ik ben ik elton (cabogsi)
ik ben ik elton (cabogsi)
hey gsi specialisten
ik ben elton geboren en getogen in rotterdam ben een student, 23 jaren oud/jong
ik rij nu in een golf 3 gti 8v uit 1993 (ik weet t is hier een vies woord)
ik ben van plan om een gsi te kopen (sneller en zuiniger) maar nu zou ik graag jullie mening willen weten.
de auto die ik wil gaan kopen heeft 240 duizend km erop zitten maar heeft nooit motorschade gehad en verbruikt vrijwel geen olie toch ben ik een beetje huiverig dat ik bodemloze put voor me portemonnee aan ga schaffen
nu is me vraag moet ik doorzoeken (als jullie een leuke weten laat t me maar weten)
of kan een gsi blok dit km stand aan of moet ik al denken aan een revisie
ps: bouwjaar 1993 en is een gsi 16v
groeten elton
ik ben elton geboren en getogen in rotterdam ben een student, 23 jaren oud/jong
ik rij nu in een golf 3 gti 8v uit 1993 (ik weet t is hier een vies woord)
ik ben van plan om een gsi te kopen (sneller en zuiniger) maar nu zou ik graag jullie mening willen weten.
de auto die ik wil gaan kopen heeft 240 duizend km erop zitten maar heeft nooit motorschade gehad en verbruikt vrijwel geen olie toch ben ik een beetje huiverig dat ik bodemloze put voor me portemonnee aan ga schaffen
nu is me vraag moet ik doorzoeken (als jullie een leuke weten laat t me maar weten)
of kan een gsi blok dit km stand aan of moet ik al denken aan een revisie
ps: bouwjaar 1993 en is een gsi 16v
groeten elton
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Hangt echt compleet af van wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan kwa onderhoud. We zullen dus inderdaad wat meer info moeten hebben voordat er iets zinnigs te zeggen valt.
Ook foto's van de kwetsbare plekken is erg handig als je die ergens kunt krijgen.
Ook foto's van de kwetsbare plekken is erg handig als je die ergens kunt krijgen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Waar hebben we dat 10.000 keer eerder gehoord...cabogsi schreef:de eigenaar 'zegt' dat hij goed onderhouden is en hem nooit in de steek heeft gelaten
Iemand vertrouwen op z'n woord, terwijl je diegene helemaal niet kent, is nogal fout.
Dan kan hij anders ook wel 6 maand garantie geven, niet dan.
Zorg iig dat je casco goed in orde, en geen roest heeft.
Als dat wel zo is, dan wordt het een bodemloze put, vooral bij de APK en voor de toekomst.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Welkom hier!
En vooral doen! Sommige zijn echt goedMatt schreef:Goed naar de experts luisteren hier dan komt het helemaal goed!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- balkemaGSI
- forum-gebruiker
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 15 aug 2007 09:25
- Locatie: Kollum
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Welkom hier Flog coureur
Ik denk dat je je meer zorgen moet maken om de carrosserie als om het blok, het is en blijft een Opel he
Ik denk dat je je meer zorgen moet maken om de carrosserie als om het blok, het is en blijft een Opel he
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
dus als ik t goed begrijp is roest vijand nummer 1
ik heb zelf gezien dat hij wat roest heeft bij de wielkastranden maar niet dat je er doorheen kan prikken maar ik zal wat beter kijken nu ik dit weet.
ik heb zelf gezien dat hij wat roest heeft bij de wielkastranden maar niet dat je er doorheen kan prikken maar ik zal wat beter kijken nu ik dit weet.
jah ik zie inderdaad meer gsi's maar de meeste zijn.... echte aftrap gsi'tjesMatt schreef:Hey! Weer 1tje uit deze omgeving. Mijn GSi is dagelijks in Rotterdam te vinden. Zie er daar steeds meer.
Goed naar de experts luisteren hier dan komt het helemaal goed!
mooie velgen he,wil alleen 17 inch onder de gsi en deze zijn 16 inch dus feest gaat niet doorDiem schreef:Welkom hierzo
Golfje eruit en GSi kopen man en je velgen onder je astra zetten
Roest is idd vijand nr. 1 .... wat nu een klein plekje is is over een paar maanden een antieroestbehandeling van een paar duizend euro als je het goed gaat aanpakken. Komt van binnen dus alles rot weg, binnen scherm, buitenscherm, dorpels .... je hebt vast wel de nodige resauratie topics hier al geziencabogsi schreef:dus als ik t goed begrijp is roest vijand nummer 1
ik heb zelf gezien dat hij wat roest heeft bij de wielkastranden maar niet dat je er doorheen kan prikken maar ik zal wat beter kijken nu ik dit weet.
Als je eentje koopt met plekjes moet je een budget overhouden voor restauratie ... en anders gewoon op zoek gaan naar een harde.
Goeie gedachtegang iig ... van Flog naar GSi
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
In de kofferbak van een Astra zitten aan de zijkanten inspectieluikjes, doe die maar eens open en gluur naar binnen (zaklampie gebruiken), dan kijk je op de binnenschermen en kan je precies zien watsgeburt
Als het deel waar de schermen samengekit zitten roestig is, ben je aan de beurt, als hij al gerestaureerd is, of er zijn al eens schermranden ingebakkken kan je dat óók daar zien
Als je aan de buitenranden al roest ziet, is een restauratie bijna onontkoombaar, en hoe langer je wacht, hoe meer knaken het gaat kosten
Alleen de buitenschermen is nog wel te overzien, maar als je te lang wacht, of ze smeren hem 2 keer aan, dan zie je buiten weinig tot niets, en binnen is alles kroepoek
Kijk ook naar de lekbakjes die in de hoeken onder de achterlichten/achterbumper zitten, daar kunnen ze er ook een houtje van (afwateringsgaatjes verstopt), en onder de zijskirts net voor het achterwiel is een zwakke plek die je vaak niet goed kunt zien
ALS je mocht besluiten om er eentje te voorzien van nieuw plaatwerk, reken dan ook op volledige schermen, en begin niet aan 'alleen randjes' knoeiwerk, want dat gaat je niet redden, dan komt het gewoon weer terug, plus dat het zelden of nooit mooi strak is als je alleen de randjes doet
Vanaf 07/'94 is er een andere kit gebruikt voor het plaatwerk, en zijn ze dus beter beschermd tegen het kroepoekmonster
Klinkt allemaal ernstig, maar tis gewoon een kwestie van goed uit je doppen kijken bij aankoop, en de prijs aanpassen zodat je budget overhoudt om hem te fiksen als dat nodig is
Als het deel waar de schermen samengekit zitten roestig is, ben je aan de beurt, als hij al gerestaureerd is, of er zijn al eens schermranden ingebakkken kan je dat óók daar zien
Als je aan de buitenranden al roest ziet, is een restauratie bijna onontkoombaar, en hoe langer je wacht, hoe meer knaken het gaat kosten
Alleen de buitenschermen is nog wel te overzien, maar als je te lang wacht, of ze smeren hem 2 keer aan, dan zie je buiten weinig tot niets, en binnen is alles kroepoek
Kijk ook naar de lekbakjes die in de hoeken onder de achterlichten/achterbumper zitten, daar kunnen ze er ook een houtje van (afwateringsgaatjes verstopt), en onder de zijskirts net voor het achterwiel is een zwakke plek die je vaak niet goed kunt zien
ALS je mocht besluiten om er eentje te voorzien van nieuw plaatwerk, reken dan ook op volledige schermen, en begin niet aan 'alleen randjes' knoeiwerk, want dat gaat je niet redden, dan komt het gewoon weer terug, plus dat het zelden of nooit mooi strak is als je alleen de randjes doet
Vanaf 07/'94 is er een andere kit gebruikt voor het plaatwerk, en zijn ze dus beter beschermd tegen het kroepoekmonster
Klinkt allemaal ernstig, maar tis gewoon een kwestie van goed uit je doppen kijken bij aankoop, en de prijs aanpassen zodat je budget overhoudt om hem te fiksen als dat nodig is
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
kijk dat klinkt goed maar hoe duur is dat als je het echt goed wil fixen dus niet eff een a-team projectje maar het echte werk.Sounddragon Geplaatst: Do Sep 13, 2007 11:26 am Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Klinkt allemaal ernstig, maar tis gewoon een kwestie van goed uit je doppen kijken bij aankoop, en de prijs aanpassen zodat je budget overhoudt om hem te fiksen als dat nodig is
nee jammer die ben ik niet anders had ik jullie allemaal wel getraktreerd op een turbokit ofzo (en een mooie regenboogvlag)2.nullutje Geplaatst: Do Sep 13, 2007 11:32 am Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Welkom Elton (john?)
(flauw)....
veel plezier op t forum ennuhh lekker blijven plakken hehh..
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
kosten van het verslaan van het roestmonster variëren nogal, ligt eraan hoe je het precies wilt, hoe erg het is, hoeveel spuitwerk je laat doen, of je origineel of imi plaatwerk gebruikt en vooral hoe duur het uurloon is van degene die het gaat doen...
Reken iig op MINIMAAL 1500 €... oplopend tot een laten we zeggen 3000 € ofzo, als het véél werk is en je de auto laat overblèren in een andere (normale) kleur...
Hier op het forum staan een aantal restauratieprojekten, zoek die maar even op, o.a in het tech. archief staat er eentje, dan kan je een beetje zien waar we over praten
Reken iig op MINIMAAL 1500 €... oplopend tot een laten we zeggen 3000 € ofzo, als het véél werk is en je de auto laat overblèren in een andere (normale) kleur...
Hier op het forum staan een aantal restauratieprojekten, zoek die maar even op, o.a in het tech. archief staat er eentje, dan kan je een beetje zien waar we over praten
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
hey welkom hier
mijn tip is om gewoon even door te zoeken
naar een iets duurdere, maar roestvrije GSI
aan het einde ben je goedkoper uit
mijn tip is om gewoon even door te zoeken
naar een iets duurdere, maar roestvrije GSI
aan het einde ben je goedkoper uit
C20XE powerrrr
www.north-tuning-projects.com
www.north-tuning-projects.com
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Welkom!
Geen haast hebben met kopen, maar rustig zoeken naar de meest nieuwe gsi zonder roest!
niet op het stoere uiterlijk afgaan, een paar bumpers en mooie lampen kost veel minder dan nieuwe achterschermen. dus koop voor een goede prijs het liefst een model 1995-1996
maarja tips.. ik kocht mijnes ook na 1x kijken en 10 minuutjes rijden.
Geen haast hebben met kopen, maar rustig zoeken naar de meest nieuwe gsi zonder roest!
niet op het stoere uiterlijk afgaan, een paar bumpers en mooie lampen kost veel minder dan nieuwe achterschermen. dus koop voor een goede prijs het liefst een model 1995-1996
maarja tips.. ik kocht mijnes ook na 1x kijken en 10 minuutjes rijden.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Roy 2.0 16v schreef:Welkom!
Geen haast hebben met kopen, maar rustig zoeken naar de meest nieuwe gsi zonder roest!
niet op het stoere uiterlijk afgaan, een paar bumpers en mooie lampen kost veel minder dan nieuwe achterschermen. dus koop voor een goede prijs het liefst een model 1995-1996
maarja tips.. ik kocht mijnes ook na 1x kijken en 10 minuutjes rijden.
haha dat begrijp ik dat het verleidelijk is, rustig zoeken is bij mij mijn zwakke punt maar als ik zie dat t echt een drama is dan gaat er nog net een waarschuwingsalarm af.
zodra ik er 1 heb zal ik foto's etc plaatsen en ik heb nog tijd want me golf is nog niet weg
- Astra 1.6 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 10 sep 2007 02:16
- Locatie: Kollum
Re: ik ben ik elton
ps: bouwjaar 1993 en is een gsi 16v
groeten elton[/quote]
Elton, er staat ook nog een hele mooie astra turbo (c20 let) op marktplaats. Is dit niet wat voor jou Zuinig en snel!
groeten elton[/quote]
Elton, er staat ook nog een hele mooie astra turbo (c20 let) op marktplaats. Is dit niet wat voor jou Zuinig en snel!
mijn 1.6 opgekieteld tot 330 pk