Ik ben Bas
Ik ben Bas
Hallo mede opel gekken,
Ik ben Bas
woon in roosendaal (NB).
ben ook opel-gek. heb ik van mijn vader geërft waarschijnlijk die rijd zijn hele leven al opel.
ik heb dus de astra van 'harm' gekocht. Zal morgen eens goede foto's van het beestje maken.
Het word een soort van project. uiterlijk word nog wat aangedaan interieur word nogal gewijzigd en motorisch ook natuurlijk.
maar het uiterlijk en interieur word tussendoor wat gewijzigd, uiteraard gevolgt met foto's.
Hetgene waar ik mee wil beginnen is het onderstel en de remmen. nu zijn op het moment de remmen rondom aan vervanging toe dus wil ik dit gelijk goed aanpakken voor mijn toekomstige turbo blok.
Ik wil er dus 300mm schijven op hebben. en al het andere spul natuurlijk. Nou kijk ik al een tijde mee hier, en zie ik dat er vectra assen achter gelegt worden en andere opten voor gestoken etc. nu lijkt mij dat ook verstandig en bovendien erg leuk. ook wil ik gelijk de dempers en de veren aan gaan pakken.
De auto ligt nu werkelijk snaarstrak op de weg. hij blijft gaan in de bochten. het is dus absoluut geen stuiter bak die alleen flink verlaagt erg strfak afgeveert en nu nog steeds voor geen meter rijd. Ik durf wel te zeggen dat het 1vd betere afgeveerderde auto's is
dus nu wil ik met de verbouwing uiteraard zorgen dat dit zo blijft. dus nu zou ik graag willen weten wat ik hiervoor het beste kan kopen aan onderdelen, welke merken etc. zie ook vaak dat er calibra voorpoten worden gebruikt enzo.
dus wat ik nu wil doen. is de poten voor (gelijk alles reviseren en coaten) achteras, dempers en veren. maar nu zou ik dus willen weten wat jullie mij aan zouden rijden kwa merken etc. want dan kan ik op me gemak eens lekker ebay in de gaten gaan houden.
pff een hoop gelul allemaal foto's zullen snel volgen.
Hoop hier veel te leren (heb al eea geleerd) en hoop ook andere mensen te kunnen helpen uiteraard.
groeten Bas
Ik ben Bas
woon in roosendaal (NB).
ben ook opel-gek. heb ik van mijn vader geërft waarschijnlijk die rijd zijn hele leven al opel.
ik heb dus de astra van 'harm' gekocht. Zal morgen eens goede foto's van het beestje maken.
Het word een soort van project. uiterlijk word nog wat aangedaan interieur word nogal gewijzigd en motorisch ook natuurlijk.
maar het uiterlijk en interieur word tussendoor wat gewijzigd, uiteraard gevolgt met foto's.
Hetgene waar ik mee wil beginnen is het onderstel en de remmen. nu zijn op het moment de remmen rondom aan vervanging toe dus wil ik dit gelijk goed aanpakken voor mijn toekomstige turbo blok.
Ik wil er dus 300mm schijven op hebben. en al het andere spul natuurlijk. Nou kijk ik al een tijde mee hier, en zie ik dat er vectra assen achter gelegt worden en andere opten voor gestoken etc. nu lijkt mij dat ook verstandig en bovendien erg leuk. ook wil ik gelijk de dempers en de veren aan gaan pakken.
De auto ligt nu werkelijk snaarstrak op de weg. hij blijft gaan in de bochten. het is dus absoluut geen stuiter bak die alleen flink verlaagt erg strfak afgeveert en nu nog steeds voor geen meter rijd. Ik durf wel te zeggen dat het 1vd betere afgeveerderde auto's is
dus nu wil ik met de verbouwing uiteraard zorgen dat dit zo blijft. dus nu zou ik graag willen weten wat ik hiervoor het beste kan kopen aan onderdelen, welke merken etc. zie ook vaak dat er calibra voorpoten worden gebruikt enzo.
dus wat ik nu wil doen. is de poten voor (gelijk alles reviseren en coaten) achteras, dempers en veren. maar nu zou ik dus willen weten wat jullie mij aan zouden rijden kwa merken etc. want dan kan ik op me gemak eens lekker ebay in de gaten gaan houden.
pff een hoop gelul allemaal foto's zullen snel volgen.
Hoop hier veel te leren (heb al eea geleerd) en hoop ook andere mensen te kunnen helpen uiteraard.
groeten Bas
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Da Evil Michael
- forum-gebruiker
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 jan 2007 16:10
- Locatie: dat boere gat Roosendaal
danku, komt goed harm.
hier wat aanwinsten voor de auto.
mooi LED kenteken verlichting voor straks in de nieuwe achterbumper
mijn nieuwe headunit met BT, het is een pioneer DEH-P85BT
Mijn sparco gordels. het intirieur word waarschijnlijk zwart met blauw.
Mijn andere achterklep. die nog gelast moet worden
Mijn originele irmscher spoiler
hier wat aanwinsten voor de auto.
mooi LED kenteken verlichting voor straks in de nieuwe achterbumper
mijn nieuwe headunit met BT, het is een pioneer DEH-P85BT
Mijn sparco gordels. het intirieur word waarschijnlijk zwart met blauw.
Mijn andere achterklep. die nog gelast moet worden
Mijn originele irmscher spoiler
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
kunnen doorscheuren ja, als je bagger kwali hebt ofzo.
maar het moet geperf. zijn of zo'n soort patroon er in zeg maar. van die grote masieve dingen vind ik niet zo.
maar het patroon op de schijven is niet egt belangrijk natuurlijk. ik zou graag merken horen. en wat plug and play is.
en of calibra poten voor een verbtering is voor het toekomstige turbo blok? en een vectra achter as is ook fijn natuurlijk.
ik heb al eens eea er over gelezen hier. maar heb niet egt kunnen vinden of het gelijk past of wat je evt aan zou moeten passen etc.
ook trekt mijn stuur naar links. met het uitlijnen konden ze dit niet verder verstellen want mijn linkse voorwiel staat een beetje scheef zeg maar en dat zou alleen op te lossen door een sleuf gatje te maken zodat je hem kan verstellen. maar dit klinkt mij in de oren alsof er iets krom is.
maar het moet geperf. zijn of zo'n soort patroon er in zeg maar. van die grote masieve dingen vind ik niet zo.
maar het patroon op de schijven is niet egt belangrijk natuurlijk. ik zou graag merken horen. en wat plug and play is.
en of calibra poten voor een verbtering is voor het toekomstige turbo blok? en een vectra achter as is ook fijn natuurlijk.
ik heb al eens eea er over gelezen hier. maar heb niet egt kunnen vinden of het gelijk past of wat je evt aan zou moeten passen etc.
ook trekt mijn stuur naar links. met het uitlijnen konden ze dit niet verder verstellen want mijn linkse voorwiel staat een beetje scheef zeg maar en dat zou alleen op te lossen door een sleuf gatje te maken zodat je hem kan verstellen. maar dit klinkt mij in de oren alsof er iets krom is.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Wat voor voordeel denk jij uit Calibra voorpoten te halen?
Vectra Achteras heb ik ook nog noit van gehoord (volgens mij zijn ze zelfs identiek aan de de gsi achteras) alleen heeft de gsi een EXTRA stabilisatorstang op de as zitten.
Vectra Achteras heb ik ook nog noit van gehoord (volgens mij zijn ze zelfs identiek aan de de gsi achteras) alleen heeft de gsi een EXTRA stabilisatorstang op de as zitten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Remmen van Oenatje overnemen, dan heb je al een leuke basis voor een C20LET blok.Bassion schreef:danku allen.
ik heb gelijk een vraagje. wat raden jullie aan om te vervangen en toe doen om het hele onderstel te upgraden (remmen veren en demper etc) voor mijn toekoemstige turbo blok?
zou er graag geperfor. 300mm schijven onder zien etc.
ik hoor het graag
In combinatie met RVS remslangen, en Dot 5.1 remvloeistof staat je auto een stuk rapper stil, en voelt je pedaal ook niet aan alsof je ramen aan't wassen bent.
Voor de rest, eerst maar eens zorgen dat je GSI van het kerkhof afblijft, ipv allemaal dure "onnodige" zaken te gaan kopen om je auto op te leuken.
Kortom zorgen voor een goede basis, voordat je er een C20LET motor in gaat hangen.
Mbt je Calibra veerpoten... veel plezier, ik denk dat je een naafombouw bedoelt van 4 naar 5 gaats. (dat is wat anders dan een veerpoot omzetten)
Vectra achteras is mij verder niet bekend?
Heb je schijfremmen op je achteras? Zo ja, dan fijn zitten laten.
Als advies... als je iets niet weet, gewoon vragen ipv dingen plannen / aanschaffen die je achteraf beter niet had kunnen doen.
Enjoy! (en welkom)
Grtz, GrinX
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Wat is de reden dat jij die schijven erop wilt hebben? Zo te horen vind je het belangrijker dat ze er "leuk" uitzien, dan dat ze hun werk (namelijk goed remmen en dat lang goed blijven doen) goed doen.Bassion schreef:maar het moet geperf. zijn of zo'n soort patroon er in zeg maar. van die grote masieve dingen vind ik niet zo.
maar het patroon op de schijven is niet egt belangrijk natuurlijk. ik zou graag merken horen. en wat plug and play is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Zoals ik al zei ga ik het onderstel doen ter voorbereiding op een c20let. maar omdat ik op het net een aantal keer dingen gad gezien als calibra poten steken en vectra achterassen, was hier de vraag wat dit voor nut heeft en of het het uberhaupt iets verbetert.
de 300 schijven zijn voor het remmen, maar dat betekent niet dat het er dan niet leuk uit hoeft te zien. Maar het belangrijkste zijn er ook schijven met klauwen die zo plug and play zijn? stalen leidingen heb ik al liggen. Hel.
en me auto van het kerkhof houden? daar hoeft helemaal niemand zich druk om te maken. zolang hij in mijn bezit is komt dat niet voor.
maar als ik het dus goed begrijp gebruiken ze de calibra poten om naar 5 gats over te gaan. Maar dit zal dan ook niet gelijk te monteren zijn? nodige aanpassingen nodig. En andere voorpoten was fijn geweest om alles dan eens helemaal te reviseren. dat kan natuurlijk nooit geen kwaad. en alles lekker in de coating te zetten.
En die vectra achteras had ik eens gelezen, gebruikte iemand om torqesteer tegen te gaan?
ik ga nu elektrische spiegels inbouwen (tijdelijk met ori f spiegels) om alles werkend te krijgen etc dan komen er andere op. dus als er interesse is, kan ik miss wel een how too op het net gooien?
de 300 schijven zijn voor het remmen, maar dat betekent niet dat het er dan niet leuk uit hoeft te zien. Maar het belangrijkste zijn er ook schijven met klauwen die zo plug and play zijn? stalen leidingen heb ik al liggen. Hel.
en me auto van het kerkhof houden? daar hoeft helemaal niemand zich druk om te maken. zolang hij in mijn bezit is komt dat niet voor.
maar als ik het dus goed begrijp gebruiken ze de calibra poten om naar 5 gats over te gaan. Maar dit zal dan ook niet gelijk te monteren zijn? nodige aanpassingen nodig. En andere voorpoten was fijn geweest om alles dan eens helemaal te reviseren. dat kan natuurlijk nooit geen kwaad. en alles lekker in de coating te zetten.
En die vectra achteras had ik eens gelezen, gebruikte iemand om torqesteer tegen te gaan?
ik ga nu elektrische spiegels inbouwen (tijdelijk met ori f spiegels) om alles werkend te krijgen etc dan komen er andere op. dus als er interesse is, kan ik miss wel een how too op het net gooien?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Je haalt wat dingen door elkaar:
300 mm remmen zijn er in diverse smaken, Girling/Lucas sets (van o.a Omega 3000) zijn 300 mm, en leverbaar in 4 gaats, dan hoef je niks om te bouwen. de 300 mm schijven zélf zijn volgens mij ook in geperforeerd leverbaar in 4 gaats, ik dacht dat Fred die onder de auto heeft nu, alleen zal dat even zoeken worden naar de schijven, want die zijn denk ik niet zomaar even te bestellen en de normale dichte wél
Ombouw naar 5 gaats 110 (Cali turbo) kan ook, dan kan je wat makkelijker aan schijven komen, en heb je meer keus als je per sé geperforeerde schijven wilt. Je zult dan achter ook andere naven moeten monteren. Niels heeft dit onder de auto (gehad ?) en die kan je daar alles over vertellen cq de ombouw verzorgen.
300 mm Girling/Lucas sets zijn passend te máken, die zijn niet plug & play, Cali Turbo sets zijn wél plug & play, maar die zijn geen 300 mm maar 284
En dan tot slot het Vectra V6 VÓÓRste aandrijfAS (=enkelvoud) verhaal is om bij bijvoorbeeld turbo en V6 ombouw het torquesteer effekt te verminderen, omdat de as dikker is, maar vooral omdat er een extra steunlager op die assen zit die de boel wat meer onder controle houdt
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is
300 mm remmen zijn er in diverse smaken, Girling/Lucas sets (van o.a Omega 3000) zijn 300 mm, en leverbaar in 4 gaats, dan hoef je niks om te bouwen. de 300 mm schijven zélf zijn volgens mij ook in geperforeerd leverbaar in 4 gaats, ik dacht dat Fred die onder de auto heeft nu, alleen zal dat even zoeken worden naar de schijven, want die zijn denk ik niet zomaar even te bestellen en de normale dichte wél
Ombouw naar 5 gaats 110 (Cali turbo) kan ook, dan kan je wat makkelijker aan schijven komen, en heb je meer keus als je per sé geperforeerde schijven wilt. Je zult dan achter ook andere naven moeten monteren. Niels heeft dit onder de auto (gehad ?) en die kan je daar alles over vertellen cq de ombouw verzorgen.
300 mm Girling/Lucas sets zijn passend te máken, die zijn niet plug & play, Cali Turbo sets zijn wél plug & play, maar die zijn geen 300 mm maar 284
En dan tot slot het Vectra V6 VÓÓRste aandrijfAS (=enkelvoud) verhaal is om bij bijvoorbeeld turbo en V6 ombouw het torquesteer effekt te verminderen, omdat de as dikker is, maar vooral omdat er een extra steunlager op die assen zit die de boel wat meer onder controle houdt
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)