Remmen Calibra Turbo - update 23-10

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Na goed, mocht zo'n naaf niet vanzelfde grootte wezen, even Sound aan z'n jas trekken, wellicht dat hij weer van die ringetjes kan laten maken.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Je hebt ze in :

tot 97
Diameter 284.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 137.3
Diam. Naafgat 59.0
Dikte 22.0
Min. Dikte 20.0
Qty. Boutgaten Overig 2
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 43.5

vanaf 97

Diameter 305.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 162.0
Diam. Naafgat 59.0
Dikte 28.0
Min. Dikte 26.0
Qty. Boutgaten Overig 2
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 45.0


VS Std. C20XE shijven:

Diameter 256.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 134.6
Diam. Naafgat 60.0
Dikte 23.9
Min. Dikte 21.0
Qty. Boutgaten Overig 3
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 41.0
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Wordt een beetje vijlen :D
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Vijlen?
Zo remschijf zit op een de maat op zijn naaf.
Proffesioneel laten uitdraaien dus!
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Ik heb het al gezien... dat worden Meriva schijven, plug and play!

Wat zijn de exacte maten van Fiat Coupe Turbo?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Exacte maten heb ik 2 posts terug gepost!

Schijven zijn gewoon weer bij EDS leverbaar, en vallen kwa prijs best mee

Girling:
298 x 28 mm Opel Girling 4 x 100 (GLAD) 170 euro/set
298 x 28 mm Opel Girling 4 x 100 ATE powerdiscs 190 euro/set

Turbo:
284 x 24 mm Opel Turbo 4 x 100 (GLAD) 125 euro/set
284 x 24 mm Opel Turbo 4 x 100 ATE Powerdiscs 160 euro/set
Laatst gewijzigd door Marty op 12 sep 2007 18:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Met uitdraaien ben je hetzelfde kwijt als je niemand kent.

2e gaat sowieso niet passen, maximale diameter is 288mm voor Calibra Turbo klauwen (grote versie).
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Zijn trouwens SET prijzen, dus GOEDKOPER dan MERIVA!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Ben het e.e.a maar eens samen gaan vatten

viewtopic.php?t=9156

Aanvullingen en commentaar welkom, weer een stukje naslagwerk voor het nageslacht.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Turbo:
284 x 24 mm Opel Turbo 4 x 100 (GLAD) 125 euro/set

is interessant ja, maar waar haal je die prijzen vandaan, die kan ik nl nergens vinden.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Bartje,
forum-gebruiker
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 mar 2006 08:54
Locatie: Breda

Bericht door Bartje, »

Ik heb voor mijn setje Meriva schijven van Brembo 90euro betaald, 2 stuks dus..
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

En dat was waar?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

VS Std. C20XE shijven:

Diameter 256.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 134.6
Diam. Naafgat 60.0
Dikte 23.9
Min. Dikte 21.0
Qty. Boutgaten Overig 3
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 41.0

Naafgat schijnt 56,6 te zijn en geen 60mm.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Yeah, turbo klauwen zijn binnen...!

alleen nog een dispuut met de verkoper..... de blokken zouden als nieuw zijn... echter, de slijtageindicator is al niet eens meer zichtbaar!
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Is wat over te zeggen.

Enkel met nieuwe schijven eigenlijk nooit gebruikte blokken pakken.
Je begint fris, dus doe het dan ook goed!
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

De sensoren die je remvoering meten zijn wel anders bij Calibra blokken, heel ander systeem.
Past de aansluiting wel op een Astra? :roll:
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Ok, Baas J. heeft een probleem.
Zonet Meriva schijven gehaald en 2 typen Calibra Turbo remblokken.

Afbeelding

Remblok set 1 bestaat uit erg dikke blokken...

Afbeelding

Zo dik dat de schijf er net niet tussenkan... scheelt misschien 2mm.

Afbeelding

Set 1 bedekt de schijf volledig, en je zou zeggen dat deze er voor gemaakt zijn.

Afbeelding


Afbeelding

Set 2 zijn de blokken die ook in de klauwen zaten toen ik ze kocht. Deze zijn iets kleiner van formaat en de remvoering is duidelijk minder dik.
Deze blokken kunnen niet het complete schijfoppervlak bedekken op wat voor manier dan ook! Als ik deze zou monteren zou ik niet de volledige remkracht benutten.

Afbeelding

Afbeelding

De schijf past er echter wel mooi tussen. Waarschijnlijk ga je aan de binnenkant van de schijf een opstaande rand krijgen omdat de remblokken daar niet komen..

Wie o wie weet raad???!
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Set 2, de combi is toch niet origineel, dus dat stukkie minder moet je voor lief nemen.
Wat ik raar vind, dat set 1 dikkere blokken, zou niet zo mogen zijn.
Schijfdikte is bij 284 of 288 normaal hetzelfde, toch?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Kan ik niet beter gewoon 2 mm remvoering wegslijpen.. dan past t wel!
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

Baas J. schreef:Kan ik niet beter gewoon 2 mm remvoering wegslijpen.. dan past t wel!
heb ik toen ook gedaan met die greenstuff sjit. het was alleeen iets minder als 2 mm
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Ik gokte t ook maar, het past echt maar net niet!
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

heb je de zuigers ook helemaal teruggeduwd? ik heb dat toen met een lijmklem gedaan :oops:
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

ja die gingen heel makkelijk.... gewoon met waterpomptang...gingen heel soepel naar binnen.. klopt het dat het manchet iets uitsteekt als de zuiger volledig naar binnen is?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

dat weet ik niet, daar heb ik niet opgelet
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11175
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

klopt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie