rem bekleding!!!!!
- ASTRA POWER
- forum-gebruiker
rem bekleding!!!!!
Ik begin mij een beetje te ergeren aan mijn B.C.
nadat ik mijn astra gekocht had en thuis was heb ik de volgende dag meteen de remblokken vervangen omdat dat werd aangegeven op de boord computer (check-rem-bekleding).
Ik rijd er nu al een tijdje mee (jaartje) en de B.C. geeft nog steeds aan dat ik de remmen moet nakijken of vervangen mar die zijn bijna nieuw.
Ik heb alle stekkers en senzoren al gecheckt maar daar was ook niets mee.
WAT KAN HET ZIJN
nadat ik mijn astra gekocht had en thuis was heb ik de volgende dag meteen de remblokken vervangen omdat dat werd aangegeven op de boord computer (check-rem-bekleding).
Ik rijd er nu al een tijdje mee (jaartje) en de B.C. geeft nog steeds aan dat ik de remmen moet nakijken of vervangen mar die zijn bijna nieuw.
Ik heb alle stekkers en senzoren al gecheckt maar daar was ook niets mee.
WAT KAN HET ZIJN
- ASTRA POWER
- forum-gebruiker
nee ....ik heb er nieuwe remblokken op gezet en alles gecheckt mmar hij geeft het nog steeds aan.
als ik de remvoering sensors niet meer gebruik(dus de stekker los haal)
helpt mij dat niet veel want dan blijf hij het gewoon aangeven dat er iets mis is met de rembekleding.
als ik nu die sensors vervang...is het ook klaar toch of heb ik dat mis...
weet nie maar roep ook maar wat
ik wil de oorzaak weten niet de oplossing...als ik de oorzaak weet kan ik
het ook oplossen
als ik de remvoering sensors niet meer gebruik(dus de stekker los haal)
helpt mij dat niet veel want dan blijf hij het gewoon aangeven dat er iets mis is met de rembekleding.
weet nie maar roep ook maar wat
ik wil de oorzaak weten niet de oplossing...als ik de oorzaak weet kan ik
het ook oplossen
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
De oorzaak is dat de sensoren kapot zijn. Systeem werkt zo: Remvoering wordt te dun, sensor klapt door, en geeft signaal remvoering (te dun). De sensor is dan niet meer te gebruiken (Zijn voor éénmalig gebruik, wat op zich wel een beetje een suf systeem is.). Met het vervangen van de remvoering MOET in dat geval de sensor ook vervangen worden.ASTRA POWER schreef:als ik de remvoering sensors niet meer gebruik(dus de stekker los haal)
Loshalen van de stekker van de sensor werkt niet omdat dan alsnog de twee polen van de stekker niet met elkaar verbonden zijn. Als je deze doorverbind verdwijnt de melding op je BC. Dit heeft geen voorkeur. Nieuwe sensoren is de enige echt juiste oplosssing.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Even voor de mensen met Gerlings brakes. Bij mij staat die melding ook al jaar en dag op de BC. Zijn er voor die remmen ook sensoren te krijgen, mij is toen vertelt van niet, maar hoe hebben jullie dat opgelost. Ik heb de sensoren er al afgehaald maar de melding blijft. Volgens mij moet de BC een bepaalde weerstand zien om de melding te laten verdwijnen.
Zo even je topic verneukt
Maar jij moet inderdaad even nieuwe sensoren halen dan is je probleem opgelost
Zo even je topic verneukt
Maar jij moet inderdaad even nieuwe sensoren halen dan is je probleem opgelost
- Marty
- Oud-Clublid
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Ik heb op mijn GIRLINGS de bijbehorende Sensoren van Girling - Omega erop zitten.
Stekker past gewoon en het werkt prima.
Stekker past gewoon en het werkt prima.
Om een melding te laten VERDWIJNEN zonder nieuwe sensoren moet je de 2 draden die in de sensor draad zitten doorverbinden. Als je de sensor er alleen afhaalt denk de BC dat hij gewoon "door" is en dat je remmen versleten zijn. Zie post redbill.bobosocka schreef: Ik heb de sensoren er al afgehaald maar de melding blijft. Volgens mij moet de BC een bepaalde weerstand zien om de melding te laten verdwijnen.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- ASTRA POWER
- forum-gebruiker
- Marty
- Oud-Clublid
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Dat zijn standaard (c20XE) sensoren? of de door Marlon bedoelde Omega sensoren?RedBill schreef:15,75 ex BTW. Onderdeelnummer 101238348
Ik neem aan dat de Omega sensoren ongeveer het zelfde zullen kosten.. maar het bestel nummer zal anders zijn...
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Dat zijn standaard Astra C20XE sensoren. Zijn links en rechts hetzelfde.Marty schreef:Dat zijn standaard (c20XE) sensoren? of de door Marlon bedoelde Omega sensoren?RedBill schreef:15,75 ex BTW. Onderdeelnummer 101238348
Ik neem aan dat de Omega sensoren ongeveer het zelfde zullen kosten.. maar het bestel nummer zal anders zijn...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
- GSi Twente
- forum-gebruiker