Stabilisator-stang vraagje
Stabilisator-stang vraagje
Toen ik gisteren van werk terugreed viel mij een metaal schrapend/rollend geluid op rechtsvoorin. Dit geluid krijg ik als ik optrek vanuit de eerste versnelling en heeeeel zachtjes nog vanuit zijn 2e versnelling.
Nu was mij al verteld dat de stabilisator-stang aan 1 kant los zit (bestuurderskant) en het daardoor kan worden veroorzaakt.
Maar waarom doet hij dit geluid enkel maken in zijn 1e/2e versnelling? en als de stang bij de bestuurderskant los zit/kapot is, waarom hoor ik het geluid dan rechts?
Ik ga zaterdag de stang vervangen, maar ik vind het toch een beetje raar.
Nu was mij al verteld dat de stabilisator-stang aan 1 kant los zit (bestuurderskant) en het daardoor kan worden veroorzaakt.
Maar waarom doet hij dit geluid enkel maken in zijn 1e/2e versnelling? en als de stang bij de bestuurderskant los zit/kapot is, waarom hoor ik het geluid dan rechts?
Ik ga zaterdag de stang vervangen, maar ik vind het toch een beetje raar.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Stabistangeindjes (3x woordwaarde) kan je los en per kant vervangen, is even een pielklussie, maar kost weinig en is zelf goed te doen
Bijgeluiden van een los stabi eindje is een klapperend geluid bij optrekken en bochtenwerk, evt andere geluiden zul je dus ook ergens anders moeten zoeken
Gewoon rustig aan, één voor één de dingen oplossen, dan blijft het overzichtelijk en raak je niet meteen in de stress
Rollende bijgeluiden kunnen vanalles zijn, van een aanlopende remankerplaat (kwestie van bijbuigen) tot homokineet probs (=ietsie duurdere gein)
Eerst even dat stabi eindje doen, en dan kijken of het geluid er nog is
Bijgeluiden van een los stabi eindje is een klapperend geluid bij optrekken en bochtenwerk, evt andere geluiden zul je dus ook ergens anders moeten zoeken
Gewoon rustig aan, één voor één de dingen oplossen, dan blijft het overzichtelijk en raak je niet meteen in de stress
Rollende bijgeluiden kunnen vanalles zijn, van een aanlopende remankerplaat (kwestie van bijbuigen) tot homokineet probs (=ietsie duurdere gein)
Eerst even dat stabi eindje doen, en dan kijken of het geluid er nog is
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
schroef de stang goed vast of haal hem er vanaf en rij dan weer een stukje
en het zou kunnen dat als je optrekt dat je het dan hoort omdat de neus van de auto dan omhoog komt
en misschien heb je het geluid ook in andere versnellingen maar hoor je het dan niet door de toeren of rijwind enzo
even stang controleren dus, daarna zien we verder of het misschien aan je vering ligt.
en het zou kunnen dat als je optrekt dat je het dan hoort omdat de neus van de auto dan omhoog komt
en misschien heb je het geluid ook in andere versnellingen maar hoor je het dan niet door de toeren of rijwind enzo
even stang controleren dus, daarna zien we verder of het misschien aan je vering ligt.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
net nog even gekeken wanneer het geluid er wel is, en op het moment dat ik mijn rem of koppeling intrap, dan is het geluid weg. Het is dus enkel wanneer ik mijn gas indruk.
Maar ik ga eerst de stang zaterdag vervangen, en dan kijken of het er nog is. Ik vroeg me alleen af hoe dit kon, want ik vind het wel een beetje raar.
Maar ik ga eerst de stang zaterdag vervangen, en dan kijken of het er nog is. Ik vroeg me alleen af hoe dit kon, want ik vind het wel een beetje raar.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Dat klinkt iets serieuzer als een 'stabi eindje'
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Beter hou je je handen aan het stuur en laat je Matt even luisteren ofzo.. live is altijd beter
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Pendulum (dat ding wat je stabilisatiestang met je draagarm verbindt) moet je wel vervangen als die kapot is. Ookal is het niet de oorzaak van het geluid dat je hoort.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
ik had net nog even opgelet naar het geluid.
Voor zover ik weet (n00b) is het niet iets motorisch maar is er iets een beetje los en dat hoor ik trillen op het moment dat ik rij met een laag toerental (met zo'n leuk uitlaatje trilt alles iets meer). Je hoort het in principe ook alleen wanneer ik naar rechts stuur.
Voor zover ik weet (n00b) is het niet iets motorisch maar is er iets een beetje los en dat hoor ik trillen op het moment dat ik rij met een laag toerental (met zo'n leuk uitlaatje trilt alles iets meer). Je hoort het in principe ook alleen wanneer ik naar rechts stuur.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Homokineet misschien.
Nogmaals : via internet een diagnose stellen op een 'rammelend geluidje' is vrij lastig.
Als je zekerheid wilt, rest je alleen de garage, óf bij iemand langsrijden die er even naar wil/kan kijken
Nogmaals : via internet een diagnose stellen op een 'rammelend geluidje' is vrij lastig.
Als je zekerheid wilt, rest je alleen de garage, óf bij iemand langsrijden die er even naar wil/kan kijken
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™