Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836 Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland
Bericht
door Baas J. » 26 sep 2007 08:01
Kan iemand even een foto maken van hoe die "borgveer" dient te zitten op je remklauw? Het gaat om Calibra klauwen.
Op die manier waarop ik dacht zit er wel erg veel spanning op...
Alvast bedankt.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836 Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland
Bericht
door Baas J. » 26 sep 2007 09:26
Vreemd... op die manier krijg ik ze er met geen mogelijkheid op...
Wat voor schijven zijn dat eigenlijk?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Matt
Oud-Clublid
Berichten: 3387 Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland
Bericht
door Matt » 26 sep 2007 09:31
Zijn gewoon Calibra 284 schijven alleen dan in 4 gaats
Die veren gaan er nogal moeilijk op. Blijven proberen! Kan ook met een tang ofzo maar let op dat je niet uitschiet
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
oenatje
Oud-Clublid
Berichten: 10361 Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36
Bericht
door oenatje » 26 sep 2007 12:58
Baas J. schreef: Vreemd... op die manier krijg ik ze er met geen mogelijkheid op...
Wat voor schijven zijn dat eigenlijk?
schijven zijn 284mmx25mm
komen van hennie boomkamp
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882 Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente
Bericht
door GSi Twente » 26 sep 2007 14:20
Rennuh, greenshit blokken...
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836 Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland
Bericht
door Baas J. » 26 sep 2007 14:28
Inderdaad.... nooit en nooit meer....
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
oenatje
Oud-Clublid
Berichten: 10361 Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36
Bericht
door oenatje » 28 sep 2007 19:23
GSi Twente schreef: Rennuh, greenshit blokken...
idd, een ramp die dingen. die zaten op de c18xe toen.
piepen als een gek. leek wel een vrachtwagen.
remde wel goed alleen onder zware omstandigheden ging het rem vermogen verloren. noemen ze dat faden of zo?
Laagvlieger
Oud-Clublid
Berichten: 11177 Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:
Bericht
door Laagvlieger » 28 sep 2007 21:11
Jah das faden.
Dan trap je als een gek op het pedaal en hij remt steeds minder.
Een oeei oeei oeei moment....
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
GrinX
Oud-Clublid
Berichten: 1363 Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:
Bericht
door GrinX » 29 sep 2007 04:19
Laagvlieger schreef: Jah das faden.
Dan trap je als een gek op het pedaal en hij remt steeds minder.
Een oeei oeei oeei moment....
Had ik met de orginele remmen ook vaak last van op de Duitse snelweg
Setje Girlings deed wonderen.
Grtz, GrinX
bobosocka
Oud-Clublid
Berichten: 305 Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag
Bericht
door bobosocka » 29 sep 2007 09:11
oenatje schreef: schijven zijn 284mmx25mm
komen van hennie boomkamp
Schijven zijn 284x24 of 288x25.
oenatje
Oud-Clublid
Berichten: 10361 Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36
Bericht
door oenatje » 29 sep 2007 14:34
bobosocka schreef: oenatje schreef: schijven zijn 284mmx25mm
komen van hennie boomkamp
Schijven zijn 284x24 of 288x25.
origineel opel idd wel ja
die ik had: gemeten 284x25mm en daarom moest ik die greensjit wat afschuren