Startproblemen...
Startproblemen...
Hallo,
Ik heb een Astra GSI gekocht van 1992 2.0 16v. Zit er op dit model af fabriek een start onderbreker op? Ik heb de auto op een verkoping gekocht en daar is er geen mogelijkheid om de motor te starten. Nu raad je het natuurlijk al, hij doet het niet... Hij krijgt wel benzine, maar voor ik nu van alles los ga halen wilde ik eerst dat van een eventuele startonderbreker even weten. Mijn dagelijkse auto is ook een astra en daar zit zo'n een sleutel bij met een zwart dik "handvat" de sleutel bij deze GSI is een kale metelen sleutel.
Bij voorbaat dank.
Paul
Ik heb een Astra GSI gekocht van 1992 2.0 16v. Zit er op dit model af fabriek een start onderbreker op? Ik heb de auto op een verkoping gekocht en daar is er geen mogelijkheid om de motor te starten. Nu raad je het natuurlijk al, hij doet het niet... Hij krijgt wel benzine, maar voor ik nu van alles los ga halen wilde ik eerst dat van een eventuele startonderbreker even weten. Mijn dagelijkse auto is ook een astra en daar zit zo'n een sleutel bij met een zwart dik "handvat" de sleutel bij deze GSI is een kale metelen sleutel.
Bij voorbaat dank.
Paul
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Hoi Paul, welkom op dit forum.
de astra gsi heeft (naar mijn mening) standaard geen startonderbreker. Je kunt controleren of er later een is ingebouwd, door de zwarte kapjes achter je stuur even los te schoeven en de kabels achterop je slotcillinderhuis te bekijken. Zit hier een aparte draad tussen aangesloten (dus later erbij gezet) dan moet je die draad volgen. Of je haalt hem ertussen uit en verbind de draad rechtstreeks door..
Maar voordat je dit doet, kijk idd eerst even of je bougies vonken, bij startblokkering -> aan vonken ze namelijk niet, maar draait de startmotor gewoon rond.
ps. Stel je eventjes voor in het voorstelforum
de astra gsi heeft (naar mijn mening) standaard geen startonderbreker. Je kunt controleren of er later een is ingebouwd, door de zwarte kapjes achter je stuur even los te schoeven en de kabels achterop je slotcillinderhuis te bekijken. Zit hier een aparte draad tussen aangesloten (dus later erbij gezet) dan moet je die draad volgen. Of je haalt hem ertussen uit en verbind de draad rechtstreeks door..
Maar voordat je dit doet, kijk idd eerst even of je bougies vonken, bij startblokkering -> aan vonken ze namelijk niet, maar draait de startmotor gewoon rond.
ps. Stel je eventjes voor in het voorstelforum
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
vertel eens wat je hoort en ziet als je probeert te starten
- dashlampjes aan
- klik als je sleutel omdraaid of gaat de startmotor wel rond
- startmotor gaat rond?, vonkt je bougie ( bougiekabel loshalen en op chassis houden en dan even starten)
hij vonkt en startmotor draait, maar slaat niet aan? dan wat deo/startpilot in de luchtinlaat spuiten bij een startpoging. slaat ie dan wel even aan heb je n benzinetoevoerprobleem
draait de startmotor helemaal niet bij startpoging? is je accu zeker weten nog goed? probeer startkabels, start nog niet dan eens proberen aan te duwen.
check eens goed de zekeringen voor je verder gaat demonteren...
zowieso kan het geen kwaad om even goed onder de motorkap te kijken naar aparte draden vanaf je accu+, die volgen en misschien kom je uit bij een alarmkastje ergens onder de kap,
Haal ook eens de voetpanelen los zowel bestuurderskant als passagierskant, msschien dat je daar meters draad en een kastje tegenkomt
eerst hier maar eens melden wat er gebeurd als je wilt starten
- dashlampjes aan
- klik als je sleutel omdraaid of gaat de startmotor wel rond
- startmotor gaat rond?, vonkt je bougie ( bougiekabel loshalen en op chassis houden en dan even starten)
hij vonkt en startmotor draait, maar slaat niet aan? dan wat deo/startpilot in de luchtinlaat spuiten bij een startpoging. slaat ie dan wel even aan heb je n benzinetoevoerprobleem
draait de startmotor helemaal niet bij startpoging? is je accu zeker weten nog goed? probeer startkabels, start nog niet dan eens proberen aan te duwen.
check eens goed de zekeringen voor je verder gaat demonteren...
zowieso kan het geen kwaad om even goed onder de motorkap te kijken naar aparte draden vanaf je accu+, die volgen en misschien kom je uit bij een alarmkastje ergens onder de kap,
Haal ook eens de voetpanelen los zowel bestuurderskant als passagierskant, msschien dat je daar meters draad en een kastje tegenkomt
eerst hier maar eens melden wat er gebeurd als je wilt starten
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Ik heb alle kapjes verwijderd en kan geen extra draden ontdekken. Er is dus later geen alarm oid ingebouwd.
De startmotor draait gewoon rond.
Als ik een bougie kabel los haal en er een schroevendraaien insteek en deze bij aarde houdt en start zie ik geen vonk.
De motor heeft dis ontsteking.
Alle zekeringen zijn ok.
Lampjes op dashbord gaan gewoon branden als ik hem op het contact zet.
Iemand nog suggesties wat ik kan / moet checken om erachter te komen waarom ie geen vonk heeft?
Paul....
De startmotor draait gewoon rond.
Als ik een bougie kabel los haal en er een schroevendraaien insteek en deze bij aarde houdt en start zie ik geen vonk.
De motor heeft dis ontsteking.
Alle zekeringen zijn ok.
Lampjes op dashbord gaan gewoon branden als ik hem op het contact zet.
Iemand nog suggesties wat ik kan / moet checken om erachter te komen waarom ie geen vonk heeft?
Paul....
- Da Evil Michael
- forum-gebruiker
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 jan 2007 16:10
- Locatie: dat boere gat Roosendaal
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Hij doet het... maar waarom? Bij de computer zitten 2 extra kastjes, 1 weet ik niet de ander is een relais die volgens mij brandstof relais is. zitten alleen wat veel aansluitingen op voor alleen een relais. Deze zat een beetje vreemd gemonteerd, nadat ik hem van zn stekker had afgehaald en er weer op starte de motor.
in ieder geval bedankt voor de info.
Ik ga deze motor gebruiken voor inbouw in een andere auto, dus als iemand nog iets zoekt behalve de motor moet ie maar even een mailtje of pm doen.
Paul
in ieder geval bedankt voor de info.
Ik ga deze motor gebruiken voor inbouw in een andere auto, dus als iemand nog iets zoekt behalve de motor moet ie maar even een mailtje of pm doen.
Paul
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn