Hulp gevraagd met ramen tinten
Hulp gevraagd met ramen tinten
Wie kan er hier goed ramen tinten?
Ik heb het zelf nooit gedaan maar zal een stuk beter staan op mijn Astra Station
Achterruit + achterzijruiten en
zijruiten achterportieren
Ik heb het zelf nooit gedaan maar zal een stuk beter staan op mijn Astra Station
Achterruit + achterzijruiten en
zijruiten achterportieren
Laatst gewijzigd door Diem op 06 sep 2007 13:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Astra Station GSi 16v
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Tipje van GrinX, niet de standaard folie nemen die je overal kunt kopen.
Deze is namelijk te dik.
De dunner de folie, de makkelijker hij zich verwerkt.
De OPC van me was ook gedaan door een bedrijf in België, gewoon met sop, en hele dunne folie, het zag er erg netjes uit! (Heb het er inmiddels wel vanaf getrokken aangezien er wat beschadigingen inzatten.
Je kunt ze op verschillende manieren plakken.
De één haalt de ruit er volledig uit, de ander maakt eerst een mal van karton.
Bij de ramen die ik destijds zelf heb gedaan (wel met de verkeerde folie) heb ik ze eerst van de buitenkant op maat gemaakt.
Daar een 3-4 mm vanaf halen, vervolgens de raam ontvetten met spiritus, deze goed laten drogen.
Met een doek nawrijven zodat er geen vetplekken / nicotine / weedresten op je ramen zitten.
Vervolgens een half uurtje wachten.
De raam vanaf de buitenkant goed warm maken met een föhn.
Raam inspuiten met een plantenspuit gevuld met water en niet te zuinig met dreft.
Vervolgens werk je van boven naar beneden.
Bij voorkeur in een hoek beginnen, en in een ronding stoppen.
Dan netjes met een vlak stukje plastig zachtjes de folie op zijn plek strijken (let erop dat de folie niet knikt of kreukt, deze krijg je er nooit meer uit).
Vervolgens even wachten (weer half uurtje).
Dan de folie zachtjes nastrijken met een bankpasje.
Vaak zijn dan nog niet alle bubbels weg.
Zodra de meeste water met zeep oplossing weg is, kun je de raam goed warm stoken met een föhn.
Terwijl de raam lauw aanvoelt kun je de overige bubbels wegstrijken.
En klaar is klara.
Deze is namelijk te dik.
De dunner de folie, de makkelijker hij zich verwerkt.
De OPC van me was ook gedaan door een bedrijf in België, gewoon met sop, en hele dunne folie, het zag er erg netjes uit! (Heb het er inmiddels wel vanaf getrokken aangezien er wat beschadigingen inzatten.
Je kunt ze op verschillende manieren plakken.
De één haalt de ruit er volledig uit, de ander maakt eerst een mal van karton.
Bij de ramen die ik destijds zelf heb gedaan (wel met de verkeerde folie) heb ik ze eerst van de buitenkant op maat gemaakt.
Daar een 3-4 mm vanaf halen, vervolgens de raam ontvetten met spiritus, deze goed laten drogen.
Met een doek nawrijven zodat er geen vetplekken / nicotine / weedresten op je ramen zitten.
Vervolgens een half uurtje wachten.
De raam vanaf de buitenkant goed warm maken met een föhn.
Raam inspuiten met een plantenspuit gevuld met water en niet te zuinig met dreft.
Vervolgens werk je van boven naar beneden.
Bij voorkeur in een hoek beginnen, en in een ronding stoppen.
Dan netjes met een vlak stukje plastig zachtjes de folie op zijn plek strijken (let erop dat de folie niet knikt of kreukt, deze krijg je er nooit meer uit).
Vervolgens even wachten (weer half uurtje).
Dan de folie zachtjes nastrijken met een bankpasje.
Vaak zijn dan nog niet alle bubbels weg.
Zodra de meeste water met zeep oplossing weg is, kun je de raam goed warm stoken met een föhn.
Terwijl de raam lauw aanvoelt kun je de overige bubbels wegstrijken.
En klaar is klara.
Grtz, GrinX
Tipje
Wat je nodig heb:
1 een hobby snijmes (soort van chirurgen mes)
2 Een Föhn of een verfafbrander maar wees voorzicht met de afstand liefst zover mogelijk +- 35/40 cm
3 Een kleine ramentrekker
4 Een theedoek (vochtig maar niet te vochtig)
5 Het spateltje wat je bij de folie krijg (niet te hard drukken voor beschadiging
7 Een Verse rol schildersafplakband geen oude gebruiken.
6 KIJK goed welke kant je snijd als je em op maat maak.
Buitenkant van de ramen nemen voor de maat en je kan je folie vastplakken tegen je auto met schildersafplakband laat de plakband niet te lang zitten dan hecht het te goed doe je het snel dan zal je zien dat er niks van de plak op je folie zal blijven zitten, binnen kant van je raam doe je schoonmaken eh jawel met glassex hmm nu iedereen zeggen maar das vettig inderdaad en werkt nog super ook.
Nu je je raam heb schoon heb gemaakt met glassex en daarna een beetje vochtig spuiten met dreft of wat ever je heb.
Doe je de kant die tegen de binnenkant moet ervoor en spuit je de raam voldoende maar niet te nat met dreft in.
Vanuit het midden trek je een horizontale lijn vanuit het midden naar links en naar rechts.
Daarna als je dat heb gedaan ga van de horizontale lijn naar de zijkanten werken ook dit vanuit het midden beginnen.Een soort kruis zeg maar en dan schuin naar beneden/boven werken en de hoeken natuurlijk.
Als je eenmaal rond ben geweest en je komt aan de ronde kanten dan ga je de fohn/verfafbrander erbij pakken en zachtjes de berondingen verwarmen zodat de folie zacht word,dan kan je de beronding goed laten lopen omdat het zacht is niet te hard duwen gewoon relax aandoen,doe dit wel als laatst.
Nu pak je de ramentrekker en spuit je folie maar lekker nat en begin vanuit het midden zoals je de folie heb toegebracht.
Je kan blijven spuiten met dreft als je aan het trekken bent dit voor beschadiging tevoorkomen aan de binnen kant (krasjes)
Eenmaal klaar dan kan de overige folie vanzo +- 4/5 mm voor zichtig afsnijden denk eraan houd je hobby mes schuin en doe dit met beleid en rustig. Je kan je vinger erbij gebruiken als beleid (op de botte kant dan he).
Gebruik geen stanley mes de mes is te dik en zeker onhandig.
Bekijk eerst wat een hobbymes is dan zie je het verschil en de flexibiliteit ervan.
Nu als laaste pak je de theedoek en kan je vanuit het midden weer beginnen met aanduwen richting de afgesneden kanten.
Ik deed dit dan met de trekker in de theedoek en rottige kantjes met me vinger.
Suc6 ermee en denk eraan alles met beleid.
1 een hobby snijmes (soort van chirurgen mes)
2 Een Föhn of een verfafbrander maar wees voorzicht met de afstand liefst zover mogelijk +- 35/40 cm
3 Een kleine ramentrekker
4 Een theedoek (vochtig maar niet te vochtig)
5 Het spateltje wat je bij de folie krijg (niet te hard drukken voor beschadiging
7 Een Verse rol schildersafplakband geen oude gebruiken.
6 KIJK goed welke kant je snijd als je em op maat maak.
Buitenkant van de ramen nemen voor de maat en je kan je folie vastplakken tegen je auto met schildersafplakband laat de plakband niet te lang zitten dan hecht het te goed doe je het snel dan zal je zien dat er niks van de plak op je folie zal blijven zitten, binnen kant van je raam doe je schoonmaken eh jawel met glassex hmm nu iedereen zeggen maar das vettig inderdaad en werkt nog super ook.
Nu je je raam heb schoon heb gemaakt met glassex en daarna een beetje vochtig spuiten met dreft of wat ever je heb.
Doe je de kant die tegen de binnenkant moet ervoor en spuit je de raam voldoende maar niet te nat met dreft in.
Vanuit het midden trek je een horizontale lijn vanuit het midden naar links en naar rechts.
Daarna als je dat heb gedaan ga van de horizontale lijn naar de zijkanten werken ook dit vanuit het midden beginnen.Een soort kruis zeg maar en dan schuin naar beneden/boven werken en de hoeken natuurlijk.
Als je eenmaal rond ben geweest en je komt aan de ronde kanten dan ga je de fohn/verfafbrander erbij pakken en zachtjes de berondingen verwarmen zodat de folie zacht word,dan kan je de beronding goed laten lopen omdat het zacht is niet te hard duwen gewoon relax aandoen,doe dit wel als laatst.
Nu pak je de ramentrekker en spuit je folie maar lekker nat en begin vanuit het midden zoals je de folie heb toegebracht.
Je kan blijven spuiten met dreft als je aan het trekken bent dit voor beschadiging tevoorkomen aan de binnen kant (krasjes)
Eenmaal klaar dan kan de overige folie vanzo +- 4/5 mm voor zichtig afsnijden denk eraan houd je hobby mes schuin en doe dit met beleid en rustig. Je kan je vinger erbij gebruiken als beleid (op de botte kant dan he).
Gebruik geen stanley mes de mes is te dik en zeker onhandig.
Bekijk eerst wat een hobbymes is dan zie je het verschil en de flexibiliteit ervan.
Nu als laaste pak je de theedoek en kan je vanuit het midden weer beginnen met aanduwen richting de afgesneden kanten.
Ik deed dit dan met de trekker in de theedoek en rottige kantjes met me vinger.
Suc6 ermee en denk eraan alles met beleid.
Scheuren op een verantwoordelijke manier!!
Hey sorry heb echt te weinig tijd deze dagen moet aan me auto werken voor de keuring en zit met verjaardagen.Diem schreef:Markwout:als je een keer tijd heb
Probeer het zelf tis een rotklus weet het bij mij is het 90% gelukt en 10% niet vanwegen dat ik geen fohn of verfafbrander heb.
En vind het altijd moeilijker ombij iemand anders te doen vanwegen dat er verwachtingen zijn snappie
En als je het zelf probeer en het is 100% gelukt kan je een leuk centje ermee verdienen, anderen zullen je aanspreken erop dat het mooi is
Suc6
Scheuren op een verantwoordelijke manier!!
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Gewoon láten doen voor dat geld, je irriteert je mateloos als het niet lukt, het wordt nooit zo netjes als profi shit, en aan het eind van het verhaal ben je net zoveel kwijt omdat je 2 keer zoveel folie gebruikt hebt omdat je alles 2 keer moet doen en dan heb je nog steeds goedkope verkleurende cheapass autostyle baggerfolie op je ramen zitten, kan je over 1½ jaar wéér aan de slag
Scheelt je 2 jaar van je leven, geld moet rollen, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt
Scheelt je 2 jaar van je leven, geld moet rollen, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
hoi hoi nou mike is voor mij ook bezig geweest met ramen tinten met die bagger autostyle folie kijk maar hoe mike reageerde op een topic van mij haha.
maartje wees ons naar http://www.sanspeed.nl in rijssen.
we hebben daar geinfomeert en man kwam goed over.
we hebben dat uit eindelijk dan ook gedaan. zit er netjes strak op daar kan geen autostyle folie tegen op en het verkleurt niet.
je krijgt koffie of thee en je mag er bij blijven kijken(altans wij wel)
dus die levert goed werk voor niet al teveel geld
succes groetjes laura
maartje wees ons naar http://www.sanspeed.nl in rijssen.
we hebben daar geinfomeert en man kwam goed over.
we hebben dat uit eindelijk dan ook gedaan. zit er netjes strak op daar kan geen autostyle folie tegen op en het verkleurt niet.
je krijgt koffie of thee en je mag er bij blijven kijken(altans wij wel)
dus die levert goed werk voor niet al teveel geld
succes groetjes laura
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Ik heb evt een adresje in Moordrecht, die heeft de mijne ook gedaan
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)