Stuurbekrachtiging valt uit.
Stuurbekrachtiging valt uit.
Heb de auto nu een weekje maar er doet zich een vreemd probleem voor. Met het naar links sturen werkt mijn stuurbekrachtiging niet, Ik hoor dan ook iets luidruchtig piepen achter mijn stuur.
Wanneer ik naar rechts stuur gaat het helemaal perfect.
Ik kan me dus niet bedenken waar dat dan aan kan liggen, de pomp of de riem lijkt me dan sterk. Als ik eerlijk ben heb ik de stuurbekrachtiging vloeistof niet gecontroleerd, dit zal ik vanmiddag direct even doen.
Het is natuurlijk wel een gevaarlijk probleem, kun je gewoon niet hebben. Maar het deed zich gisteren voor het eerst voor, heb er de hele week geen last van gehad.
Misschien heeft iemand een idee:)
Wanneer ik naar rechts stuur gaat het helemaal perfect.
Ik kan me dus niet bedenken waar dat dan aan kan liggen, de pomp of de riem lijkt me dan sterk. Als ik eerlijk ben heb ik de stuurbekrachtiging vloeistof niet gecontroleerd, dit zal ik vanmiddag direct even doen.
Het is natuurlijk wel een gevaarlijk probleem, kun je gewoon niet hebben. Maar het deed zich gisteren voor het eerst voor, heb er de hele week geen last van gehad.
Misschien heeft iemand een idee:)
Astra GSi 2.0 16v '93
- Marty
- Oud-Clublid
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
uitval van de bekrachtiging + een piepend geluid zou ik toch als eerste aan een slippend riempje denken...
Wel raar dan dat hij het maar 1 kant uitdoet, maar zou wellicht met de verschillende krachten te maken kunnen hebben die op de auto komen wanneer je stuurt... waardoor het riempje een beetje ontspant.
Wel raar dan dat hij het maar 1 kant uitdoet, maar zou wellicht met de verschillende krachten te maken kunnen hebben die op de auto komen wanneer je stuurt... waardoor het riempje een beetje ontspant.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Dat heb ik dus precies hetzelfde, naar links draaien is piepen, rechts niks aan de hand....BaF schreef:Net nog even een ritje gemaakt, nu ging het vreemd genoeg wel goed. Het enige wat hij nu nog doet is piepen wanneer ik helemaal naar links stuur, dat ik dus niet meer verder kan. Maar dan blijft de stuurbekrachtiging het wel gewoon doen!
Echt vaag....
fsd
dat hij een beetje gaat piepen met maximaal naar links/rechts sturen hebben heel veel auto's.....dat is (zolang het natuurlijk nie te erg is) heel normaal volgens mij.....
voor de rest kan ik je helaas niet helpen.
voor de rest kan ik je helaas niet helpen.
kweenie... mijne heeft het ook een beetje... de vectra van m'n pa ook...DaVaRiOuS schreef:als je hem helemaal naar links stuurt tot je niet verder kan dan slipt je riem en hoor je redelijk krijsens gepiep.. niet.. piep piep maar heel irrieant. ieeeeeeeeeee....
dat is idd vrij normaal...
naar rechts is dit idd niet
waarom??? ouderdom???
Maar in dit geval krijg je een soort ruis geluid bij het stuurkolom als hij naar links stuurt (niet helemaal naar links)
En dan valt de bekrachtiging uit
C20XE '94
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
dan zal hij binnen kort wel helemaal uit elkaar vallen
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
Jup jw heeft de LMM (geloof ik) en de sfi schoongemaakt en toen was het opgelost! Oja en de luchtfilter schoongeblazen.
Op de terugweg is de auto me 2 keer afgeslagen tijdens het terug schakelen, en hij starte ook heel moeilijk, maar dat is nu allemaal verholpen!
Jw wil alleen nog even kijken of hij de stappenmotor kan schoonmaken, alleen werd er gezegt dat je er zonder brug vrij moeilijk bij kunt dus hebben we dat nog niet gedaan.
Op de terugweg is de auto me 2 keer afgeslagen tijdens het terug schakelen, en hij starte ook heel moeilijk, maar dat is nu allemaal verholpen!
Jw wil alleen nog even kijken of hij de stappenmotor kan schoonmaken, alleen werd er gezegt dat je er zonder brug vrij moeilijk bij kunt dus hebben we dat nog niet gedaan.
Astra GSi 2.0 16v '93