Remmen Calibra Turbo - update 23-10
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Ik baal er nu al van dat ik er aan ben begonnen....
Schijf kan zich niet centreren omdat ik die ringetjes niet heb, stuur trilt als een idioot.
Krijg dat vuile kut systeem niet ontlucht om wat voor reden dan ook dus de rem is super sponsig.
En het remblokje aan velg kant zit circa 2 mm van de schijf af..die remt dus fijn niet mee...
BC zegt nu check remvoering terwijl er gvd net nieuwe blokken inzitten
bah
kots
haat
en nu is het gvd weer donker en ga ik zuipen.
Iemand calibra remmen kopen? Met 45e voor nieuwe opel blokjes had ik er ook kunnen zijn... zucht..
Schijf kan zich niet centreren omdat ik die ringetjes niet heb, stuur trilt als een idioot.
Krijg dat vuile kut systeem niet ontlucht om wat voor reden dan ook dus de rem is super sponsig.
En het remblokje aan velg kant zit circa 2 mm van de schijf af..die remt dus fijn niet mee...
BC zegt nu check remvoering terwijl er gvd net nieuwe blokken inzitten
bah
kots
haat
en nu is het gvd weer donker en ga ik zuipen.
Iemand calibra remmen kopen? Met 45e voor nieuwe opel blokjes had ik er ook kunnen zijn... zucht..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
kost dat danBaas J. schreef:Ik baal er nu al van dat ik er aan ben begonnen....
Schijf kan zich niet centreren omdat ik die ringetjes niet heb, stuur trilt als een idioot.
Krijg dat vuile kut systeem niet ontlucht om wat voor reden dan ook dus de rem is super sponsig.
En het remblokje aan velg kant zit circa 2 mm van de schijf af..die remt dus fijn niet mee...
BC zegt nu check remvoering terwijl er gvd net nieuwe blokken inzitten
bah
kots
haat
en nu is het gvd weer donker en ga ik zuipen.
Iemand calibra remmen kopen? Met 45e voor nieuwe opel blokjes had ik er ook kunnen zijn... zucht..
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Heb je de klauwen niet verkeerd om gemonteerd? Linker klauw rechts / rechter klauw links? Dan zit het ontluchtingsnippel niet op het hoogste punt en zul je ze nooit zonder lucht krijgen.Baas J. schreef:Ik baal er nu al van dat ik er aan ben begonnen....
Krijg dat vuile kut systeem niet ontlucht om wat voor reden dan ook dus de rem is super sponsig.
BC zegt nu check remvoering terwijl er gvd net nieuwe blokken inzitten
Wat betreft die remvoering, je moet nieuwe sensoren monteren anders gaat de melding niet weg. Of van de oude sensoren de draden doorverbinden.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
@ Oenatje, nee blokken die de hele schijf zouden moeten bedekken.
@ Raymond - te veel...
@Marty - Ontluchtingsnippels zitten omhoog
Oh fijn, nog nieuwe sensoren kopen ook... ik verbind t zootje wel door dan.
@ Raymond - te veel...
@Marty - Ontluchtingsnippels zitten omhoog
Oh fijn, nog nieuwe sensoren kopen ook... ik verbind t zootje wel door dan.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Toch maar liever naar de echte beunhaas Heb hier laatst zelfde setup in 1,5 uur gemonteerd, zou opzich zo niet weten waar het bij jou mis is gegaan, is normaal gewoon plug en play, sponzige kan vanzelf nog weg gaan als het beetje is ingeremd. Ik heb ook geen centreer ringen gemonteerd mijn stuur trild niet. Gewoon de schijf vast zetten met dat ene boutje oveal kijken of je evenveel ruimte om de naaf hebt. Wiel er tegenaan en goed vast +- 120nm.
Laatst gewijzigd door Rellie opt werk op 28 sep 2007 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
hoe zie je aan de klauw aan welke kant ie moet?Marty schreef:
Heb je de klauwen niet verkeerd om gemonteerd? Linker klauw rechts / rechter klauw links? Dan zit het ontluchtingsnippel niet op het hoogste punt en zul je ze nooit zonder lucht krijgen.
Wat betreft die remvoering, je moet nieuwe sensoren monteren anders gaat de melding niet weg. Of van de oude sensoren de draden doorverbinden.
en welke sensoren heb je nodig? weer van een astra gsi of die van een calibra?
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Nippel moet altijd boven zitten, sensoren gewoon van een astra nemen, kosten 15 euro nieuw per set.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Kan niet van astra... moet van calibra zijn, andere bevestiging namelijk.
Wat betreft centreren schijf.. yep heb ik gedaan, met een sleutel als "voelermaatje". Toen wiel en wielbouten erop.
Ik weet ook niet waar t mis is gegaan... misschien zijn t toch die kut blokken wel... die heb ik nu dan wel verpest want die kunnen niet meer terug, dag 60e.
Wat betreft centreren schijf.. yep heb ik gedaan, met een sleutel als "voelermaatje". Toen wiel en wielbouten erop.
Ik weet ook niet waar t mis is gegaan... misschien zijn t toch die kut blokken wel... die heb ik nu dan wel verpest want die kunnen niet meer terug, dag 60e.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
T gaat mis als je zooi op je auto monteert die er eigenlijk niet voor bedoeld is.
Het is echt niet de eerste keer dat ik remmen vervang marcel..
Het is echt niet de eerste keer dat ik remmen vervang marcel..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Neej weet ik.Baas J. schreef:T gaat mis als je zooi op je auto monteert die er eigenlijk niet voor bedoeld is.
Het is echt niet de eerste keer dat ik remmen vervang marcel..
Maar paar blokje svervangen is niet helemala hetzelfde als zoiets.
Je moet het systeem snappen.
Snappen hoe het werkt.
Dan kom je er ALTIJD uit.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Ik zeg nog haal ferodo's op, zijn wel wat duurder een eurotje of 100 maar die passen wel perfect. En het licht er echt niet aan dat je het op iets bouwd waar het niet voor bedoeld is, bij mij gaat het toch ook goed en bij 100 anderen ook. Vertel hoe je het gemonteerd hebt tot in detail misschien komen we dr achter waar het fout gegaan is
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Ik heb net een stuk van de blokken afgeslepen en het gaat al iets beter nu. De veer gaat er nu tenminste ook fatsoenlijk op. Toch draagt het blokje nog niet over de gehele schijfoppervlakte. Dit is overigens alleen het geval aan de straatkantzijde.
Tevens blijft ontluchten een probleem...er blijft lucht inzitten of wat ook... moet het pedaal bijna tegen de grond stampen.
Moet onluchten met draaiende motor? Ik heb ABS nl en misschien moet die pomp wel draaien? Heb het tot nu toe alleen met motor uit gedaan.
Tevens blijft ontluchten een probleem...er blijft lucht inzitten of wat ook... moet het pedaal bijna tegen de grond stampen.
Moet onluchten met draaiende motor? Ik heb ABS nl en misschien moet die pomp wel draaien? Heb het tot nu toe alleen met motor uit gedaan.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.