Rest. Astra GSi RedBill - Nooit meer een GSi (03-05-08)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Nou, weer een update...
Eind vanmiddag bij de firma Rekos geweest.
De beste man heeft me uitgelegd wat er mis is.
Normaal worden de zittingen op maat gemaakt, en dus rond, deel van het apparaat zit in de geleider, en daarna wordt de zitting dus rond gefreesd.
Blijkt dat er verdomme bijna alle 16 klepgeleiders speling op zit!!
Dat die achterlijke knooiers bij Zomer dat niet eens verteld hebben!!
En dan vraag je een algehele controle en revisie!
Klepzittingen zijn nu te ruim.
Kleppen zijn half ingeslagen, ik kan de helft zeg maar weggooien.
En wellicht moet er een aantal nieuwe klepzittingen ingezet moeten worden.
Gaat waarschijnlijk 300+ euro kosten om alles weer in orde te krijgen.
Oftewel dubbel werk, en voor de firma Zomer gaat nu de BOVAG erbij.
En laat ze maar meelappen, want ik ben het helemaal spuugzat met hun, stelletje prutsers!
Oftewel GROOT PRUTSWERK!
Er komt nu op papier waar speling op zit.
Welke zittingen en kleppen vervangen moeten gaan worden, en wat de kosten zijn.
En als Zomer niet meewerkt, dan volgt er nog een lang staartje...
Eind vanmiddag bij de firma Rekos geweest.
De beste man heeft me uitgelegd wat er mis is.
Normaal worden de zittingen op maat gemaakt, en dus rond, deel van het apparaat zit in de geleider, en daarna wordt de zitting dus rond gefreesd.
Blijkt dat er verdomme bijna alle 16 klepgeleiders speling op zit!!
Dat die achterlijke knooiers bij Zomer dat niet eens verteld hebben!!
En dan vraag je een algehele controle en revisie!
Klepzittingen zijn nu te ruim.
Kleppen zijn half ingeslagen, ik kan de helft zeg maar weggooien.
En wellicht moet er een aantal nieuwe klepzittingen ingezet moeten worden.
Gaat waarschijnlijk 300+ euro kosten om alles weer in orde te krijgen.
Oftewel dubbel werk, en voor de firma Zomer gaat nu de BOVAG erbij.
En laat ze maar meelappen, want ik ben het helemaal spuugzat met hun, stelletje prutsers!
Oftewel GROOT PRUTSWERK!
Er komt nu op papier waar speling op zit.
Welke zittingen en kleppen vervangen moeten gaan worden, en wat de kosten zijn.
En als Zomer niet meewerkt, dan volgt er nog een lang staartje...
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- ASTRA POWER
- forum-gebruiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
- Locatie: Nieuw Roden
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Slecht werk Zomer Motorentechniek Holten
Komende vrijdag is de kop als er geen verdere tegenslagen zijn gefixed. Zaterdag ochtend om 09:00 stipt bij Niels op de stoep en die Astra de weg weer op krijgen. (Heb 's avonds nog een etentje in Zoetermeer, dus ik heb niet de hele dag de tijd ).
Uitgangspunt voor de afhandeling bij Zomer Motorentechniek moet wat mij betreft op z'n minst zijn dat men het gehele revisiebedrag van de kop terugbetaalt. Of we met de kosten van de "revisie" van het onderblok nog wat kunnen zal zeer de vraag zijn.
Uitgangspunt voor de afhandeling bij Zomer Motorentechniek moet wat mij betreft op z'n minst zijn dat men het gehele revisiebedrag van de kop terugbetaalt. Of we met de kosten van de "revisie" van het onderblok nog wat kunnen zal zeer de vraag zijn.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Om voor ons kosten te sparen doet de eigenaar van het revisiebedrijf waar de kop ligt het nu in eigen tijd. Grondig dus wel, maar hij was vrijdag nog niet klaar. Hij rekent ons nu minder uurloon.Melbo schreef:Want...RedBill schreef:OK, het is dus nog een week uitgesteld...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Je haalt me de woorden uit de mond.Melbo schreef:Ah kijk, dat scheelt dan alweer. Grapje heeft nu wel al genoeg gekost zo...RedBill schreef:Om voor ons kosten te sparen doet de eigenaar van het revisiebedrijf waar de kop ligt het nu in eigen tijd. Grondig dus wel, maar hij was vrijdag nog niet klaar. Hij rekent ons nu minder uurloon.
Maar ik mis mijn GSi wel steeds meer kan ik je zeggen. Ik merk hoeveel veiliger ik me in die GSi voel dan in die Mazda. (Ondanks dat die toch verder wel prima rijdt).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- balkemaGSI
- forum-gebruiker
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 15 aug 2007 09:25
- Locatie: Kollum
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Nee, Niels gaat naar een ander bedrijf. De revisie is in opdracht van Erwin (GSi Twente) door Zomer uitgevoerd, daar had Niels niets mee te maken.
Dit is ook nog van de tijd voordat Niels met DHZ Twente was gestart.
Dit is ook nog van de tijd voordat Niels met DHZ Twente was gestart.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
EN en ik heb het bedrijf geadviseerd waar de kop nu ligt
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- balkemaGSI
- forum-gebruiker
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 15 aug 2007 09:25
- Locatie: Kollum
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
En ik heb mijn fotocamera ergens laten liggen... Kan morgen zelf dus geen pica's maken...GSi Twente schreef:Nou eindelijk goed nieuws.
Kop is klaar, kosten vallen me nog gering mee.
Ik haal hem morgen op, dus dan kan er morgen weer gesleuteld worden!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
En ja hoor, het blokkie loopt! Als nieuw! Niet meer het compressieverlies dat die andere wel had, kan nu, ondanks dat ik de komende tijd de toerenteller nog maar voor een deel mag gebruiken al duidelijk merken dat dit onderblok echt nieuw is, en dat de kop nu echt GOED gereviseerd is. Duidelijk was te zien dat er nieuwe klepzittingen in de kop zaten.
Het blok is volledig lekvrij, dus kan em mooi schoon houden nu!
Het blok is volledig lekvrij, dus kan em mooi schoon houden nu!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)