRECLAME]
Apex hoort niet in bovenstaande rijtje thuis. Het is opzich wel goed spul, maar Kwaliteit van bijv. Koni ligt toch echt stukken hoger! Goed spul, maar geen top.
Altijd nog beter dan die cheapo setjes die ze op ebay aanbieden.
Grtz, GrinX
ben al flink bezig aan t zoeken op internet, maar das moelijker dan gedacht
heb de volgende soorten gevonden voor de GSI en das
Weitec 45/25
FK 60/40
alleen wil eigenlijks gewoon zowel voor als achterkant gelijk hebben
dus of 40/40 of 60/60.
zijn die er wel? en zoja van welke merken?
heb de volgende soorten gevonden voor de GSI en das
Weitec 45/25
FK 60/40
alleen wil eigenlijks gewoon zowel voor als achterkant gelijk hebben
dus of 40/40 of 60/60.
zijn die er wel? en zoja van welke merken?
C20XE powerrrr
www.north-tuning-projects.com
www.north-tuning-projects.com
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Apex is wel minder.GrinX schreef:Apex hoort er wel in thuis Smarty.Marty schreef:[SLUIKRECLAME]
[/SLUIKRECLAME]
Apex hoort niet in bovenstaande rijtje thuis. Het is opzich wel goed spul, maar Kwaliteit van bijv. Koni ligt toch echt stukken hoger! Goed spul, maar geen top.
Altijd nog beter dan die cheapo setjes die ze op ebay aanbieden.
Lekke achterdempers op een Golf 3 cabrio, en dat na 2 jaar alweer moet niet kunnen.
Tractie i.c.m. overhellen van de achterzijde, merk je zeer goed dat Apex dempers mindere kwaliteit hebben!
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Als je alles met mekaar gaat vergelijken heeft elk merk wel wat.GSi Twente schreef:Apex is wel minder.GrinX schreef:Apex hoort er wel in thuis Smarty.Marty schreef:[SLUIKRECLAME]
[/SLUIKRECLAME]
Apex hoort niet in bovenstaande rijtje thuis. Het is opzich wel goed spul, maar Kwaliteit van bijv. Koni ligt toch echt stukken hoger! Goed spul, maar geen top.
Altijd nog beter dan die cheapo setjes die ze op ebay aanbieden.
Lekke achterdempers op een Golf 3 cabrio, en dat na 2 jaar alweer moet niet kunnen.
Tractie i.c.m. overhellen van de achterzijde, merk je zeer goed dat Apex dempers mindere kwaliteit hebben!
Veren van Apex zijn gewoon goed, schokdempers heb ik ze zelf te kort voor gehad om daar iets over te kunnen vertellen.
Ik word in ieder geval blijer van een auto welke op Apex staat, dan b.v. op GT Cuplines, Jamex, Styling Tech, Techline, Premium Tec, etc...
Bij mij ligt de grens op Apex van het rijtje.
Grtz, GrinX
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
FK is het merk.Bassion schreef:de fk schorfset van bv königsport. hoort die niet in het rijdje thuis? lijkt mij ook wel een behoorlijk setje
Königsport het type!
Bewezen merken, H&R, Koni, Eibach (veren), Bilstein, AST, Reiger, Proflex, enz.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
iemand ervaring met het merk "maxx"
zag dat hun zowel 60/60 als 40/40 hebben
zag dat hun zowel 60/60 als 40/40 hebben
C20XE powerrrr
www.north-tuning-projects.com
www.north-tuning-projects.com
uhmmGrinX schreef:Hier heeft weer iemand flink in het topic liggen snoeien
C20XE powerrrr
www.north-tuning-projects.com
www.north-tuning-projects.com