Remmen Calibra Turbo - update 23-10
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Je hebt ze in :
tot 97
Diameter 284.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 137.3
Diam. Naafgat 59.0
Dikte 22.0
Min. Dikte 20.0
Qty. Boutgaten Overig 2
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 43.5
vanaf 97
Diameter 305.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 162.0
Diam. Naafgat 59.0
Dikte 28.0
Min. Dikte 26.0
Qty. Boutgaten Overig 2
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 45.0
VS Std. C20XE shijven:
Diameter 256.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 134.6
Diam. Naafgat 60.0
Dikte 23.9
Min. Dikte 21.0
Qty. Boutgaten Overig 3
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 41.0
tot 97
Diameter 284.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 137.3
Diam. Naafgat 59.0
Dikte 22.0
Min. Dikte 20.0
Qty. Boutgaten Overig 2
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 43.5
vanaf 97
Diameter 305.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 162.0
Diam. Naafgat 59.0
Dikte 28.0
Min. Dikte 26.0
Qty. Boutgaten Overig 2
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 45.0
VS Std. C20XE shijven:
Diameter 256.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 134.6
Diam. Naafgat 60.0
Dikte 23.9
Min. Dikte 21.0
Qty. Boutgaten Overig 3
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 41.0
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Exacte maten heb ik 2 posts terug gepost!
Schijven zijn gewoon weer bij EDS leverbaar, en vallen kwa prijs best mee
Girling:
298 x 28 mm Opel Girling 4 x 100 (GLAD) 170 euro/set
298 x 28 mm Opel Girling 4 x 100 ATE powerdiscs 190 euro/set
Turbo:
284 x 24 mm Opel Turbo 4 x 100 (GLAD) 125 euro/set
284 x 24 mm Opel Turbo 4 x 100 ATE Powerdiscs 160 euro/set
Schijven zijn gewoon weer bij EDS leverbaar, en vallen kwa prijs best mee
Girling:
298 x 28 mm Opel Girling 4 x 100 (GLAD) 170 euro/set
298 x 28 mm Opel Girling 4 x 100 ATE powerdiscs 190 euro/set
Turbo:
284 x 24 mm Opel Turbo 4 x 100 (GLAD) 125 euro/set
284 x 24 mm Opel Turbo 4 x 100 ATE Powerdiscs 160 euro/set
Laatst gewijzigd door Marty op 12 sep 2007 18:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Met uitdraaien ben je hetzelfde kwijt als je niemand kent.
2e gaat sowieso niet passen, maximale diameter is 288mm voor Calibra Turbo klauwen (grote versie).
2e gaat sowieso niet passen, maximale diameter is 288mm voor Calibra Turbo klauwen (grote versie).
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Ben het e.e.a maar eens samen gaan vatten
viewtopic.php?t=9156
Aanvullingen en commentaar welkom, weer een stukje naslagwerk voor het nageslacht.
viewtopic.php?t=9156
Aanvullingen en commentaar welkom, weer een stukje naslagwerk voor het nageslacht.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Turbo:
284 x 24 mm Opel Turbo 4 x 100 (GLAD) 125 euro/set
is interessant ja, maar waar haal je die prijzen vandaan, die kan ik nl nergens vinden.
284 x 24 mm Opel Turbo 4 x 100 (GLAD) 125 euro/set
is interessant ja, maar waar haal je die prijzen vandaan, die kan ik nl nergens vinden.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
VS Std. C20XE shijven:
Diameter 256.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 134.6
Diam. Naafgat 60.0
Dikte 23.9
Min. Dikte 21.0
Qty. Boutgaten Overig 3
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 41.0
Naafgat schijnt 56,6 te zijn en geen 60mm.
Diameter 256.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 134.6
Diam. Naafgat 60.0
Dikte 23.9
Min. Dikte 21.0
Qty. Boutgaten Overig 3
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 41.0
Naafgat schijnt 56,6 te zijn en geen 60mm.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Yeah, turbo klauwen zijn binnen...!
alleen nog een dispuut met de verkoper..... de blokken zouden als nieuw zijn... echter, de slijtageindicator is al niet eens meer zichtbaar!
alleen nog een dispuut met de verkoper..... de blokken zouden als nieuw zijn... echter, de slijtageindicator is al niet eens meer zichtbaar!
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ok, Baas J. heeft een probleem.
Zonet Meriva schijven gehaald en 2 typen Calibra Turbo remblokken.
Remblok set 1 bestaat uit erg dikke blokken...
Zo dik dat de schijf er net niet tussenkan... scheelt misschien 2mm.
Set 1 bedekt de schijf volledig, en je zou zeggen dat deze er voor gemaakt zijn.
Set 2 zijn de blokken die ook in de klauwen zaten toen ik ze kocht. Deze zijn iets kleiner van formaat en de remvoering is duidelijk minder dik.
Deze blokken kunnen niet het complete schijfoppervlak bedekken op wat voor manier dan ook! Als ik deze zou monteren zou ik niet de volledige remkracht benutten.
De schijf past er echter wel mooi tussen. Waarschijnlijk ga je aan de binnenkant van de schijf een opstaande rand krijgen omdat de remblokken daar niet komen..
Wie o wie weet raad???!
Zonet Meriva schijven gehaald en 2 typen Calibra Turbo remblokken.
Remblok set 1 bestaat uit erg dikke blokken...
Zo dik dat de schijf er net niet tussenkan... scheelt misschien 2mm.
Set 1 bedekt de schijf volledig, en je zou zeggen dat deze er voor gemaakt zijn.
Set 2 zijn de blokken die ook in de klauwen zaten toen ik ze kocht. Deze zijn iets kleiner van formaat en de remvoering is duidelijk minder dik.
Deze blokken kunnen niet het complete schijfoppervlak bedekken op wat voor manier dan ook! Als ik deze zou monteren zou ik niet de volledige remkracht benutten.
De schijf past er echter wel mooi tussen. Waarschijnlijk ga je aan de binnenkant van de schijf een opstaande rand krijgen omdat de remblokken daar niet komen..
Wie o wie weet raad???!
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Set 2, de combi is toch niet origineel, dus dat stukkie minder moet je voor lief nemen.
Wat ik raar vind, dat set 1 dikkere blokken, zou niet zo mogen zijn.
Schijfdikte is bij 284 of 288 normaal hetzelfde, toch?
Wat ik raar vind, dat set 1 dikkere blokken, zou niet zo mogen zijn.
Schijfdikte is bij 284 of 288 normaal hetzelfde, toch?
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
ja die gingen heel makkelijk.... gewoon met waterpomptang...gingen heel soepel naar binnen.. klopt het dat het manchet iets uitsteekt als de zuiger volledig naar binnen is?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: